hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan gikk det med hestene deres nyttårsnatta???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan gikk det med hestene deres nyttårsnatta???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  09:11:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hvordan gikk det med hestene deres under rakettoppskytningen nyttårsnatta?
Var de ute eller inne?
Gjorde du noen forebyggende tiltak før kvelden kom?
Var det mye raketter rundt dere?

I fjor hadde vi hestene våre inne, og det var ingen god erfaring for oss. Hestene ble så redde og smittet angsten over på hverandre slik at de giret hverandre opp. Tilslutt stod de og hyperventilerte i hver sin boks og skummet av svette. Påfølgende natt ble hoppa vår syk med kolikk og måtte ha behandling av dyrlegen, men heldigvis gikk det bra tilslutt. Derfor valgte vi å ha dem ute nyttårsnatta i år, for det kunne jo ikke bli værre enn året føre. Å ha hestene ute i år ble en positiv erfaring for oss. Hestene våre går på utegang fra før og føler seg tryggest med det. Vi gjorde ingen forebyggende tiltak annet enn å øke strømstyrken på gjerdet dems for sikkerhetsskyld. Når nyttårsnatta kom ble hestene som forventet redde og løp litt rundt side om side, men så snart det stilnet roet de seg uten noe mer dramatikk. De var temmelig svette etterpå men det var og det eneste. Det var voldsomt med rakettoppskytning rundt oss og smalt og blinket så det virkelig monnet skikkelig. alikevel gikk det mye bedre enn i fjor.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Lyngen

Skrevet - 02/01/2007 :  09:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss har vi hester på stall og vi har hester på løsdrift.
Var ikke der selv i år, men flere andre var der.
Inne i stallene når alle dørene er lukket, hører man ikke fyrverkeriet så ille. Lyset er på og radioen er på i normal styrke. Disse blir slått av når det verste er over.
Så jo på boksen at hesten har gått litt mer rundt enn vanlig. Men så fikk han mye rundball med seg inn, og kom inn ved 15 tiden, så kanskej ikke så rart.. De som hadde vært der, sa det var rolig.
De som har har hester på løsdrift, hadde satt på hestene reflexer. I fjor hadde hestene løpt litt, og så roet seg.
Vet det var flere av hesteeieren fra løsdriften som var der. Tror det var ganske rolig der også i år.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  10:58:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Siden vi festa på gården, så ble det jo et par turer innom fjøset for å se til dyra. Og her tok dem det helt med ro. Ikke noe å bry seg om for dem. Dagen før hadde to av mine venninner gått tur med hestene sine, og en rakett smalt ca 50 meter unna. Det hestene gjorde var å gjemme seg bak eierene sine.

Men en ting som jeg tenkte på da, og som jeg aldri har tenkt på før er at bygningen er ekstremt lydtett, så det var så vidt vi hørte smell.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  11:16:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Hestane mine sto inne, som dei alltid gjer på nyttårsafta. Planen var å sette på radio, men eg fekk ikkje låne av mamma eller nokon andre i huset
Me brukar alltid å feire her på garden, og naboane feirar som regel andre plassar.

Me byrja å sende opp rakettar litt tidleg, sånn eg fekk gå ned til hestane. Då eg kom ned, var alle ferdige med å skyte opp rakettar Det var vanvittig lite rakettar i år. Hestane var heilt rolege, Casanova blåste litt i nasa (men det er has første nyttårsafte). Regina var litt uroleg, men det kan ver for at eg hadde brukt lighter, stjerneskot, ol og ho kjende lukta av det. For ho lukta voldsomt på handa mi.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  12:24:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Alle hestene ble tatt inn litt tidligere i stallen på nyttårsaften, ettersom man begynner å smelle ganske så tidlig. Lyset stod på, men ellers var det ingen forskjell fra en hvilken som helst dag.

Alle hestene stod rolig og fredelig inne, ingen hadde blitt redde. Eneste var den ene hoppa som hadde ett vindu inne i boksen, hun stod i andre enden av boksen under det værste, men ellers gikk det bra :)

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  15:32:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Det gikk helt fint med våre. De ble tatt inn tidlig, og fikk godt med høy, men ellers var det ingen forskjell fra normalen. Slo av lyset i halv ett-tida. Veldig lite raketter rundt stallen vår, så det gikk fint. De var litt skeptiske til hylerne, men ellers var alt bra
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  17:04:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gikk fint her. Ikke så hysterisk mye raketter i bygda hvor vi har stall, da..

Gjorde ingenting spesielt, faktisk, hestene kom inn til vanlig tid, ingen spesielle "tiltak". Var og så til hestene etter rakettoppskytinga, og de tok det helt med ro. (Men har vært i stallen under "smellinga" før, så visste jo egentlig at det ikke var noe å være redd for).

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  19:44:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
gikk helt fint med alle hestene hos oss.. Vi hadde hestene inne med lyset slukket... søpplesekker forran vinduene...

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  22:02:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
hadde tuna inne, med radioen på;) gikk kjempebra;) når jeg gikk inn der littt før klokka 1. stod hun rolig:D så det gikk kjempe bra hos meg:) var ikk i stallen jeg da...
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  22:22:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
mine står inne hele natten, det gikk veldig bra. De fikk litt høy som de stod å spiste, da brydde de seg ikke om allt bråket;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  22:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Mine sto ute, som de alltid gjør. Daisy reagerte på vår testrakett som vi fyrte av tidlig på kvelden. Da ble jeg litt nervøs for natta, siden ho tidligere har stått inne nyttårsaften.

Da vi begynte å skyte opp våre raketter, ble det liv i Ozzyen (2 åringen). Han sprang rundt og prustet. Electra sprang ilag med ham, men var ikke redd eller stresset. Antar at ho sprang i lag med ham slik at han ikke skulle være alene. Daisy sto stort sett i ro, men sprang innimellom i lag med de to andre.

Etterhvert gikk hestene inn i skogen, og ble der til det ble stille.

Ellen Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  23:47:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Mine to sto med nesene i været og beundret fenomenet..Hva er det lyset der a tru?? Merkelig å mange ganger de skulle skyte (sto i nærheten av skytebane før..) i dag a?? Skal nevnes at det var 500 m til nærmeste "oppskytingsbase" men blei nå litt stolt alikevel jeg da!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Carro92

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  12:11:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCarro92  Svar med kopi av melding
Min sto inne, han tok det helt med ro også da de skjøt noen opp dagen etterpå mens jeg red.
Klemz Caroline og Kevin

-Måtte Gud forby at jeg kom til en himmel uten hester
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  15:26:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ute, og de overlevde da. Litt stressa og svette, men greide seg bra når maten ble lagt ut. Jeg gjorde ingenting forebyggende. Er ikke mine hester, så jeg følte jeg ikke burde blande meg så mye. Det var _mye_ raketter, men heldigvis tok de seg ikke så nære av det.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kathriine

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  21:35:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKathriine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathriine  Svar med kopi av melding
Victor stod inne. Det eneste var bare at han var litt trøtt dagen etter (1.Jan) så det tyder vel på at han ikke hadde sovet så mye denne natta. =)
If U Are Looking After The Best Pony In The World. Give Up. He Is Mine! :;P: Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  22:13:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
lasso og vennene tok det helt med ro stallen ligger sånn til at de ikke hører så mye smell, så de var ikke plaga i det hele tatt, å bruker heller ikke vær det:)
lasso er heldigvis ikke redd raketter generelt bryr seg ikke om smella

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.