hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som vet .. MUGG ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Noen som vet .. MUGG ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Kathriine

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2006 :  13:03:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKathriine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathriine  Svar med kopi av melding
Brunk Sink Salve! Får Kjøpt Det I Mat Buttiken!
If U Are Looking After The Best Pony In The World. Give Up. He Is Mine! :;P: Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 25/11/2006 :  14:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min har dessverre fått litt mugg,etter anbefaling fra veterinær bruker eg hibiscrub som eg vasker bena/kodene med,tørker,så smører eg på hipposan.det har hvertfall funket på min hest.. Gå til toppen av siden

Team-Tunette

Skrevet - 01/12/2006 :  20:20:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTeam-Tunette  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTeam-Tunette  Svar med kopi av melding
Hesten min har også mugg. Jeg fikk tips av en akupunktør om at jeg skulle gi henne masse cultura, for de får visst mugg av bakterier i avføringen. Så hvis man da renser magen/tarmsystemet med Cultura, ble avføringen "rein". Dette var jo helt nytt for meg, men funka Ellers har jeg vaska meg Lactasyd/aloe vera såpe og tatt på masse hipposan/sinksalve. Dette funka oxo veldig bra:)
The voice in my head told that I'm NOT crazy!!

- Www.Uglem92.Piczo.Com -
Gå til toppen av siden

vinner

Skrevet - 02/12/2006 :  19:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann. Smør på kulturmelk på muggen . Det virker faktisk. Jeg reduserte spon i boksen og har ikke fått muggen tilbake Gå til toppen av siden

Ravelus

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2006 :  14:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRavelus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRavelus  Svar med kopi av melding
Hesten min hadde mugg i pelsen etter en våt sommer, er dette samme form for mugg?
veterinæren min sa at var det ikke åpne sår kunne jeg gni den inn med Hydrogenperoksid.
Gjorde dette to ganger og så var muggen borte.
men vet ikke helt om det blis samme mugg?

Hesten min har aldri hatt effekt av Hipposan i kodene. Men Kulturmelk gjorde susen!

Dont Follow Me,
I`m Lost Tooo...
Gå til toppen av siden

Cira

Skrevet - 10/12/2006 :  19:21:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Optima Ph hudspray funker mot mugg. Er hesten ekstra hardt angrepet kan man i tillegg bruke Opima hudvask.
Disse produktene hjelper også mot våteksem og sopp i hovene.
http://www.optima-ph.no/
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  01:47:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Klipp hovskjegget. Vask det rent med lunket vann, bruk gjerne grønnsåpe eller fungasol såpe. Tørk godt og smør med fungasol salve!! Beste mugg salven som finnes!
finnes i hesteutstyrs butikker.
Plukk av så mye skorpe som hesten tillater. Bare å komme inn til rota og få tatt kverken på det.

Hipposan og de der, er rett og slett for milde. Er jo sopp det er snakk om her.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/12/2006 :  19:08:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sharmona har også mugg, hun har hatt det helt siden jeg fikk henne. I sommer ble det mye bedre, men nå er det kommet tilbake igjen. Jeg fikk beskjed om å klippe hovskjegget i høst (av veterinær), det angrer jeg på nå, for muggen er blitt mye verre etter det.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 12/12/2006 :  11:15:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hmm ja..

Klippa har mugg på alle fire beina, og det er ganske mye, tror eg..
det er i hovsjegget på størrelse med ein terning. er det normalt mye?!

har ingen erfaringer med mugg, så trenger litt hjelp på dette området.

eg har lest ein del plasser at eg skulle først vaske beinet med lunka vann, så skulle eg tørke gått, så vaske mugget med grønnsåpe og til slutt smøre på asseli salve... eg følgte oppskriften i litt over ei vekem, men såg ingen endringer..dette tar veeldig lang tid å gjere, så er det noe "lettere" dere har å anbefale? (beklager at eg kjem med nytt spørsmål på tråden, men jo det handler jo om mugg)

ellers noen råd om behandlig? skal en pirke det av eller...?!

Opprinnelig postet av €Klippa€

Hm... Det kan ikke bare være de talg-greiene ytterst på spissen av koden du kjenner da? For de skal ha en klump på alle fire beina som kjennes ut som kastanjene på innsiden av knærne, og forøvrig lukter sådan....

Det er oftest lurt å klippe hovkjegget, men man må huske å ikke klippe de hårene som vokser ned på baksiden av pipen og la disse henge litt nedfor kodeleddet så vannet som renner ned langs beinene blir drenert vekk!

Redigert av - kari anne den 12/12/2006 11:18:15 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.