hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridd med for trang bom, hesten øm i ryggen.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Ridd med for trang bom, hesten øm i ryggen.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  15:39:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan jeg spørre hva slags type bomløs du bruker Anette? Jeg prøvde Arizona (tror jeg), og det var den av alle salene jeg har prøvd som lå dårligst, samt irriterte vettet av hesten bare jeg la den på han.

Det er tull at en sal passer "alle" hester, uansett om det er western, bomløs eller engelsk sal. Gudene skal vite hvor mange slike saler jeg prøvde på hesten min, hvorav enten ingen av dem passet, de ga for liten støtte, eller den plasserte meg feil i salen.

Det er akkurat som one-size-fits-all i klesbutikken, det kan vel de fleste skrive under på ikke stemmer.

Opprinnelig postet av rusket

Hei og takk for svar. Den bomløse westernsalen jeg brukte mye på han før er av typen sports saddel, importert fra USA. Jeg vet at bomløse saler som sies å skulle passe alle hester faktisk ikke gjør det i praksis. Men Heffalompen virket mye mer tilfreds med den enn den vanlige allroundsalen jeg har brukt i det siste. Nå er ikke jeg noen ekspert på sal og saltilpassing så jeg må bare forsøke å lese meg til hva som er rett. Men grunnen til at jeg sluttet å bruke westernsalen på han er p.g.a det høye hornet som gjør det umulig å ri i skog eller på klartetur med. Legger ved bilde av westernsalen så kan du jo se selv Ønsker å få kuttet hornet.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 13/01/2007 :  17:12:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj, det var fin sal :)

Aldri sett den salen før, men knallfin var den! Og jeg skjønner godt problemet med klatretur i den salen der

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  17:22:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oj, det var fin sal :)

Aldri sett den salen før, men knallfin var den! Og jeg skjønner godt problemet med klatretur i den salen der

Opprinnelig postet av rusket

Ja den er veldig fin og utrolig behagelig å sitte i, men jeg "butter" liksom i hornet om jeg må lene meg fremover og det funker ikke på skogs- og klatreturer som du skjønner. Håper på å få "kuttet" hornet hos en salmaker om det lar seg gjøre Vil ikke selge den for bedre sal har jeg aldri ridd i, og den funker jo fint når vi rir på bane eller vanlig tur

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 15/01/2007 :  11:29:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Min venninne oppdaget at putene på salen hadde blitt ujevn, og at hesten hennes hadde blitt varm i ryggen. Dette var i høst. Nå, tre måneder senere går hun fortsatt bare leieturer med hesten sin. I tillegg tøyer hun ut ryggen og nakken på hesten et par ganger i uka. Hadde equiterpapaut som tok akupuntur og laserbehandling på ryggen, og hun skal ha en behandling til. Hesten er ikke lenger varm eller øm i ryggen, og salen skal selges og byttes ut med bomfri.
Hesten blir massert med Weleda massasjeolje med arnika. Eller så kan jeg anbefale bruk av blue lotion til sånne behandlinger. Det er en krem som først kjøler ned, og deretter varmer igjen for å få i gang blodsirkulasjon.

Når det gjelder veterinærer til bruk av dette problemet, så tar jeg dem alltid med en klype salt. Ikke alle veterinærer klarer å finne fram til roten av problemet, men er flinke til å behandle det dem ser med eneller annen medisin. Jeg vet om en kaldblods som har uregelmessige ryggvirvler , og det eneste veterinæren klarer å si til dette er: "ser ut som en gammel skade som ikke er noe å gjøre med". Men tenk om det er låsninger eller forkalkninger da? Ville heller tro at equiterapauter er mye flinkere på dette området når det kommer til sener, muskler og ledd, bein.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/01/2007 :  12:20:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når det gjelder veterinærer til bruk av dette problemet, så tar jeg dem alltid med en klype salt. Ikke alle veterinærer klarer å finne fram til roten av problemet, men er flinke til å behandle det dem ser med eneller annen medisin.

Opprinnelig postet av AinaVj

Enig! Min gamle hoppe var så stiv at det var helt vondt å se på. Pga min egen uerfarenhet på den tiden så kjente jeg ikke til equiterapeut osv. Veterinæren min peste på med medisin, hun ble etterhvert "fin", men fant nok ikke årsaken til problemet på den måten. I dag vet jeg bedre og bruker equiterepeut både til å behandle OG forebygge.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.