hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk av treningsbandasjer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bruk av treningsbandasjer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Olithyon

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  17:18:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Bandasjer er nok mer en motesak enn det er til nytte. Forhesten min bruker som regel senebeskyttere frem og bak på sprangtrening, samt foran på tur. Når vi trener dressur kan jeg av og til bytte ut senebeskytterne med bandasjer, i hovedsak fordi det ser litt penere ut, men de gjør da samme nytten som senebeskytterne (som jeg syntes er greit å ha på i tilfelle rottefelle), dvs beskytter mot slag. Bruker bandasjer som er kombinert fleece / elastikk. Sørger alltid for at de ikke sitter for stramt på, dvs en finger skal gå mellom både oppe og nede (foran og bak, ikke på siden), samt sørger for å ikke stramme, men bare rulle på jevnt.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

tabita

Skrevet - 07/01/2007 :  21:26:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
min dressur-trener ville jeg skulle ri med hvite bandasjer for da så han bena bedere... Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  21:42:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har i det siste sett hester med små hvite hårpartier på mørke bein, altså ikke avtegn, men sånne hvite hår som oppstår etter sadelbrudd.
Siden jeg ikke er allvitende, spurte jeg en veterinær hva disse hvite hårflekkene på beina kom av, og fikk greit svar: Det er av FEIL lagte beinbandasjer!

Veldig greit for meg, som ikke bruker slike - men kanskje noe å tenke på for andre. Det er muligens en "kunst" å legge bandasjer, for å ikke skade hesten mer enn bandasjene er til nytte.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Tja, min hest har mye kvitt på frambeina, men det kommer av senebelegg.. Han hadde det når han kom til meg, men i sommer måtte han stå mye med beinbelegg på beite (ikke helt frivillig, men hadde ikke noe valg når han bare tråkka seg opp), og da såg jeg godt at han ble sår akkurat der de kvite håra var..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.6 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.