hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dølahestens mangfold.. bildetråd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Dølahestens mangfold.. bildetråd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

solanju

Norway

Skrevet - 20/12/2006 :  01:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg er ihuga "dølajente", og elsker virkelig disse fantastiske hestene. veit det er mange som meg..
Vil gjerne starte en bildetråd med undertekst, som omhandler hva nettopp DU bruker dølen din til.
Understreker for ordens skyld at vi her snakker om DØL, ikke kaldblods(som noen fremdeles kaller lettdøl)
Gleder meg til jeg finner ut hvordan jeg legger inn bilder, så skal jeg legge inn bilder av lille søte snuppa mi. Intil vidre gleder jeg meg til deres bilder...

www.solanju.piczo.com

stall grønli

Skrevet - 21/12/2006 :  11:03:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker dølehestene mine mest til hobbybruk, men hver og en har sin spesialitet, som de foretrekker å jobbe hardere med enn andre ting.

GRANTE:

Han liker godt og jobbe på banen, da med dressur.
Et jevnt tempo i trav passer han best, men å halvsove
i skritt er jo det beste:)

SØLVDUGG:

Han er bare tre år enda, å mest brukt til kjøring.
Jeg har bare eid han i to mnd, tidligere gikk han i
tospann.Her skal jeg bruke han til begge deler,
så finner jeg vel ut etter hvert hva han synes er best.
Skal først få tid til å vokse seg ferdig:)

SKRINDO BRUNA:

Sindi mista jeg i januar, pga brukket frambein.
Men hun var i sitt ess foran roadcarten, jo forter
jo bedre. Hun elsket å trene sammen med traverne.
Likte veldig godt og hoppe også.

I tilegg til dette rir jeg mye på tur i alt terreng, og når det er mulig,
bruker jeg dem litt til gårdsarbeid. Å kjøre inn høy med hest er
moro for både to og firbeinte:)

Redigert av - stall grønli den 21/12/2006 11:11:30 Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 21/12/2006 :  14:55:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
En vakker dag skal jeg ha dølehest igjen. Her kommer noen bilder som viser allsidigheten av min tidligere dølehest, Engsvarta. Og da mener jeg VIRKELIG allsidig.

hun ble bl.a brukt til utstilling:

Hun ble brukt til Kvadrilje:

Hun ble brukt til Sprang:

hun ble brukt til dressurstevne:

Hun ble brukt til kjøring:

Hun ble brukt til tur:

Hun ble brukt til rideleir:

Og hun ble også brukt til avl og kjøreoppdrag og runderidning, klatring, longering, kosing.....hehe Masse man kan bruke en dølehest til.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 21/12/2006 :  16:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har to tungdøler/gudbransdøl som blir brukt i skogen av meg og pappa.synd det er kjempe gøy å hjelpe pappa i skogen. ellers blir de brukt til kanefart(sledeturer) og koselige rideturer.har desverre ingen bilder av dem i aksjon på denne dataen.men skal se om jeg får lagt inn noen. her er værtfall en lettdøl av oss som drar frem noe kjetting som lå dypt nede i snøen:)

er er de to andre tungdølene våres
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 21/12/2006 :  21:19:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Stall grønli: Lite lekker den treåringen din(Sølvdugg) da... Mmmmm
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 21/12/2006 :  22:28:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Dølehesten kan også være en god kløvhest, her bilder av 2 av mine tidligere hester.

Her er de lengst til høyre på bildet

Avogtil er det kjekt å få sitte bakpå litt.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  01:26:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding

Denne fagre damen her er snart fire år, hun er begynt innridd og tømmekjørt endel.. Vi venter på snø før vi spenner for. Håpet er at hun skal bli en allsidig og grei brukshest, da hun ikke kan brukes i avl(ukåret far)

solanju

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  02:21:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
f... hvor blei det av bildet?? Ikke akkurat data-glup nei..

Lopke

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  10:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Denne fagre damen her er snart fire år, hun er begynt innridd og tømmekjørt endel.. Vi venter på snø før vi spenner for. Håpet er at hun skal bli en allsidig og grei brukshest, da hun ikke kan brukes i avl(ukåret far)

Opprinnelig postet av solanju

Du må legge inn et link på bildet.. med http:// f.eks. du skrev kun SkrimsLinnea sommeren 2006
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 22/12/2006 :  11:05:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Åh Nina! Gratulerer så mye med ny hest! Det er skikkelig spennende med skimle dølehester! Tor du han blir lysere også, eller? Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  22:56:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
[url=http://"mix.hestemarked.no"/][/url]
nå tror jeg at min kjære frøken linnea omsider får bli fotomodell..

stall grønli

Skrevet - 25/12/2006 :  21:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åh Nina! Gratulerer så mye med ny hest! Det er skikkelig spennende med skimle dølehester! Tor du han blir lysere også, eller?

Opprinnelig postet av LisaFi

Tusen takk, jeg synes jo selv han er skikkelig flott også:)
Jepp, ham blir nok helt hvit til slutt, stakkars meg da - det er moro og rulle seg
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/09/2007 :  19:47:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp fått opp øynene før dølahesten nå. det var etter å ha sett følgende annonnse på finn.no: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10928735&sid=xz19abch_zpn041575&WT.svl=Link Denne hoppa er bare noe av det vakreste jeg noen gang har sett!! jeg er inne å ser på annonnsen hver dag - og gruer meg voldsomt til den blir sletta... Jeg vet ikke om jeg noengang kan få råd til to hester - men hvis jeg noengang gjør det, så blir det en blå hest på meg! noen som vet hvem som kjøpte ynglingshesten min? ÅÅÅÅÅh jeg har såååå lysst på en døl! noen som vet om noen blå som er til salgs som jeg kan sikle på? :) Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 28/09/2007 :  21:39:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å kjære vene, den var nydelig ja, Royal-X!
For et lekkert trav!!
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 01/10/2007 :  10:30:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg la også merke til de fantastiske stegene! jeg vil ha en sånn!! :) Gå til toppen av siden

SiljeOgSolveRoss

Skrevet - 16/01/2008 :  20:54:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frøya(3år, blå skimmel) og Tassen(snart 2år, rød). Begge står bare på beite og koser seg. Eier ikke disse, men de står på stallen ved hesten min og syns de erså fine på måtte bare vise noen bilder. Frøya er tilsalgs, tror jeg..De første bildene er på vinteren og de nederste på sommeren.

Redigert av - SiljeOgSolveRoss den 16/01/2008 21:01:39 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.