hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mineraltilskudd når hesten er på sommerbeite
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Mineraltilskudd når hesten er på sommerbeite
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2006 :  15:47:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var nettopp en tur til felleskjøpet med klassen, der vi fikk 1 time med undervisning av ulike Champion-fôr.
Da vi kom til mineraler, skulle hesten ha 75-100 gram (500 kg hest) 1 gang til dagen når den gikk på sommerbeite.
Har aldri hørt om dette før! Trodde hesten fikk nok om man hadde slikkestein på beitet, men tydeligvis ikke...

Det ble også sagt at det ble gjort et forsøk av hvor mye mineraler en hest fikk i seg når den hadde kun slikkestein på beitet = 18 gram!

Pleier dere å gå til hesten hver dag på sommerbeite, for å gi den mineraler?

summer

Skrevet - 19/12/2006 :  17:38:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
De får vitamintilskudd når de går her hjemme. Men ikke når jeg setter de bort på beite. Det kommer kort og godt an på hvor godt beitet er og hvor lenge de går der.

Hvor mye salt de får i seg på en slikkestein kommer helt an på hvor mye de faktisk slikker på den. Jeg gir de salt i maten når de er hjemme :)
Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 19/12/2006 :  17:41:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei det gjør jeg ikke. Har kun saltstein, friskt vann og masse herlig grønnt gress Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2006 :  20:47:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ja! Fôrer med noe fra Spillers produktene, til hest på beite - dette pgr. av gresset kan variere veldig. Syns det er bedre å være på den sikreste siden nå jeg da..
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  10:13:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Jeg bruker heller ikke mineraltilskudd på sommeren, når hoppen min hadde føl da fikk hun oppdrett for å få nok tilskudd. Bruker å gi unhestene mine mineraler på sommeren. Så et godt beite så vil jeg si at du ikke trenger å fore med mineraler, vis hesten din ikke er unghest eventuelt avelshoppe Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 24/12/2006 :  13:17:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir tilskudd siste halvdel av beitesesongen, hesten min står ute helt til frosten kommer så det er en helt annen vitamin-mengde og energi i beite i mai/juni enn det er i august/september. Jeg er redd for at hesten min kan få for mye av det gode når det første gresset kommer. Neste år kommer jeg til å prøve å gi tilskudd som skal forebygge forfangenhet i begynnelsen av beitesesongen, og ri mye for at energien kan brukes opp og ikke gi overbelastning av fordøyelsen. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  21:37:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg gir multitilskudd hele sommeren også da hun ikke får kraftfòr på den tiden. Bruker hesten hele sommeren også.
Therese
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 06/01/2007 :  15:22:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Mine hester går på fjellbeite og får ingenting ekstra på sommeren bortsett fra saltstein. De blir brukt hele sommeren. Jeg trapper ned på kr.fòret under tilvenning til beite, og begynner å gi igjen når høsten kommer og næringa går ned på beitet.
Friske og sunne dyr!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.