hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ormekur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 ormekur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal-X

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  20:11:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
er det ikke noe med at første frostdag skal de ha ivomec? ...slik at larvene basiluskene dauer av frost?

Opprinnelig postet av Royal-X

Det spørs vel når første frostdag er det vel? Det er de gangene man VET at hesten her en type orm i magen, som man må vente "så og så lenge" med å behandle med tanke på hvor i kroppen ormen befinner seg. Om det er i luftveiene, munnen,spiserøret, magesekken eller tarmene.

Som Lydia for eksempel....jeg vet at hun har bremselarver i magen, men da er det veldig viktig å ikke ta dem for tidlig pga at hesten kan få sår. Da er det uavhengig om når første frostdag er tror jeg.

Ikke at det er så stor sak men....greit å nevne det

Opprinnelig postet av AinaVj

Var bare ei i stallen som sa det... Jeg aner egenlig ingenting om slikt, regner med at de som eier stallen passer på :). Men på bikkja mi, hvis jeg har mistanke om makk, så gir jeg ormekur for å være sikker! hadde det samme skjedd med hesten ville jeg jo ikke ventet to måneder til stallpersonalet gav ormekuren- jeg ville kjøpt en selv gjennom samtale med dyrlege og gitt...
Gå til toppen av siden

Viljapiah

Norway

Skrevet - 23/01/2007 :  13:15:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseViljapiah  Svar med kopi av melding
Om hesten får ormekur eller annen medisin i fôret kan det funke med litt mentholatum-salve nederst i neseborene slik at hesten ikke lukter noe annet. Har aldri prøvd det selv da eg ikke har hatt bruk for det.
Var så heldig å ha en hest som likte ormekur. Han mumsa det i seg og spurte om det fantes mer
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 23/01/2007 :  17:33:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror ikke det er pga smaken han ikke vil ha det... Han er 14 år gammel og det er først nå, de to siste gangene han har motsatt seg det. Han takler ikke ting i munnen fordi han forbinder det med tannlege tror jeg...

Edit pga leif

Redigert av - Royal-X den 23/01/2007 17:34:39 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2007 :  17:47:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Er det ingen som bruker banminth?
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 03/02/2007 :  19:03:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det ingen som bruker banminth?

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

Jo jeg bruker det, men bytter om hvert andre år. Ikke bra å bruke samme merke i årevis.
Gå til toppen av siden

fredrik og iselin

» VIP

Skrevet - 22/02/2007 :  20:27:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
den "letteste" kuren å gi er hvertfall Panacur! Hesten min ELSKER den Den smaker eple og kanel nam nam Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.