hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen med peiling på fjordingavl? :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Noen med peiling på fjordingavl? :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Martamor

» VIP

Skrevet - 20/11/2006 :  09:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har veldig lyst å sette føll på en fjordinghoppe (det er langt fra bestemt...) men har liten peiling. Jeg lurer på om noen har forslag til fjordinghingster som kunne vært aktuelle? Nedenfor følger litt info om hoppa.

Embla er en 2'er ponni med god sprangteknikk. Hun har ikke vært utstilt. Hun er født i 1994. Fargen er lys brunblakk. Hun bor i nord norge.
Stamtavle: http://www.allbreedpedigree.com/embla10

(Løshopping 1m, har løshoppet 1.10)

(Therese og Embla på dressurstevne LB, hun går øvelser til LA)

Er det noen gode forslag til en god match? :)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/11/2006 :  10:13:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hei du!

Flott frøken det der.

Du bor i Nord-Norge? Da har du nok ikke så veldig mange valg ang. hingst. De aller fleste hingster holder til på Øst- og Vestlandet.

Ta en titt her:
http://www.fjordhest.no/hingstekatalog/

Er hoppa utstilt noen gang? Isåfall, med hvilke poeng?

- Hva ønsker du deg? Hvilke egenskaper har ikke hoppa som hingsten bør ha? Hvilken farge ønsker du, hvilken høyde... osv.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 20/11/2006 :  10:14:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sidan ho er 2.er ponny, hadde eg satsa på ein med litt høgde i.. Har ho vore på utstilling? bruk evt dommarbeskrivelse, finn dei " dårlige " sidene ho har ( bein, høgd osv ) og finn ein hingst som kan vege opp desse... Hvis du går inn på fjordhest - sida er der ein eigen link til hingstekatalogen.. der får du sjå kvar hingstane står i norge, og kontaktpersonar...
Personleg har eg ein forkjærlighet for Kneist Ein flott hingst med gode bruksegenskapar og det finn ein igjen i avkomma hans.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/11/2006 :  10:17:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kneist'n er ein nydeleg kar! Men det er spørs om det ikkje blir litt langt ned til Eid? Evt. kan du kanskje inseminere hoppa ved ein veterinærstasjon, hvis hingsten blir tappa der han står.

Martamor

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  00:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, som sagt har hun ikke vært utstilt. Hadde vært spennende å prøve da :) Måtte i så fall prøvd å kjøre litt med henne, vet hun er innkjørt, men hun har vært veldig lite kjørt med. Jeg har aldri kjørt henne.

ang ønskede egenskaper hos føllet, kan det godt være litt høyere enn henne ja. Men bruksegenskapene hennes vil vi nok videreføre. Fargene lys brunblakk og ulsblakk syns jeg er de fineste, men det er sikkert ikke så viktig med fargen. Jeg er ikke noen ekspert med hensyn til eksteriør, men det er folk på stallen med god peiling. Også skulle det vel være mulig å snakke med dyrlegene (vi har to flinke dyrleger, spesialiserte på hest.). Embla er ikke min, men jeg har ridd henne et par år og leker litt med tanken på føll. Hun er jo en god hest, og virker som om hun trenger en liten forandring i hverdagen :)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/11/2006 :  06:35:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hm, ulsblakk ja. Nå er Hjellar (2.premiert) akkurat sendt over til Belgia, men du har fremdeles f.eks. Herman og Elvar. Av brunblakke har du Fjølestaen i Trøndelag.

Martamor

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  09:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal titte litt på dem i hingstekatalogen :) Tusen takk for all hjelpen!

Forresten: Fjølestaen og Embla har begge Helgmøy som tippoldemor, Embla og Herman har begge Rådar som farfar, og Hjellar er sønnen til Herman og har dermed Rådar som tippoldefar. Ville det være dumt å bruke noen av disse hingstene da?

Kanskje kan man se noe med tanke på eksteriør på disse bildene:

(bildene ble tatt med mobilkamera den dagen Embla var tatt hjem fra sommerbeitet, så ikke se på høvene eller magen ;P )

Redigert av - Martamor den 21/11/2006 09:53:24 Gå til toppen av siden

Inger_73

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  10:07:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj, så spennande at du har den hesten der!
Morsstammen er berre HERLEG. Der har du både bevegelser og brukseigenskapar i massevis.
Frøya (mor til din hest) hadde ein heilbror (utan namn), som eg trur må vere ein av dei flottaste fjordhingstane eg nokon gong har sett. Han hadde ein heilt utruleg utstråling, lang flott lugg, kraftige, rettstilte bein og fine bevegelser. Eg solgte gamlemerra mi til han som eigde den hingsten (det var vel han som oppdretta Frøya og), og gamla mi og hingsten fekk tre føl i lag. (To brunblakke og eit grått). Diverre lever berre eit av dei føla no (det eldste), og han er valakk.
Før han mannen kjøpte gamlemera mi, hadde han ho på fôr i eit par år. Eg hadde med meg fleire venninner opp på besøk til dei då, og alle som ein "falt pladask" for den hingsten. Eit nydeleg dyr. Diverre er han og død no.

Mormor til Frøya (Tungod) er fødd rett her i nabolaget, og er av god gamal stamme herfrå ("Einevollslaget"). Tungod er heilsyster til Katinka med dobbel fyrstepremie. Katinka døydde for nokre få år sida, og ho var veldig fin og snill. Ho hadde også fantastiske bevegelser (det er ikkje mange som greier å få 10 for bevegelser som 20-åring. Katinka greide det....). Bevegelsene (og brukseigenskapane) kjem mykje frå far til Katinka og Tungod; Heiden, som sto til avl her i Naustdal (der eg bur) frå 1979 og til 82 eller 83.
Far til Frøya (Breim Viking Vidvei, eller "Grålars", som han og vart kalla), var også ein flott hest. Eg vart heilt forelska i han den eine gongen eg såg han (på tråvløp i 1990). (Eg har forresten ei merr som Grålars er mormors far til).
Far til Grålars var Fjord Viking, som berre fekk fire registrerte avkom i Norge, før han vart eksportert. Dei tre andre (utanom Grålars) var merrer, og to av dei hamna her i Naustdal. Den eine var ulsblakke Nilla, som vant fleire tråvløp i sin tid (rundt 1980), altså ei svært god bruksmerr. Den andre var Frøydis, som vart siste arbeidshesten til svigerfaren min her på garden. Ho var visst og svært god i skogsarbeid osv.

Jaja, nok om det.
Viss eg var deg, så ville eg tenkt både på stamme og brukseigenskapar.
Når det gjelder stamme, så ville eg i alle fall utelukka Fjølestaen og hans søner og sønesøner. Fjølestaen har Katinka (som eg alt har nemnt) til mormor. Og sidan Tungod og Katinka er heilsyskjen, så synes eg det vert for nær slekt.

Elles så ville eg personleg tenkt på at merra har ein heilnorsk stamme, og i tillegg interessant på morssida. Eg ville IKKJE brukt hingst med Rei Halsnæs som stamfar på hingstesida (dei er det nok av!).
Merra di har Tunfeld nært på farssida, og han er det også nok av, så eg ville prøvd å finne hingst utan Tunfeld i stammen.
Elvar, som alt er nemnt, er eit godt valg viss du vil ha ulsblakk.
Elles har eg ein viss forkjærlegheit for dei "GAMLE" hingstane, med stamme utanom det vanlege. Enar, Sander (står i Trøndelag), Rossmann, Arvak, Lunnar, Hildmann... (For å nemne nokre. Har ikkje sjekka slektskap mellom din hest og dei).
Elles så kan ein jo nemne at du har ein sjans for å få føl med rødblakk eller grå farge. Mor til hesten din (Frøya) var jo rødblakk. Dermed har du 50% sjanse for å få rødblakt føl viss du brukar rødblakk hingst (tips; rødblakke Rossmann er NYDELEG, eg brukte han til eine merra mi i sommar. Han står i Møre og Romsdal. Stamme utanom det vanlege).
Grålars (morfar til din hest) var grå. Det kan dermed hende at du kan få grå føl, viss du brukar grå hingst, eller hingst med anlegg for grått.

Jaja, dette var berre nokre tankar i full fart. Lykke til med følet, viss det blir eit.
(PS: Embla har ein masse slektningar her i Naustdal. Vil påstå at eit fleirtal av fjordingane her er av det merraslaget (samme stammor) som Embla (Einevoll/Helgås-slaget). Dei utmerkar seg med godt lynne, noko som ikkje er så rart, då gamlingen på Einevollen var dårleg fysisk, og var avhengig av rolege, greie hestar. "Stammora" til slaget, Ella, drukna forresten ute på beitet (ho satt fast med mulen i noko gamalt gjerde el nedi ein liten dam/bekk).
Elles er det massevis av Heiden-etterkommere her. Gode bruksdyr med fiiine bevegelser (inkludert mi eiga eine merr, som fekk 10 på bevegelser som 5-åring. Ho har Heiden som oldefar).
Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  14:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig spennende å lese det du vet om stamtavlen hennes, jeg syns nemlig sånt er utrolig interessant! Mange takk for info om at hun er helnorsk, din kjennskap til slektniger, etc. Dette skal jeg fordype meg litt i! :)
Grå fjordinger er utrolig pene da...

Lunnar virket ganske fin, men moren hans er søster til tunfeld. Blir det også kanskje litt nærme?
Ellers har jeg problemer med å finne noen grå uten rei halsnæs i slekta, eller som ikke er for nærme embla.
Rådar - Tunfeld - Lidaren går mye igjen...

Puh, skakke være lett! :)
Gå til toppen av siden

Inger_73

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  15:31:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, fjordheststammer er veldig spennande!
Av premierte/grå hingstar utan Rei Halsnæs i stammen er det berre ein i Norge no, og det er Sander. Han er 19 år, og har ein interresant stamme utanom det vanlege. Kan forresten nemne at det var Nils Kverneland i Rogaland som hadde far til Sander, Sylvstein. Sylvstein har/hadde Norgesrekorden i trav for fjordhest.
Det var Nils Kverneland som hadde Grålars også ei tid.

Av andre grå hingstar som har "litt uvanleg" stamme kan ein jo nemne Leirdals Odin (men han har jo eit innslag av Rei Halsnæs han og, då).
Samme med Reimar (men han høyrer til hingstelinja til Rei Halsnæs).

Lunnar og Brage er hingstar utan Rei Halsnæs som kan gi grå føl.

Å unngå Tunfeld og Rei Halsnæs er vanskeleg nok. Når eg velger hingst, så vil eg helst unngå både desse og Ernarson og Haugeblakken. Alle desse går mykje att i stammene.
Elles er det vel nokre som prøver å unngå Ola Gik og Grabb og, fordi det er ein god del av dei i stammene. Akkurat dei bekymrer ikkje eg meg så mykje over, då Ola Gik sin hingstelinje ikkje finst meir i Norge, og Grabb sin hingstelinje er veldig liten. (1 kåra hingst i Norge no, vel).

Viss ein vil unngå dei fire som eg nemnde, så er det lite att å velge i. (Men nokre er det jo).

Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  14:13:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns Sander så ut som et veldig spennende valg rent stamtavle/farge-messig, og han er jo 1.pr, men vet du noe om bruksegenskapene hans? At faren har norgesrekord i trav for fjordhest virker jo flott da.
Har du sett Sander under rytter noen gang? Eller vetom noen som kan si meg noe om hvordan han er under rytter? Ble nokså interessert i ham :)
Ola Gik er å finne i Embla sin stamme også, så sånn sett er det jo også greit å holde seg unna ham. Men jeg er usikker på hvor langt tilbake i stamtavlen man trenger å se?

Du er svært hjelpsom, mangen takk!
Gå til toppen av siden

Inger_73

» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  21:41:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Eg har ikkje sett Sander under rytter. Har berre sett han på stall. (Då var han veldig snill. Svært godt lynne) Og så har eg sett han på beite (hesteslepp).
Eg har ei bok om fjordhesten ein plass, som eg fekk i Pennyklubben for mange år sida. I den boka er det nokre bilete av Sander, men eg hugser ikkje om han har rytter eller vogn eller kva. Skal sjå om eg finner att boka.
Sander har no vore med i Fjordhest-NM nokre gongar, så eg vil no tru at han er ein ok brukshest.
Elles så kan du sikkert høyre med eigaren til Sander. Ho helder vel til på Val vgs. i Trøndelag. Eg har e-post-adressa hennes ein plass. Tenkte eg skulle høyre med ho om bedekking sjølv til våren/sommaren. Det er to grå merrer her (ei som eg eiger, og ei som eg har bestilt føl under) som eg kunne tenkt meg å ha til Sander.

Om det er ein hest som går att nokre gongar i stamtavla, så gjer ikkje det så mykje, viss det er bak i 4-5-6 ledd. Men det kjem jo litt an på kva for ein hest det er. Eg ville no prøvd å unngå dei som er dei aller mest vanlege "gjengangarane". Ola Gik ville eg ikkje tenkt så mykje på, viss han ikkje var veldig nært på både hingst og merr, eller gikk att veldig mange gongar.

Du får bli medlem på fjordhestforumet, veit du! www.fjordhest.net

Elles sånn heilt OT: Kjenner du ein fjordingvalakk som heiter Lars Frode? Meiner at han skal stå på Skånland, er ikkje det oppi der som du bur?
Eg eiger mora til Lars Frode, og eg kjente han då han var føl (då var det naboen min som eigde merra mi). Lurer litt på korleis han har det, og på korleis han ser ut no....
Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 26/11/2006 :  21:30:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ola Gik går igjen to ganger i femte ledd på farssiden (resulterte i to halvsøsken i fjerde ledd), og en gang i femte ledd på morssiden (resulterte i en helsøster til den ene hoppa på farssiden i fjerde ledd), så hadde vært kjekt å unngå han. Men ser ikke noe til Ola gik i Sanders stamtavle

Der skal jeg jammen melde meg inn! :)

Vet du forresten hvem som var moren til Grålars?

Ja, Lars Frode kjenner jeg til, ser han ganske ofte :) Fin fyr, det! Eieren heter Marlene, og hun er flink. Hun er desverre ikke ponnirytter lenger da. Men jeg tror ikke hun har planer om å selge han. De har det ihvertfall veldig fint sammen :) Her er et litt gammelt bilde av dem:

(juni 2005)
Jeg vet at Janita (VIP: -janita-) rir ham en del, så om du gir fra deg et pip i gjesteboka hennes blir hun sikkert veldig glad!

Redigert av - Martamor den 26/11/2006 22:39:35 Gå til toppen av siden

Inger_73

» VIP

Skrevet - 26/11/2006 :  23:07:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann igjen!
Det her er mora til Grålars eller "Breim Viking Vidvei", som han heiter i stamboka. (Han vart utstilt på Nordfjordeid under namnet "Grålars" i sin tid...): http://ny.hestesenteret.no/hinfo.php?hest_id=13468F&i=stamtavle
Her er forresten eit bilde av Grålars, som eg tok den gongen eg såg han (i 1990):

Så artig å sjå bilde av Lars Frode! Takk takk!
Eg ser at han likner noko på mora i uttrykket. Men den mørke luggen har han frå faren (Lunnar). Mi Anne Mona har lys lugg.
Skal jammen leite opp vip-sida til Janita!
Eg har bilder av Lars Frode då han var føl, og gjekk på beite med Anne Mona (mora) og valakken min Prippen. Då var det naboen min som eigde Anne Mona og Lars Frode (eg kjøpte Anne Mona ved nyttår 99/00).
Lars Frode vart faktisk sendt til slakt om hausten då han var føl, men heldigvis var det ei som jobba på slaktehuset som kjøpte han. (Heldigvis, det ser jo ut som han er ein flott brukshest!).
Har Lars Frode ei lita stjerne, eller ser det berre sånn ut på bildet?

Ser at du har meldt deg inn på fjordhestforumet, kjekt!

Ingen Ola Gik i stamtavla til Sander, nei. Kan jo vere greit å ikkje få meir av han, viss det er mykje på Embla si side....

Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 27/11/2006 :  00:35:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange takk!
Da har jeg oppdatert stamtavlen på allbreedspedigree en del :)
Og hjertelig takk for bildet! Dette er råspennende :D

Hvorfor skulle han slaktes? :O Han er da helt frisk og fin, en trivelig hest er han iogså.

Om han har stjerne må den være veldig liten, og jeg tror ikke han har det, men har sjelden fått sjansen til å studere panna da luggen som regel henger i veien ;)

Nei, tror jeg ville holde meg litt unna ola gik, syns det kryr av ham i Emblas stamtavle... Ikke lenger bak enn i femte ledd, men kan jo prøve å unngå ham likevel.

Ja, det ser ut til å være et veldig koselig forum =)

Har noen mailen til Inga som eier Sander?

Redigert av - Martamor den 29/11/2006 03:08:26 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.49 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.