hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wintec vs thorowgood griffin
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Wintec vs thorowgood griffin
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Granly

» VIP

Skrevet - 11/01/2007 :  14:43:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har en kraftig varmblods med høy manke og rett, bred rygg.

Noen her med erfaring med disse salene? som passer rette rygger og høy manke?

Er griffin salene lette/tunge?

Og hvordan er allround modellene i disse merkene å ri i? og hvordan er de å trene sprang med?
Ønsker å starte omskoleringen med en allroundsal, siden det blir veldig masse dressur arbied. Så kjøper jeg heller en ordentlig sprangsal senere.

Eller har dere noen tips om andre lette saler hvor bom str kan justeres?

rusket

Skrevet - 11/01/2007 :  15:31:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec har flere bomjusteringer enn Griffin. Hesten min har rett og bred rygg, og Griffin lå overhodet ikke på ryggen hans. Jeg minnes at Griffin hadde ganske smal ryggkanal, men husker ikke helt.

Skulle jeg først hatt en rimelig syntetsal ville jeg gått for wintec

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  16:30:43  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
hei!!jeg har en hest som har lite manke og flat og bre rygg...jeg bruker en griffing på han og den sitter som ett skudd!!har fått en ekspert til å kikke på salen og hesten;)
gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  16:55:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min har nesten ingen manke og veldig flat og bred rygg. Jeg har både wintec sprangsal og griffin dressursal til han, jeg liker wintecen best. Jeg har også ei dansk varmblods som er litt smalere, jeg bruker en wintec sprang sal til hun.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  21:15:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Bruker selv griffing til fjordhoppa mi :) Hu har en del manke og har bred rygg baketter... Liker den kjempe godt, er lett og god! :)

Har en av de billigste syntetsalene fra Hööks - er kjempe gode og lette :)
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  23:27:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg liker ikke wintec, men elsker griffin salene=D
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 11/01/2007 :  23:31:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
jammen trådstarter vil ha en sal med gode justeringer i bommen, har egentig Griffin det?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  00:10:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Fullblodsen min er kraftig med noe høy manke.. Har Wintec sprangsal med grønn bom til han, altså ikke den smaleste bommen..
Om gul bom (den smaleste) er for brei, så har Wintec også "innleggsputer", så du kan bygge salen til den passer..
Griffin har jeg ingen erfaring med..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  01:16:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Griffin kan i likhet med wintec "endres" bomvidde på. I Wintecsalene bytter man ut "gullet`en" (hva heter det på norsk nå da?), mens i Griffin salene legger man inn Fish`er. Griffinsalen kan justeres ned en halv til en hel bomvidde, ikke opp. Wintecsalen kan justeres opp og ned.

MEN Wintecsalen er forholdsvis svai bommen/panelene, altså det som ligger an mot hesten bakover langs ryggraden. Det er denne salen er bygget på, og denne kan ikke byttes ut. Giffin salene er mye rettere. Begge saltypene er vid i kanalen. Mener å huske at man får rundt 4 fingre mellom putene hele veien bak på begge salmerkene. Begge salene er lett, vektmessig.

Dersom hesten din har rett rygg slik traverne ofte har, så vil nok en Griffin ligge bedre enn en Wintec. Om den vil passe er derimot vanskelig for noen av oss her å uttale oss om.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Granly

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  09:30:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar alle sammen!!

Nå i første omgang lurte jeg bare på saltypene, hvem av dem jeg burde se nøyere på liksom.

Om den passer er jo no annet så klart, er jo ikke sikkert jeg kan bruke noen av den når alt kommer til stykket. Men det er liksom neste steg etter å ha sett på noen saler jeg kan tenke meg.

Har hatt wintec før, som jeg var veldig fornøyd med, men det var til en annen hest, så jeg kjenner jo til de salene.

Men om griffin salene er rettere, så tror jeg nok at jeg kommer til å prøve den.

Griffin salene har jeg ingen erfaring med selv i det hele tatt, hvordan er de å ri i? Og hvordan er allround modellen å hoppe i?

Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 12/01/2007 :  10:50:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville bare nevne at wintec er en sal som ofte passer traverne , og de rette ryggende deres . Begge salene er relativt rette, men griffin er rettere enn wintecen. Jeg synes wintec er veldig god og sitte i. HAr en griffin sal som jeg ikke aner hvilken er, den er nemlig temmelig svai i bommen. Den er kjempegod og sitte i. Ellers av de nye typene har jeg bare sittet i allround cob/haflinger og den synes jeg er helt pyton. Vil sitte nedi salen og ikke oppå- Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  14:11:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Trodde det var snakk om sprangsal jeg =P
Men det er hvertfall en x-traver på stallen som har Wintec allround, og den ligger fint på han, og han må faktisk ha blå bom selv om han har ganske spiss rygg =P

<3 Western <3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.