hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Enda flere useriøse selgere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Enda flere useriøse selgere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  22:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var på utkikk etter en stor ponni eller en liten hest; maks mh på 150 cm. Den skulle kunne brukes både til ganske små barn (fra 9 år og oppover), og voksene nybegynnere.
Fikk kontakt med en sørpå som hadde en utmerket nybegynnerhest på 149 cm mh. Hesten hadde vært brukt til det meste, så den var apsolutt brukbar til mitt formål mente mannen. Vi ble enige om pris, og jeg fikk sendt hesten oppover (ca 100 mil).
Fikk mildt sakt sjokk da jeg fikk hesten ut av transporten hjemme.
Hun hadde sår og hårløse partier over hele kroppen, var tynn og skranten, gjørmete til langt oppover sidene, betennelse på begge øynene, sopp, eller en eller annen eksem i pelsen. Vi målte mankehøyden hennes til 158 cm. Hun er vanskelig å få tak i på beite, og i boksen snur hun baken mot oss når vi åpner døra. Hun er sansynligvis nesten ikke ridd på fra før av. (Vi har flere hester fra før, og har også ridd inn hester før, så vi har litt sammenligningsgrunnlag.)
Ringte selgeren omgående for å prøve å få hevet kjøpet, men det ble ikke aktuelt! Han nekter å ta hesten i retur. Har truet med rettssak, men det blåser han i.
Er det noen som har vært borti noe lignende, eller andre som har gode råd?

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  23:41:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Han kan nok true så mye han vil, kommer neppe noen vei med det. Kjøpsloven gjelder vel her også, og "varen" var jo ikke akkurat i beskrevet tilstand.
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2003 :  17:37:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt kontakt med 3 andre som også har blitt lurt av denne mannen.
De har også fått hester som er helt ubrukbare. Ei dame fortalte meg at han kjøpte hestene fra salgslaget i Sverige, for å selge de i Norge som topp ridehester. Det må da gå å få stoppet denne mannen, han kan ikke få holde på sånn å lure folk! Please få et tips om hva jeg kan gjøre!
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2003 :  19:15:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Synes du skal ringe politiet og forhøre deg der. Dette er faktisk "organisert svindel"!
Og personlig hadde jeg synes det var heeeelt greit om du navnga ham både her på hestemarked.no og andre tilsvarende nettsider!
Lykke til med stakkaren dere har fått i fanget - trøster meg med at hesten ihvertfall har det bedre hos dere enn hos ham!
:)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 20/12/2003 :  01:50:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
For all del, ikke la dette passere!
Du må anmelde, og kreve å få hevet kjøpet, ikke bare èn av delene.. Kontakt evt. Forbrukerrådet. Hvis saken er slik du forklarer, har du alle rettigheter på din side. (Jeg håper du har en skriftlig kontrakt!? Men uansett er det deg som kjøper som står sterkest i en slik sak, kontrakt eller ikke)
Synd å returnere denne stakkars hesten som sikkert har det mye bedre hos deg, men hvis ikke dette slås ned på vil det trolig gå ut over mange andre hester i fremtiden.

For det første kan det ikke godtas at du m.fl. allerede har blitt lurt, og for det andre så er det synd både for fremtidige hester og potensielle kjøpere/ofre om denne mannen får fortsette med dette.
Jeg har heller ikke noe imot om du offentliggjør mannens fulle navn, det ville selvsagt være kjekt for alle oss andre, men du bør vite at det kan komme til å svekke din sak ved en evt. rettsak, selvom det er lite sannsynlig.

Uansett hva du velger å gjøre; Lykke til!!
Hold oss oppdaterte, det setter vi alle pris på

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2003 :  12:08:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hmmm... Kan du sende meg en beskjed med navnet hans via profilen min? Dette hørtes kjent ut...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/12/2003 :  18:49:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
la selger gå til rettsak.
er han så dum risikerrer han jo å bli dømt for mishandling av hesten.
dessuten står det i forbrukerloven at det er 30 dagers returrett om "varen" ikke er hva selger har lovet. og du hadde jo ikke forventet å få en stor hest i dårlig fatning?
har vært borti noe av det samme, men uten så lang transport.
mitt råd til deg: gå til sak mot selger for mishandling av hest og løgner ang salget.
Kopi av melding:
Var på utkikk etter en stor ponni eller en liten hest; maks mh på 150 cm. Den skulle kunne brukes både til ganske små barn (fra 9 år og oppover), og voksene nybegynnere.
Fikk kontakt med en sørpå som hadde en utmerket nybegynnerhest på 149 cm mh. Hesten hadde vært brukt til det meste, så den var apsolutt brukbar til mitt formål mente mannen. Vi ble enige om pris, og jeg fikk sendt hesten oppover (ca 100 mil).
Fikk mildt sakt sjokk da jeg fikk hesten ut av transporten hjemme.
Hun hadde sår og hårløse partier over hele kroppen, var tynn og skranten, gjørmete til langt oppover sidene, betennelse på begge øynene, sopp, eller en eller annen eksem i pelsen. Vi målte mankehøyden hennes til 158 cm. Hun er vanskelig å få tak i på beite, og i boksen snur hun baken mot oss når vi åpner døra. Hun er sansynligvis nesten ikke ridd på fra før av. (Vi har flere hester fra før, og har også ridd inn hester før, så vi har litt sammenligningsgrunnlag.)
Ringte selgeren omgående for å prøve å få hevet kjøpet, men det ble ikke aktuelt! Han nekter å ta hesten i retur. Har truet med rettssak, men det blåser han i.
Er det noen som har vært borti noe lignende, eller andre som har gode råd?

Opprinnelig postet av esterlita

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2003 :  21:02:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker til alle som har svart på innlegget. Har allerede hatt kontakt med lensmann, han var her å målte hesten til 159 cm med sko. Han laget et brev til meg ang hesten som jeg sendte til selger. Har også ringt forbrukerrådet og fått forklart der hva jeg må gjøre videre. Jeg har desverre ikke papirer på kjøpet, for da jeg ba om det sa selger at det trengte jeg ikke....Men jeg har kvittering fra banken på at jeg har betalt hesten. Skulle gjerne lakt ut nevnet hans på en svarteliste, men det tør jeg ikke gjøre hvis det skulle bli rettsak! Håper ingen flere kommer ut for denne selgeren!!! Får benytte anledningen til å ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år! Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2003 :  02:25:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig skal du ha papirer på kjøpet med kjøpesum! Driver han med skattefusk?? Der har du enda en god drunn til å ta ham! Ta en telefon til skattemyndighetene i hans hjemkommune... Spør dem sånn i all uskyldighet om hvorfor han ikke vil gi deg kvittering og papirer når han er hestehandler, og spør om han ikke egentlig MÅ gi deg slikt... He-he-he... Slipp ulvene løs!!!
Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2004 :  13:20:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
TA HAN!!!!!!!
Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

miss you Arioso=)

» VIP

Skrevet - 05/01/2004 :  21:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
heizan....

hb at du får tatt den dritt sekken
men du neste gang du sga ha hest så reiser du å prøver den å sikkrer dg at hesten e go å har dyrlege sjekk me rønken av bein å alt..seffølgeli koste d penger men d e verd d...då får du ein fin hest uden skader å du vet at du liker å ri den å at pengene ishe e bort kasta....
dette e mitt råd men du får seff velga sjøl ka du vil då
jaja lykke t me å ta den tosken å lykke t me å finna ny hest etter d....

klemz kristine å arioso

SANDNES & JÆREN RIDEKLUBB
Gå til toppen av siden

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2004 :  20:10:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg kommer nok til å være mere kritisk neste gang jeg kjøper hest, og jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å kjøpe usett!!!
Håper også på at jeg får straffa gubben, er i full gang!!
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 13/01/2004 :  06:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en venninde som kjøpte ei dølahoppe. Selgeren sa at den kunne både sprang/dressur og var kjempe snill og rolig. Da de fikk hesten kunne den nesten ingen ting og stresset forferdelig på tur.
Tilslutt ble det rettsak og de fikk sende tilbake ehsten + at de fikk tilbake kjøpssummen. Stalleie for et år måtte de betale selv.

Hege&Blesi
Gå til toppen av siden

Østmo

Skrevet - 13/01/2004 :  13:24:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg leste dette ble jeg fryktelig lei meg. Det finnes opp til flere slike gribber som driver dirty business og dyrene lider av det. Her på Østlandet har jeg hørt flere grøsser-historier ang akkurat dette. Jeg håper virkelig ikke at du sender hesten tibake til denne dyremisshandleren. Det får du garantert medhold i i rettsapparatet. Om du selv ikke har anledning til å ta vare på den, må du selge/gi den bort til noen som kan og vil gi den en kjangse og et godt hjem. Hvis ikke må vi vel være så kyniske og si at da er det bedre den får bli en engel.
Ellers vil jeg oppfordre alle hestefolk til: IKKE SELG ELLER BYTT HEST HOS EN HESTEHANDLER UTEN REFERANSER OG SE HVORDAN DEN FÅR/HAR DET I EN LITEN PERIODE. KONTRAKTER ER IKKE BARE FOR VÅR SIKKERHET, MEN OGSÅ FOR DYRA.
SERIØSE HESTEFOLK TILATER HEST PÅ PRØVE MOT REFERANSER OG VETERINÆRUTSAGN.
Gå til toppen av siden

hestegård

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2004 :  21:20:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei "Blesi"
Prøvde å sende en meil til deg, men fant ingen adresse. Kan du meile meg, skulle gjerne snakka med de som har gått gjennom den rettsaken med kaldblodshoppa. Tips om advokat o.l.
Gå til toppen av siden

s-h-n-u-p-p-a
» VIP

Skrevet - 08/02/2004 :  18:19:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har kjørt maaange bomturer, når det gjelder kjøp av hest.. å kjøpe en hest, uten å se på den, hadde vært ganske uaktuelt for meg.. selv dro jeg til danmark for å se om de hadde noe... får mer for pengene i utlandet.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.