hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan møkker dere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hvordan møkker dere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2006 :  22:05:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er hestepasser til en hest som står på tissematte. Når jeg har henne er jeg ekstremt nøye med å fjerne ALT av møkk, fjærner også da litt ''overflate-tiss''. Hun bruker tissematte fordi hun er veldig stor og tung og har veldig lett for å få liggesår. Når jeg møkker tar jeg alle hestepærer,sprer sagflisa utover så ikke det blir et skjevt underlag + at jeg nesten hver gang bruker litt ny flis / Tar litt av den veldig rene flisen og dekker over små tissflekker. Da blir det ingen lukt. Rent og pent :) Syns vell egentlig det er best med vanlig underlag, men må man så må man ;P
Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

Kathriine

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  15:36:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKathriine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathriine  Svar med kopi av melding
Møkkeing. Jo, jeg har en veldig flink hest, han bæsjer i ett hjørne og han tisser på ett sted i boksen. Jeg tar ut tiss hver eneste helg sånn at det ikke begynner og lukte og bli altfor fuktig, så tar jeg bort all bæsj hver dag.
If U Are Looking After The Best Pony In The World. Give Up. He Is Mine! :;P: Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2007 :  12:02:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om sommeren måkker jeg hver dag, siden det er varmere. Både Brando og Trollet har fast plass for lorten sin, og det kan virke som om at de sikter på forrige hestepære før neste treffer oppå toppen på den forrige... Tisset er rett ved. Så alt er samlet på samme halve kvadratmeter.Endevender ikke hele boksen hver dag, men jevner det utover slik at ikke alt havner langs med veggene. Det er tregulv og betonggulv i boksene. Betonggulvet har gummimatter oppå. Det går ca 30 kg ny flis på de to boksene i løpet av to uker.

Om vinteren lar jeg det bli mer talle-aktig. Fjerner hver dag alle hestepærer, og det våteste av flisa (så sant jeg rekker måkkingen om morgenen, gjør jeg ikke det så er det frosset om kvelden). Litt ny flis er kun nødvendig 1-2 ganger i uka. Lar det ligge flis et stykke oppetter veggen slik at det isolerer bedre.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Skrevet - 01/06/2007 :  23:16:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg møkker fjerner jeg alt av pærer og urin
In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden

AÅ..-+_0..9

Skrevet - 03/06/2007 :  22:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg gjør rent i stallen så måkker jeg vekk all bæsjen!
Jeg gjør det veldig rent og pent! Hester fortjener bedre enn og stå i en boks der det er fullt av bæsj og tiss, det syns jeg IKKE hester fortjener!
De fortjener det best, for de må bære og drege oss hver dag om VI vil!
JEg elsker hester og ønsker dem det beste:)
Å la hesten stå i bæsj og tiss i stallen SUGER!
Å la hesten stå i en ren og pen boks er BEST
For hestens skyld:) [limegreen]
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 05/06/2007 :  17:50:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg måkker alltid ut all tiss og bæsj:) Det hender seg at jeg måkker i dunge men vanligvis gjør jeg ikke det:) Bruker å fukte spona litt jeg så den ikke blir for tørr:) Bruker aldri å la det ligge igjen urin. Gå til toppen av siden

MieuxDuMonde

Skrevet - 05/06/2007 :  20:48:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skjønner hva folk mener når de sier at de ikke fjærner all våt flis,får det gjør ikke jeg heller (det er umulig) men uansett til saken: hestene liker at boksen "lukter" dem, noen har sikkert sett at når vi fliser er noen ganger det første hesten gjør å tisse på den. Det er liksom dems territorium hehe. Men boksen skal selvfølgelig være så rein som mulig også enig der selvfølgelig.. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.