hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitless el sidepull
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Bitless el sidepull
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hempstead Turnpike

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  22:52:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har noen mening om dette ? Om å ri med noen av disse hodelagene på tur?

Fikk lyst til å prøvde siden jeg bare rir på tur for tiden siden hesten min er drektig.

Ville høre hva folka anbefalte:p

Takk

Redigert av - Hempstead Turnpike den 28/11/2006 22:58:44

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/11/2006 :  22:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
De du nevner er hodelag ikke bitt, men du skrev kanskje feil?
Sidepull har jeg ikke erfaring med men jeg er veldig fornøyd med mitt bittløse hodelag både på bane og på tur.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Hempstead Turnpike

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  22:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De du nevner er hodelag ikke bitt, men du skrev kanskje feil?
Sidepull har jeg ikke erfaring med men jeg er veldig fornøyd med mitt bittløse hodelag både på bane og på tur.

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Jupp skrev feil vettu,men har rettet det;)
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/11/2006 :  06:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker både bittless og sidepull på hesten min (det er det eneste jeg bruker), og det fungerer utrolig bra. Hvis du ikke er vant til å bruke det fra før, så test det ut litt før du legger avgårde på tur.

Jeg har sidepull fra hesteshoppen og briddle fra skoies, kjempefornøyd med begge to.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  12:41:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme her... Bruker egentlig alt, sidepull, hacamore, bitless bridle, ridekapsun og trinse. Varierer mye. Av de uten bitt synes jeg sidepull'en er meget fin, bruker den mest... På Nordby i Sverige har de fått en modell sidepull som er lær all over, ganske bred fin neseremm. Anbefaler den uten tau da den kan virke skarp...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/11/2006 :  18:24:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min sidepull lær all the way, syns den med tau ser "skummel" ut

Corino

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  19:38:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Hei vil anbefale bittløs hodelag vis hesten din er følsom på det. Veldig fin måte å variere hodelag med. Mange hester fungerer mye bedre med bittløst hodelag en med bitt. Kaldblodshoppa som jeg har på for må jeg bruke stangbitt for å stoppe henne vis jeg bruker bitt. Men har gått over til å bruka hackemore og det fungerer hun veldig godt på. Så anbelafe å prøve deg litt frem. Jeg synes veldig mye om å bruke sidepull på tur hester. Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  20:59:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg red Vena med en "hjemmelaget sidepull", her for to-tre uker siden, red vell med det noen dager før jeg byttet over til bitt igjen.

det jeg gjorde var å ta et "trav-hodelag" med sånn nesereim som liksom bare er en stropp som sitter fast på på hodelaget. der bittet skal sitte satt jeg enda en reim over, for å hode det fast, der jeg festa denne reimen, festet jeg også tøylene fast. mellom de to nesereimene var det ca. 3-4 cm. oppå der, satte jeg på en sånn nese"pute"/varmer/beskytter.. det ble som en sidepull, ganske mill da..
dette fungerte bra. =)

rir ofte på bane me taugrime =)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  22:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde BB fra skoies men solgte den da den ikke ga ettergift på tøylene! Gjorde den om til sidepull da jeg oppdaget dette men var ikke fornøyd Har ridd en del på hack og det fungerte fint på ene hesten men ikke den andre da vi øka farta ...
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  00:36:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Side-pull her.

Har ikke prøvd bitless selv, de fleste jeg vet som har prøvd BB har samme erfaring som Molly - den gir ikke ettergift.

Therese
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 01/12/2006 :  07:42:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste om dette på denne linken, antar det samme gjelder for BB som ved sidepull som er nevnt her

http://www.hest.no/ekspert/ekspert_svar.html?ekspert_svar.sid=17174&temasider.tid=28&eksperter_brukere.ebid=30#question

oleo

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  12:11:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bitless bridle fungerer dersom man er nøye på å holde den ren og smøre den. Den er helt avhengig av å være smurt for å kunne gli presist gjennom...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  13:20:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg driver endel med en hoppe på 5 år, hun er aldri håndtert før nå. Hun er veldig følsom og utrolig vàr for alt. Vurderer å prøve bittløst, men hva er best av hack, bitless og sidepull?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  17:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville prøvd sidepull så lenge du er sikker på at det ikke finnes noen tannspisser. Hun må være helt fin i munnen, det bør alle uansett men det er viktig at det ikke er noe hun kan skade innsiden av kinnene sine på. Hun er jo ferdig med felling så det skulle bli veldig bra med sidepull... Hack fungerer dårlig på sideførende signaler. Den egener seg best til ridning rett frem på tur..

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  18:28:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Artig er det jo at flere her skriver at BB ikke gir ettergift når ettergiften kommer av at man jobber hesten riktig.
Forøvrig red jeg min egen i rundpaddocken her om dagen med BB - med ettergift

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 01/12/2006 :  19:37:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nemlig Renate
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.