hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Harry Potter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Harry Potter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MogM

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  16:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen Harry Potter fans her?? Selv DIGGER jeg HP og har sett filmene og lest bøkene mange ganger Si hva dere mener om den lille myggen med briller
"I see you are -"
"Dumbledore's man through and through," said Harry.
"That's right."

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  17:45:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
DIGGER bøkene :D Har lest HP og Føniksordenen 6 ganger :p ELSKER de bøkene!
Har sett filmene også, flere ganger, men jeg liker bøkene best ;)
Gå til toppen av siden

MogM

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  18:23:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig! Filmene er bra men bøkene best Føler at filmene blir laget for barn mens bøkene er for ungdom...(og voksene)
"I see you are -"
"That's right."
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  19:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Mitt første innlegg her på lenge, men jeg må jo bare svare da=)

Elsker Harry Potter - men kun på engelsk! Synes det blir veldig barnslig på norsk, dessuten protesterer jeg litt mot den tåpelige oversettingen av navn...bøkene ER jo skrevet på engelsk...Jeg leste også første boka på engelsk ved en tilfeldighet så da må man jo forstette med det om man skal forstå hvem, hva og hvor

Synes det er genial skriving og gleder meg enromt til siste boks kommer!

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  20:55:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
veldig enig med ellbell

ang filmene kontra bøkene; filmene er veldig bra, bøkene er veldig bra, men jeg vil helst slippe å sammenligne dem.. og filmene blir bedre etterhvert synes jeg.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

MogM

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  22:15:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selfølgelig er bøkene bedre på engelsk,ettersom der kommer de rett fra JK, men syns det er bra at de er oversatt for yngre lesere...Selv syns jeg han som har oversatt dem har gjort en svært bra jobb Tenk på den vanskelige oppgaven han sa ja til...Er veldig enig med Hanna & Lukas: filmene blir bare bedre og bedre! Gleder meg til den nye kommer selv om bøkene alltid vil være best
"I see you are -"
"That's right."
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  23:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
har faktisk ikke sett noen av filmene, eller lest noen av bøkene;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  00:11:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Bøkene er jubel og glede (kanskje med unntak av bok nr 5, den syns jeg var litt trå)
Har vel bare sett en eller er det to filmer...så de er jeg ikke så inne i.
Men en ting er sikkert og det er at jeg -skal-skal-skal- ha siste bok på utgivelsesdagen *må,må,må* Jeg er nok HP fan på min hals, enkelt og greit.

Så jeg syns i grunnen at de kunne forte seg litt og få den ut jeg *ber veldig pent*

Guro
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  12:07:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Harry Potter er BESTEKOMPISEN MIN
Jeg DIGGER både bøkene og filmene og har lest dem/sett dem en million ganger både på norsk og engelsk. Begynte i natt å lese på den sjette boka da ikke fikk sove. Atter en gang. Synd at det ikke går an å trylle på ordentlig

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  20:32:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå okkuperer jeg tråden litt, men det er jo om HP så..

Hva synes du om uttalelsene at Harry Potter kanskje dør i syvende boka?

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  21:14:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hva synes du om uttalelsene at Harry Potter kanskje dør i syvende boka?

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

Hvis hun finner på å drepe han får hun med meg å gjøre, enkelt og greit
Ok, kanskje litt overdrevet ;-) Men jeg håper jo inderlig at Harry potter overlever. Jeg mener at man ikke dreper helten i en slik serie, hun bare KAN IKKE gjøre det. *sprø*
Moralen i boka -bør- jo være at man bør være litt god, og at det gode vinner over det onde (hvis ikke det er moralen så blir jeg enda mer skuffa) og da kan man ikke godt drepe helten, han som er god..

Når jeg blir sånn passelig overbevist (etter å ha lest div fan-sites) om at han kanskje dør så bruker jeg å trøste meg selv med at det tross alt er barnebøker, og at i barnebøker dør ikke helten *nikker ivrig* Så derfor tror jeg (vil jeg tro) at Harry Potter overlever.

Jeg har lovd meg selv at det er -ikke- lov å lese siste side i bok nr 7 før jeg har lest hele boka, selvom jeg er litt troende til å gjøre det, bare for å finne ut om han overlever eller ikke. Men det er fy og smekk på lanken...

(var det noen som lurte på om jeg er engasjert i Harry Potter )

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  22:00:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg håper at han ikke dør, synes bøkene er underholdene og spennende. Går rykter om at han tar selvmord, jeg håper da ikke det! Greit nok at hun ønsker å avslutte han slik at ingen andre kan kopiere HP, men likevel daaah. Jeg liker å lese HarryPotter på sene, mørke kvelder med teppe, peiskos og kakao < 3
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  22:50:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
altså, det er lett å starte rykter, for å si det sånn. og engasjerte mennesker tror jo gjerne på de rareste ting og sier dem videre...
men jeg tror ikke han dør
og jeg kommer ikke til å lese siste siden først, det ødelegger jo all moroa XD (men fristende.. ja)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  16:47:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Håper vrkeig ikke at han dør. Syns det er mange nok som har dødd fra før av i de bøkene. Men det virker ganske logisk at det kommer til å skje i kampen mot den onde trollmanen utifra de to siste utgitte bøkene.
Da tenker jeg på den "spådommen". De som har lest femmern og seksern vet hva jeg prater om.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  18:59:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
jeg ELSKER harry potter!!ble HELT hekta etter noen kapittel!!sett filmene 1000ganger!!J. K. Rowling er en drit bra forfatter!!
gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

MogM

Norway

Skrevet - 05/01/2007 :  15:23:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper ikke han dør...Men JK vet jo hva hun gjør så hvis hun bestemmer seg for å drepe han er det sikkert det beste... Men hva syns dere om tittelen til den nye boka: "Harry Potter and the Deathly Hallows" ?? Syns den låter kjempe spennende

"I see you are -"
"That's right."
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.