hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gammel hest - det gode liv på landet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Gammel hest - det gode liv på landet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Buldre

Skrevet - 14/12/2003 :  01:16:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje dette er rette stedet å spørre?

Jeg er 25 år gammel, ganske godt etablert på en gård vi leier. Har andre dyr, så det å anskaffe en hest blir ikke noe "heft".

Jeg har tidligere drevet mye hest, både ride og travhest. Hatt hester på fòr også. Men det er faktisk noen år siden, jeg begynner jo å bli "gammal".

Men altså; nå som vi bor på gård, og har plass til hest, kunne jeg tenke meg å ha en turhest. Gjerne en litt eldre hest, som ikke trenger en daglig ridetur, men som like godt kan kose seg inne eller i innhegning/beite. Vet jo hvor mye arbeide det er med hest, og ettersom vi blant annet har jobb utenom, melkekuer og er småbarnsforeldre, tror jeg en gammel hest hadde vært det ideelle for meg nå.

Men over til det jeg ville spørre om: Tror dere det er mulig å få tak i en billig/gratis hest, som kan leve det "gode liv på landet" de siste årene av sitt liv?? I så fall hvor? Har noe utstyr, og kan skaffe det selv, men kunne egentlig tenkt meg å "redde" en hest fra slakteren...

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  09:47:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Tror det er mange som ville ønske seg en slik mulighet for hesten sin. Det er mange hester som av forskjellige grunner ikke kan trenes så veldig mye, og da havner mange til slakt selv om de kunne levd i mange år ennå. Jeg tror ikke det vil bli noe problem for deg å finne noen som ønsker et godt liv for den "avdanka" konkurransehesten sin på gården din. Lykke til Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  20:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hvor var du da jeg trengte deg

Er enig med Dagros, du kommer sikkert ikke til å ha problemer med å finne en super "deltidspensjonert" kamerat...

Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.