hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farlig med taugrime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Farlig med taugrime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  16:56:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som jeg nevnte over har vennina mi opplevd det marerittet å bevitne at en hest på stallen hun jobbet døde av skadene den pådro seg da den satt fast bakbeinet sitt i en helt vanlig grime, altså ikke taugrime

Ja, DET har jeg hørt har skjedd, så det er jeg fullstendig klar over faren ved. Jeg tenkte mer på den "en hest sto bundet i taugrime, og dro til nakken røk, siden grima ikke slitna"-historien.

Forøvrig har du visst lagt ut feil link...

(Edit for å quote)

Drep ikke fluen på din venns panne med øks....
Redigert av - Spendas den 09/01/2007 16:58:56 Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  17:17:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Som jeg nevnte over har vennina mi opplevd det marerittet å bevitne at en hest på stallen hun jobbet døde av skadene den pådro seg da den satt fast bakbeinet sitt i en helt vanlig grime, altså ikke taugrime

Ja, DET har jeg hørt har skjedd, så det er jeg fullstendig klar over faren ved. Jeg tenkte mer på den "en hest sto bundet i taugrime, og dro til nakken røk, siden grima ikke slitna"-historien.

Forøvrig har du visst lagt ut feil link...

(Edit for å quote)

Opprinnelig postet av Spendas

OBS: Sorry, feil link Takk for opplysningen Her kommer den rette
http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=7221

Ja jeg har også hørt "mange historier" om hester som omtrent har revet av seg hodet p.g.a taugrima som ikke røk da den stod bundet, men aldri opplevd å ha sett noen slike skader selv. Heldigvis Jeg vet det kan være farlig å binde opp en hest i taugrima. Og jeg har full forståelse for at de ikke vil ha slike grimer på rideskoler hvor det er mange uerfarne unger som kan gjøre dette av uvitenhet. Men taugrima er et flott redskap i bakketrening om den da brukes med vett, og jeg bruker selv mye taugrime i trening av hestene våre.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  20:49:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, enig!

Nå er jeg da så "grusom" at jeg har grime på hestene ute om vinteren, slik at de skal kunne sees bittelitt bedre hvis de kommer seg ut av gjerdet og ut på veien.(For det har skjedd opptil flere ganger! Heldigvis en lite traffikert bygdevei...) Refleksgrimer, altså. Men har slike som har en del som er av lær, slik at den ryker hvis det skulle skje noe. Og så har de da heller ingen sko som de kan henge fast. Måtte da isåfall få hele hoven inn i grima, og det ville være godt gjort, da jeg har grimene ganske "tettsittende" nettopp av den grunn...

Men det ble noe OT her... Ihvertfall enig med deg når det gjelder taugrime, SWR!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.