hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 1 grad og 2 grader halt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 1 grad og 2 grader halt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

toneeile

Skrevet - 11/03/2007 :  14:17:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan noen fortelle meg hva sprøyting er? Hva sprøyter man med liksom. Er det smertestillende, betennelsesdempende.....? Har hørt mye snakk om sprøyting av beina til hester, men har aldri helt fått med meg hvorfor man gjør det og hva det skal være godt for. Gå til toppen av siden

Tååånje?

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  00:54:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,
jeg har ei unghoppe på 3år som er sprøytet i 3 føtter nå i det siste. Snakket med veterinær, og han mente at dette burde gjøres for å unngå at hesten gikk seg mer "skjeiv". Jeg har det ikke travelt med henne, men jeg vil i hvert fall gjøre det jeg kan for unngå at hun har det vondt. Sprøyting er ikke for å gjøre hesten noe fryktelig vondt, det er ment for å hjelpe. Fremover nå så skal hun få mye fri, vokse og kose seg. Jeg føler nå at jeg har hjulpet henne litt på veien mot å bli frisk. (Hun er ikke trent hardt fra før, men hun er arbeidsvillig, og viser aldri at hun har noe vondt. Traverhjerte tvers igjennom)

Mulig jeg snakker med en equiterapeut, hestemassør ol framover også. Kanskje det kan hjelpe på voksekrampene og muskelstivheten som følger med.)

Jeg har stor tro på den gyldne middelvei jeg. Litt fra alle leire. Både medisinsk og alternativt kan bli en god miks Man må være åpne for alt, for tross alt alle vi her på mix'n vil til syvende og sist det beste for våre 4beinte.
Gå til toppen av siden

Phantomstruck

Skrevet - 13/03/2007 :  20:26:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror kun på alternativt, legemiddelindustrien er bare til for å tjene penger. Men det var ikke det som var tema. Det er du som kjenner hesten din best selv, så om den er "bare" 1 grad halt kan den være mye haltere i virkeligheten. Kjenner en hest som ikke viser når han har det vondt, har holdt på å dø av kolikk og lignende uten å fny. Han rev på sprangbanen, noe han aldri gjør så han ble kjørt til dyrlegen der han var en halv grad halt på et bakbein. Dyrlegen ville sende ham hjem, men eier insisterte på røntgen og joda... han hadde griffelbeinsbrudd han. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.