hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursal
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dressursal
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nutte

Norway

Skrevet - 10/12/2006 :  23:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har dressursaler å anbefale? helst med littt dypt sete. Har sett på lusitano kür, men syntes den var ganske dyr. Noen som har erfaringer med denne? eventuellt andre kieffersaler?
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det!

rusket

Skrevet - 11/12/2006 :  08:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.skoies.no/shop.asp?p=1856490
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 11/12/2006 :  21:15:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde selv en Stubben Tristan, som jeg elsket over alt på jord den hadde store knesvulster og dypt godt sete, slik en kom godt i kontakt med hesten... Til å anbefale !! Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 12/12/2006 :  16:05:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en wintec isabell dressursal, og liker den veldig godt! Den kan man skifte ut bommen på, setet er ganske dypt og man sitter som limt fordi salen er av børstet stoff.

Liker også at stigbøylereimene er festet litt lenger bak enn normalt slik at man får en riktigere stilling med skjenklene. Den er ellers enkel å holde fin og er lett å bære med seg. Man kan også bytte ut kneputene til den størrelsen man måtte foretrekke.

Synes det er en god sal da den har mulighet til å forandre seg! Det er dessuten stropp som festet de ytterste salkappene, slik at ikke de tar tak i kanten på de lave rideskoene (det er veldig irriterende).

Den har gode puter ut bak, så man må ikke ha en hest som er veldig kort i ryggen.
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2006 :  16:48:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Anbefaler på det sterkeste Winsdor Elite dressursalen.. Det eneste minuset er at den er ganske dyr.. Jeg har den til ponnien min og er super fornøyd..
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2006 :  14:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil også andbefale Windsor Elite sal. Meget god å sitte i. Du får kjøpt dem brukt ned til 5000kr.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2006 :  19:27:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Wintec Isabell salen er den beste salen jeg har ridd i hvertfall.. Stod godt forklart om den lenger oppe her :)
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 14/12/2006 :  09:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prestige Top Dressage - koster vel rundt 16-17.000 ny. HELT herlig :-) Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 14/12/2006 :  16:45:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec isabell salen er den beste jeg har hatt! Ganske dypt sete og man sitter som limt!
Til å være syntetsal er den super.
Ellers må jeg si at anky xl dressursalen også er helt super!
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 17/12/2006 :  01:36:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for mange gode forslag!, bare å komme med flere;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 17/12/2006 :  10:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at JC salene er veldig gode.. Skal få meg en slik en selv.

Men salmakeren sa hun solgt mye av dem, for dem var veldig fine, til en ok pris. Tror de ligger på rundt 6-7000 pluss minus.

Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 17/12/2006 :  10:56:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker også Winsor Elite salen veldig godt! Men den er nok ikke en sal for en persjon som ikke liker å sitte godt fast
Hadde en kieffer sal her for en stund tilbake, kieffer wien, likte den ikke i det hele tatt...
Nå har jeg en Otto Schomacher Exsclusive Profi, elsker den salen, dupt sete, ok med knestøtte!

Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 17/12/2006 :  21:01:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
KN Allegro Den er litt dyr, men verdt pengene! Myk og god å sitte i, og endel knestøtte men ikke så mye at du ikke kan røre deg - perfekt for meg, hvertfall! Men alle saler passer jo ikke til alle mennesker, vi har alle våre preferanser.... Jeg har også prøvet bla. Windsor Elite Green Line (tror jeg den heter...), og den hadde altfor mye "støtte" etter min smak. Men andre liker den veldig godt, så det er veldig individuelt. Jeg hadde en Kieffer Wien før, og likte den veldig godt, men etter å ha byttet til KN var den plutselig ikke like god lenger.... Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/12/2006 :  22:37:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Skal jeg komme og være litt gledesdreper nå?

Det nytter lite å finne en sal som bare du syns er god, den må nesten passe til lille hesten også. Sånn sett er det nok enklere for folk å anbefale en sal om du sier hva slags rygg hesten din har (my/lite manke, svai/rett osv) :-)

Hvis vi skal prate helt generellt syns jeg KN symphonie er utrolig god å sitte i, når den passer hesten, også syns jeg Opal sin dressursal er veldig god (har dypt sete). Den er i litt mer økonomiklasse enn KN'en iallfall :-)

Guro
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 17/12/2006 :  23:53:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, skal selvfølgelig ha en som passer skikkelig til hesten;)
Hun har mye manke, hun er jo dansk varmblods;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 18/12/2006 :  00:14:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg syns også at windsor elite er best å ri med. Bare synd at den er så dyr, eller så hadde jeg også kjøpt den.

Den har et godt behagelig sete. og passe støtte til knærne som bidrar til en lettere sits. Brukte den salen i tilleggt til noen andre typer saler på ulike hester, men windsoren passet best både for meg og hestene

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.