hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - boks priser ink spon????? hvabetaler dere??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 boks priser ink spon????? hvabetaler dere??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

unni74

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  22:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei... noen som kan fotelle eg hva de betaler for bare boksen dere leiger?? og om det er ink spon/flis?? har en fryktelig debatt om dette her på stallen sjø;);)

unni74

venter på mange svar.... hi hi hi

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  22:15:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
1500kr

inkl

flis
silo
selve boksen

og så må man ha 3 uker gjennom vinteren der man slepper ut og inn og forer 3 x daglig.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  22:51:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selve stallplassen = boksen koster kr. 1060,- pr. mnd.
Foring, flis, ut- og innslipp koster ca. kr. 1.780,-
Har nettopp fått melding om en liten økning pga. at flis er blitt myyyye dyrere. (Fordi flis-selgere har lukta mer profitt, siden det kan bli flismangel utover vinteren.)
Ut fra inntektene fra hestene, lønnes en gårdsarbeider, som tar de fleste foringer osv.
Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  22:56:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok...men hva betaler dere totalt da?? det må jo være en sammenheng mellom det totale folk betaler, og prisen på kunn boksen.. noen som vet prisen på kunn BOKSEN da?? ute flis osv ??

takker for svarene så lagt , det hjemper meg masse
Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  22:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok...men hva betaler dere totalt da?? det må jo være en sammenheng mellom det totale folk betaler, og prisen på kunn boksen.. noen som vet prisen på kunnBOKSEN da?? ute flis osv ??

takker for svarene så lagt , det hjemper meg masse
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  23:25:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg betaler totalt 1500 før var det 1050 men når vi fikk ridebane gikk det opp til 1500
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  23:30:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss betaler vi spon utenom stall-leigen, for noen velger å ha "en halvmeter høy" madrass, andre 2 cm bare...
Selve boks-leigen er 1000,- da inkluderes bruk av stallens fasiliteter. Så kommer mat og spon i tillegg etter mengde.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/01/2007 :  23:51:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
På min forrige stall var det boksleie på 500 kr, også 1000 kr i høy (ca 8 kg). I tillegg kom da kraftfor og spon. Dette var en dugnadsdrevet stall hvor 9 oppstallere delte på 3 foringer hver dag hele åretl
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  23:59:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Kun stallplass er 1.500 - alt annet kjøper vi selv, ligger rundt 3 - 3.500 pr. mnd, og jeg som har en unghest under 3 år!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 17/01/2007 :  01:04:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
PÅ jobben er stallplassen 3500,-
Ubegrensa med flis og høy og valgfritt kraftfor fra FK er blant annet inkludert i prisen.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 17/01/2007 :  01:05:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Glemte å føye til at der hesten min står nå er prisen 2850 med alt inkludert.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  01:59:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså: Kun stall: kr. 1060,- pr. mnd. (altså boksleie.)
Prisen på fòr, flis og tjenester fra stalleier, via gårdsarbeider, varierer med priser på høy og strø og evt. lønning.
Normal sammenlagt pris var ca. kr. 3.200,- - men nå vil det øke med ca. kr. 200,- pga. råøkning av prisen på flis - fra februar, for vårt vedkommende. Dvs totalpris på ca. 3.400,-.

Gjennom 23 år med hest på samme stall, har prisene selvfølgelig variert, og det har vært variasjon av prisene på høy og flis som har ført "hesteregninga" opp, og av og til ned, i årenes løp.
Noen år med dårlig høyavling - så har prisene på foret gått opp - og i andre år - som nå - så er det flisa som koster "flesk".

Får nesten lyst til å rope: "Øyhh - dere som driver skogsdrift med hest: Spenn for gampene og dra tømmeret til saga - så VI får flis!!"
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  11:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
På ridesenteret der hesten min står nå betaler vi 1700kr i boksleie inkl. flis. Da foregår alle foringer, utslipp, stell av klubbhester +++ på dugnad, og for kommer utenom. Vi har ridebane og ridehus.

Der jeg hadde hesten min tidligere (privatstall) betalte jeg 900kr i mnd for boksleie inkl. flis. Da var alle foringer og utslipp inkludert, men vi betalte selvfølgelig foret utenom. Vi hadde da bare utebane.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  12:33:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vi betaler:
Boksleie 1000,-
Høy 4,50 per kg
Spon 75 per sekk
Kraftfor kjøper vi selv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

emmy_og_pedro

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  22:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg betaler 3.600 ... ink alt, flis, for, høy... osv... Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  22:42:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk alle smmen, dette hjelper meg masse..
jeg driver egen stall, og de som er hos meg betaler totalt 2500,- pr månde.. da er kraftfor, flis, høy intill 9 kg pr dag , inn/ut slipp og jeg møkker til hestene de dagene de skal ha fri, så eieren slipper å komme i stallen de dagene.. + at jeg har selv laget ridebane, der jeg har betalt all sand osv selv...
men han jeg leiger stallen av tar 1000,- av de 2500,- pr hest hver månde, så det er 1500,- igjen på hver hest som jeg må kjøpe inn høy, spon, kraft osv osv .. he he
som dere skjønner er det ikke noe igjen av de pengene når månden er ferdig ;);) hestene SKAL og må ha den maten hvert enkelt individ trenger, uanhengig av hva han tar..
synes han kunne tatt 500,- for hver boks.. siden han ikke gjør noe, eller kjøper hverken høy eller spon...

skjønner?? eller er jeg kravstor??

nb: stallen min ligger ikke sentralt til , man må ha bil for å komme dit, så det er ikke bare å plukke i hvem som skal stå der... vi e på landet vi ;);)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.