hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ta av andre forsko?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 ta av andre forsko?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2003 :  21:11:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hesten "min" har hatt indre blødninger i hoven(det var ikke så alvorlig som det høres ut, selv om det gennerelt er alvorlig), da vetrinæren var her for en uke siden, måtte vi ta av skoen. hun skal skos om en uke. men hun går jo å siger ned med den ene foten ,regner med de fleste har prøvd å gå med kun en sko på foten? (da vet dere jo hvordan det må være). men jeg er litt redd for at det skal bli glatt for henne å gå i trøa og sånt....
det jeg lurer på er: kan det være lurest å ta av den andre forskoa?
eller kan det bli for glatt?(er jo litt glatt her og der) hun kan vel ikke bli halt av å gå med kun en forsko?

takker for alle svar!

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99%
Redigert av - epetra den 09/12/2003 21:19:18

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2003 :  00:24:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,

Siden hun skal gå såpass kort ville jeg ikke gjort det. Når hun er vant til det grepet skoen gir, og det er glatt, vil jeg tro at det var bedre med 3 enn 2 sko.
Regner med at den "syke" hoven er bandasjert og pakket inn?!? Da kan du evt bygge opp litt i høyden så det jevner seg litt.
Sist jeg hadde hest med knusning som måtte leies litt brettet jeg en Animalintex og la under sålen og surret på plass med selvheftende bandasje. Hesten ble litt jevnere i gangen, og det ga selvsagt enda bedre støtdemping til den vonde hoven.
Nå som det er glatt, evt vått, hadde det jo vært supert å hatt en sånn "overtrekkssko", men jeg synes det virker som om den selvheftnde bandasjen gir bittelitt (!) grep også...
Håper hesten din blir frisk i en fei!

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2003 :  20:00:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
snakket med dyrlegen (eller mamma gjorde, siden jeg er syk)
han mente at det var best å la den være på.....

takk for svaret

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 12/12/2003 :  00:18:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Det er bare å la den sitte på så lenge det er i en så kort periode.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.