hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan lære hovtrimming?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hvordan lære hovtrimming?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Olena

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  10:40:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg ser det er mange som har prøvd seg på barfot og boots her... veldig bra syntes jeg

Men er det noen som vet hvordan lære dette selv? kurs eller noe slikt? Helst på østlandet da, litt langt ellers..

Håper på svar..
Mvh Veronika

Olena

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  23:13:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har lest boken til Pete Ramey og Jamie Jackson. Ble veldig inspirert av det. Det jeg syntes er vanskelig er å finne en i området av der vi bor til å veilede meg. Har veldig lyst til å lære dette. Hesten min er nå 6 mnd og jeg skal overta henne i juni. Tenkte det måtte være en fin begynnelse med en hest som aldri har hatt sko..

Takk for svar
Gå til toppen av siden

Olena

» VIP

Skrevet - 04/12/2006 :  20:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
takk for svar
Hadde vært så moro å gjøre masse med henne nå, men hun står i syd sverige, så det er et problem. Men vet at de er nøye med beskjæring av høvene hennes. Jeg skal begynne så fort jeg overtar henne til sommeren.
HVor i Vestfold holder du til? Kanskje det hadde vært mulig å ta en tur å se du trimme høver? Har ikke fått sett dette utført annet en bildene i bøkene..

Takk for linkene, skal se på dem. Vet du forresten noe om hvordan slidestop og barfot hest kan fungere? det er det jeg er mest usikker på da dette er en reiner hest. Har lest på barfothest at det er godt resultat, men fått liten respons fra western ryttere på temaet.

Tenker litt på den Mustang Rollen som blir beskrevet, er redd hoven "tipper" over i slide stop.. Men jeg har veldig lyst til å prøve dette ut med henne. Er veldig fokusert på å gi henne best hovpleie, og da vil jeg si det er å få være barfothest 24/7.

Hilsen Veronika
Gå til toppen av siden

Olena

» VIP

Skrevet - 04/12/2006 :  22:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo ikke så langt unna hadde vært spennende og lærerrikt å se du trimme høver engang før du flytter til østfold..
Hadde vært fint å se hvordan dette utføres i praksis.
Bor i skien, så ikke så langt unna da..
Kanskje en gang på nyåret?

Tror det blir vanskelig for meg å ha hesten ute hele døgnet men skal være obs på for mye fuktig underlag ja. Mange som ikke forstår ser jeg av debatt her tidligere at underlaget er best når det er tørt, og hardt.

Veronika
Gå til toppen av siden

Olena

» VIP

Skrevet - 06/12/2006 :  12:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen.

Jeg sier takk for tilbudet. Jeg har veldig lyst til å komme å se du trimme høvene. Jeg skal holde meg oppdattert på om du skriver når du skal gjøre det neste gang. Legger du det inn her eller en annen plass. Kan godt sende meg mail om du kan. sjekker den ofte;)

tusen takk så langt. adr: veronika.olena@hotmail.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.