hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HAPPY MOUTH BITT
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 HAPPY MOUTH BITT
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  14:40:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Har du noen erfaring med Happy Mouth bitt med eplesmak?
I såfall hvilken erfaring har du med disse bittene?
Tenkte å forsøke dette på hesten min da han er så urolig med bittet.
Har alltid brukt 2-delt eller 3-delt, og tenkte å forsøke med et rett bitt denne gang. Noen erfaringer med dette?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  16:06:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Har du en hest som tygger på bittet er ikke dette å ambefale ettersom det fort blir sprekker og bittene blir stygge, Tenkt samme tanken selv å få tak i et slikt rett bitt, men tror jeg holder meg til det jeg har... Noen av bittene smaker det ikke eple v har jeg hørt, men ike veit jeg... Er jo ikke det aller dyreste bittet, men er litt ergelig om man må bytte det ut med en gang...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

EwanderCroft

Skrevet - 08/01/2007 :  17:44:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei!
Jeg har kjøpt et 2-delt happy mouth bitt til hesten min og han funker veldig bra med dette. Han tygger på det før vi skal ut å trene men ser ingen merker på det enda. Hesten liker bittet veldig godt men selv syns jeg det ikke smaker noe..
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  19:26:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du en hest som tygger på bittet er ikke dette å ambefale ettersom det fort blir sprekker og bittene blir stygge, Tenkt samme tanken selv å få tak i et slikt rett bitt, men tror jeg holder meg til det jeg har... Noen av bittene smaker det ikke eple v har jeg hørt, men ike veit jeg... Er jo ikke det aller dyreste bittet, men er litt ergelig om man må bytte det ut med en gang...

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Ja han tygger veldig og er ofte urolig med hodet sitt (kaster på det). Han er ikke hard i munnen men virker ikke til å trives med vanlig- eller messing bitt i munnen. Har forsøkt mange bitt typer men aldri et rett et, så jeg tenkte å prøve det. Er jo verd et forsøk. Om det er eple smak på bittet vil det kansje bli litt mer behagelig for han håper jeg. Jeg er ikke hard i handa, men alikevel viser han tydelig misnøye. Det er et år siden han ble raspet og i slutten av måneden kommer dyrlegen for å sjekke tenna hans igjen.

Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  10:28:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Har erfaring med at at det sprekker veldig fort, og at det blir veldig ru overflate på det slik at vil gnage - Litt sånn derre "sandpapireffekt".
Jeg personlig holder meg til rustfritt bitt.

Jeg vil anbefale deg å lese litt på tråden "stangbitt og barokridning". Der står det mye nyttig om tilpassing av bitt.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  10:51:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Til AinaVi. Tusen takk for tipset. Skal gå inn å sjekke barokk tråden
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.