hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pikeur ridebukse (modell Mondega). Priser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Pikeur ridebukse (modell Mondega). Priser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2003 :  17:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Var innom Löwenborg en av dagene her, og har nå forelsket meg litt i Pikeur ridebuksa Mondega. De har den i flere fine farger, blandt annet noen varianter i rutete som jeg liker veldig godt (evnt de ensfargede med kontrastfarger på bukse og skinnet). De hadde selvfølgelig ikke størrelsen min, så jeg kjøpte ingen bukse. Men kunne tenke meg å kjøpe en. Og har derfor rukket å studere litt priser.. Mondega er forresten i helskinn.

Det som er litt "sjokkerende" ser jeg er hvor mye prisene egentlig varierer. På Löwenborg kostet buksa kr 1990,-. Mens på Lillestrøm hest og hund ser jeg de selger den til kr 1490,-. Surfet litt på nett og ser at også Hestesportscenteret i Skien selger buksa fra kr 1470,- til kr 1499,- (litt avhengig av farge). Ringte Caprilli på Skedsmokorset og de selger den til kr 1588,-. Forsøkte også å ringe Paddock/Røa hesteutstyr men der ble jeg bare satt over til en håpløs telefax, og nettsidene har vært under oppdatering i sikkert et år snart (grrr..). Så der aner jeg ikke hva buksa koster, men vet de har Pikeur.

Vil tro at jeg neppe finner buksa veldig mye billigere enn rundt 1500, men 500 kr mer på Löwenborg er helt sinnsykt. Selv om jeg forsåvidt vet at Löwenborg ikke er noen spesielt billig butikk.. Noen andre butikker i Oslo-området jeg bør sjekke opp? Vil helst kjøpe ved å møte opp i butikken, slik at jeg forsikrer meg riktig farge og riktig størrelse. Man har gjerne litt mer krav om buksa blir feil bestilt da også. Hvis man ender opp med å bestille den fra forhandler.

dressurblogg.no

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  11:04:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Sånt er helt vanvittig irriterende. Tror jeg betalte over 300 kroner mer for hjelm på Löwenborg enn hva jeg ville ha gjort på Paddock...
Löwenborg har enerett på endel produkter (Equi... serien kan ikke fullroses nok!) jeg bruker, og ligger 3 min fra kontoret mitt, så jeg er innom ganske ofte. Utvalget er bra, og betjeningen er kunnskapsrike og stort sett hyggelige, men det svir i lommeboken ja!
Men jeg har ihvertfall aldri følt meg "lurt" mht annet enn pris

Paddock er ikke akkurat bbbbillig de heller, men jeg handler heller her! Har svært god erfaring med at de feks bestiller opp varer i flere str sånn at jeg får akkurat det jeg skal ha. Følger opp på telefon og er virkelig hyggelige. Bytting/retur har aldri vært noe problem. Altså topp service!
Har ikke hatt problemer med å komme gjennom på telefon, så du har nok hatt uflaks. Sikker på at du har ringt 2252 1616 (og ikke 17 på slutten - det er nemmelig faxen)?

Ellers er jeg avogtil innom Øvrevoll Hesteutstyr http://www.horseshop.no hvor de har fått bra utvalg etterhvert, og jeg innbiller meg at Steinseth Hest & Hund www.steinseth.no er OK.

Håper du finner buksene du vil ha, til en hyggelig pris! Pikeur bukser er dyre, men man får mye for pengene. Mine "eldste" har holdt - med hyppig bruk og vask - i godt over 10 år foreløbig!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  13:23:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sånt er helt vanvittig irriterende. Tror jeg betalte over 300 kroner mer for hjelm på Löwenborg enn hva jeg ville ha gjort på Paddock...
Löwenborg har enerett på endel produkter (Equi... serien kan ikke fullroses nok!) jeg bruker, og ligger 3 min fra kontoret mitt, så jeg er innom ganske ofte. Utvalget er bra, og betjeningen er kunnskapsrike og stort sett hyggelige, men det svir i lommeboken ja!
Men jeg har ihvertfall aldri følt meg "lurt" mht annet enn pris

Opprinnelig postet av elx

Enig. De kan sakene sine og har et svært godt utvalg. Men det er vel også det som er det de lever for. Ligger svært sentralt gjør dem også.. Fx saltilpasning er dem vel kanskje aller best kjent for. Det er noe de kan!
Kopi av melding:

Paddock er ikke akkurat bbbbillig de heller, men jeg handler heller her! Har svært god erfaring med at de feks bestiller opp varer i flere str sånn at jeg får akkurat det jeg skal ha. Følger opp på telefon og er virkelig hyggelige. Bytting/retur har aldri vært noe problem. Altså topp service!
Har ikke hatt problemer med å komme gjennom på telefon, så du har nok hatt uflaks. Sikker på at du har ringt 2252 1616 (og ikke 17 på slutten - det er nemmelig faxen)?

Er sikker på jeg ringte rett. Sjekket mobilen etterpå.. Men kom en typisk "nå settes du over til annet nummer"-lyd. Ringte i åpningstiden så jeg synes det var rart.. Har god erfaring med Lillestrøm, så kommer til å handle der.
Kopi av melding:

Ellers er jeg avogtil innom Øvrevoll Hesteutstyr http://www.horseshop.no hvor de har fått bra utvalg etterhvert, og jeg innbiller meg at Steinseth Hest & Hund www.steinseth.no er OK.

Aldri vært.. Vet du om de fører Pikeur? Sjekket Øvrevoll Hesteutstyrs sider, men ingen ting tydet på det. Men de så også litt mangelfulle ut..
Kopi av melding:

Håper du finner buksene du vil ha, til en hyggelig pris! Pikeur bukser er dyre, men man får mye for pengene. Mine "eldste" har holdt - med hyppig bruk og vask - i godt over 10 år foreløbig!

Har et par fra før som er helt fantastiske. Derfor vil jeg velge Pikeur igjen. Har forsåvidt god erfaring med Euro-Star også, men tror Pikeur er ennå litt mer min favoritt likevel. Dessuten liker jeg de nye rutete buksene de har veldig godt.. Skal ha en sånn

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  14:36:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tror jeg forblir trofast mot Pikeur jeg og. Liker ikke skinn, hverken hel- eller ved kneet. Men "mine" bukser slites ikke fortere allikevel. Fargeutvalget er bra, og dessuten er de flatterende, og det betyr noe etterhvert det og . Litt forfengelig er det lov å være...

Snakket med Paddock (kom rett igjennom) hvor Anne kunne fortelle at buksen koster under 1700,- hos dem. Altså dyrere enn Lillestrøm mfl, men billigere enn Löwenborg. Men hvis du er medlem av Bærum Rideklubb kan Paddock lønne seg allikevel - da får du rabatt .
Hvis de ikke kjenner deg fra før bør du ha med leg + bevis på at du har betalt kontingenten.

Øvrevoll var spesialbutikk for galopphester, men har utvidet sortimentet. Og er visstnok flinke til å ta inn ting på forespørsel.

Veldig greit med nettbutikker, men jeg synes det kan være ganske misvisende avogtil, og foretrekker absolutt å handle i butikk...
Happy shopping!

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 12/12/2003 :  15:42:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøpte to stk på Paddock i dag,kr 1640,- pr stk.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  20:27:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok. Kjekt å vite Blir nok en tur på Lillestrøm i morgen.

Er ikke medlem i Bærum rk heller.. Så får vel neppe rabatt på Røa/Paddock. Synes forøvrig hjemmesidene deres har vært under oppdatering svært lenge nå, så om dere kjenner eier av butikken så bør dere hinte litt. Jeg er også veldig glad i å kunne lete litt på nett.. Selv om jeg velger å kjøpe varen i butikken, så er det veldig kjekk måte og undersøke priser på.

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  20:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Skal snart innom og prøve Musto utstyr jeg har "bestilt" (dvs funnet på nettet og må sjekke om er interessant i virkeligheten). Da skal jeg jammen mase litt om nettsiden, for det har irritert meg og!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  01:04:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Endte opp med å bestille buksa på Caprilli. Hørte først å Lillestrøm (hvor buksa var billigst), men de hadde bare et par Pikeurbukser, og veldig, veldig mange Eurostar. De hadde ikke lyst til å bestille kun en bukse til meg, og siden de ikke skulle bestille på en stund..

Problemet lot seg lett løse da Caprilli mer enn gjerne ville bestille buksa til meg allerede på mandag, selv om de ikke egentlig hadde tenkt å bestille varer fra Pikeur akkurat da. Tror Caprilli satser litt mer på Pikeur enn Lillestrøm også. For spesielt interesserte kan det nevnes at Caprilli fortiden har 20% rabatt på alle Pikeur-ridebukser

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.