hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gnagsår av boots?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Gnagsår av boots?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rusket

Skrevet - 01/01/2007 :  16:50:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har i det siste syntes at hesten min går "rart". Pga problemer med boots som til stadig ryker så valgte jeg å slå på sko fremme, men bruker boots bak. Men nå har jeg bitt mer merke til at han ømmer veldig bak på hoven, og han er veldig varm. Foran er han helt fin, men begge høvene bak ømmer.

Kan dette rett og slett skyldes at han får gnagsår av bootsene? De er av nye typen epic's, og har rett størrelse i forhold til måltabellen. De skal passe fint og er sett over av barfottrimmer.

Smeden jeg bruker fortalte nemlig at noen hester fikk veldig til gnagsår av boots, så jeg lurer litt på om det er derfor han ømmer.

simsalabim - oppvask forsvinn!

tabita

Skrevet - 01/01/2007 :  20:41:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
min hest fikk også gnagsår eller hun syntes de klemte bak enda det var rett størelse så jeg byttet ut reimene bak i bootsa mot noen sånne små plater på ver side i stede etter annbefaling fra hof... Fungerte kjempebra
Gå til toppen av siden

vivian86

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  17:55:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min kaldblodshest har såpass lav hæl bak, at når jeg trekker opp gummireima blir den på mykt parti og han ble da veldig øm der. Så jeg har fjernet gummireimene, like så greit for med gaiters sitter bootsene godt allikavel. har gjort det på bootsene til de andre hestene også, for jeg syns det er veldig vanskelig å se hvordan gummireima ligger når man har på gaiters. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 05/01/2007 :  17:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi mennesker er jo så heldige å ha gnagsår-plaster, finnes det noe lignende evnt noe middel for å lindre gnagsårene til hesten?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.