hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blue Lotion
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Blue Lotion
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucky_Sea

Skrevet - 21/11/2006 :  13:27:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!
jeg har et spm om Blue lotion!! Er det noen som vet om man kan bli tatt for doping i travløp hvis man har smurt med blue lotion samme dag eller dagen før??

håper det er noen som vet det..

Klem..

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2006 :  14:30:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Det burde vel stå på etiketten hvis det blir sett på som doping.. Det gjør det hvertfall på kjølegelen, og jeg lurer på om det i de tre siste dagene før løp/stevne du kan bli tatt for doping..
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 21/11/2006 :  15:07:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror bestemt ikke blue lotion går under doping....men skal kanskje være forsiktig med å være for bastant...det er jo for eksempel ikke lov til å avkjøle hestens ben med kaldt vann engang før løpet... Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 21/11/2006 :  15:18:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når vi først er inne på Bluelotion;

Hva er meningen???

Altså, jeg vet at forskjellige veterinærer har ulik mening om det. En ponni jeg red før, fikk som "medisin" fra dyrlegen, at hun alltid sklulle smøres på frembeina etter ridning med BL.

Hesten jeg har nå har hatt en skade i kneet, og jeg smører som bare det...hvis ikke jeg bruker leire eller spyler da.

Men anyway, jeg fikk så snakket med en vet. som mente det ikke hadde noen forskjell om man tok BL eller leire på etter hard trening!

Erfaringer???
Gå til toppen av siden

richrobin

Skrevet - 21/11/2006 :  17:47:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Angående blue lotion er det forskjell på styrken på disse. Den vanlige blue lotion er det ikke karenstid på! Mens det på den sterke er 96 timer, altså 4 dager fra bruk til hesten kan gå løp.

Dersom dere lurer på noen vedrørende doping burde dere gå inn på de svenske travsidene, og se på dopingreglementet der, snakka med Arne Holm på Bjerke her for en tid tilbake og han mente at om noe var ukalart i det dokumentet som da lå ute på www.travsport.no sine sider (ligger ikke der nå), så har Norge så og si de samme reglene som Sverige. Litt upressist kanskje, men håper det hjelper
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 22/11/2006 :  13:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blue lotion og leire (eller andre ting vi "kliner" på hestene våre for deres eget beste...) er vel ment å øke blodsirkulasjonen til det aktuelle området slik at helningen skal gå raskere, eller slik at musklene skal få bedre sirkulasjon etter en hard treningsøkt.
dette er iallefall slik jeg bruker blue lotion og leire. Og andre "vindunderkremer!"
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.