hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rundball
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Rundball
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  12:02:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det er jo så sinnsykt DYRE )-: Så en enkel modell men betong i bunn og noen få bøyler rundt, den kostet 5000!
Bra mannen er "handy-man" (-: Når vi kommer oss på plass til jul på vår nykjøpte gård (jippi) skal han få lage en he he..
Synes også det er ekkelt med alt "rotet" på marken. Heldigvis er det ingen av mine nå som bæsjer i maten men islandshoppa vi hadde før bar besatt av å gå rundt å drite på de andre sine dunger..
Hun merket av at Denne er min, på en måte... men hun spiste det jo ikke selv heller så gudene må vite, skulle vel bare sikre seg til dårlige tider? (-;

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 30/11/2006 :  12:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg gir hestene for fra rundball, men ikke fri tilgang nei. Det tør jeg ikke ta sjansen på pga botulisme og div. andre farlige saker som kan ligge å ikke smake eller lukte i rundballen. I stedet har jeg fått kjørt ballen inn i låvengangen hvor den ligger under tak, det er slik som er 80% tørr, og da tørker den i de ytterste lagene og jeg får hele tiden sjekket om det ligger noe der som ikke bør være der, men uansett hvordan man enn prøver å sikre seg......noen gifter er smak og luktfrie, så du får ikke gardert deg 100%, men noe kontroll har man jo.

Slike forringer i betong og stål er kjempedyre ja!! Men det går an å forhøre seg i området med noen som har kyr, som kanskje skal kutte ut med det, for de selger som regel unna om de er greie. En venninne fikk kjøpt slik foringsring til en billig penge av en bonde i nærheten som ga seg med kyr.....noen som er heldig...

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 30/11/2006 :  13:46:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Man kan enkelt snekre seg forkasser selv av paller og litt materialer dersom man er litt handy.

På stallen jeg hadde hest før hadde vi forkrybber i tre ute, men hestene skulle på død og liv ikke ha høyet oppi der, så de dro det utover selv.. Kanskje lettere å holde det oppi kassene dersom man bruker rundballefor som er litt tyngre.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 30/11/2006 :  14:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har også en stor forkasse som er hjemmesnekkret, så står rundballen oppi der.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  18:04:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Hei!!
Jeg har foret med rundball i 5-6 år og er veldig fornøy med det, det er selvfølgelig en riko med at det kan være mug, men man må bare følge godt med, jeg sjekker rundballen flere ganger daglig og har aldri opplevd at de har fått i seg mugg.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  21:06:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var mugg på rundballen i stallen vår i dag... men de er veldig flinke til å sjekke, så ingen hester fikk smake den :). Det er ganske OFTE at det er mugg på rundballene - det er fuktig på sørlandet i år, og det sniker seg inn i mang en krinkelkrok... huff, jeg synes det er SKUMMELT jo mer jeg tenker på det...

Edit for å si at det var mugg på brunosten min også i dag... Derfor wienerpølse på statoil til frokost i dag :)

Redigert av - Royal-X den 30/11/2006 21:07:35 Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 05/12/2006 :  21:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Har også fòra på hele rundballer i flere år. Men vi bor høyt til fjells med tørt klima og kaldt vær. Ikke store problemer med mugg her. Vi har kun 1 slått og den blir tatt seint. Så ballene står ikke særlig lenge før det blir kaldt. Men når våren kommer fòrer jeg silo "for hånd". Litt større temp.svingninger da, og lettere for muggen å sette seg. Har opplevd at det har vært varmgang i siloballen når jeg har åpna den, men sånt kjenner du med en eneste gang, og da blir hele ballen kasta. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.