hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det virkelig såå vanskelig??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Er det virkelig såå vanskelig??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

juni

Skrevet - 11/11/2006 :  10:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på om det er flere som har det samme problemet som meg?At det skal være så vanskelig å sette bort hest på for trodde jeg ikke.Det er jo dobbelt så mange som søker etter hest på for enn det er hester som settes på for.Er det virkelig så mange useriøse mennesker som bare legger inn annonser for moro skyld??Eller er folk blitt for kresene?
Har nå en helt skjønn og helt ukomplisert tur hobbyhest som jeg skal sette bort frem til våren i første omgang.Men har prøvd lenge og det virker helt umulig å finne noen seriøse mennesker som vil ha hest på for.Om det er slik at jenter sitter å legger ut annonser og ringer å kontakter de som skal sette ut hest på for,bare for moro skyld,synes jeg dette er veldig irriterende.
Noen andre med sammme erfaring??

Lopke

Norway

Skrevet - 11/11/2006 :  11:23:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en Shagya hoppe som skal settes bort. Det har ikke akkurat vært så mange henvendelser der heller.. annonsen ligger på HM og FH. Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2006 :  12:51:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Opplever det samme jeg også
Det er innmari kjedelig å se alle annonsene som søker etter hest på for også skal det være så vanskelig. Men jeg har jo ingen hest som kan alt og de fleste søker etter en hest som er:

110% trafikksikker, snill med smed, henger, ikke biter, ikke uvaner, kan enten LC LB eller LA, ingen uvaner på boks, ikke sparker andre hester eller biter. Helst ikke ex-travere PHU

Er ikke rart jeg ikke får satt bort min ex- traver kaldblodshoppe da vel?
Ikke kan jeg garantere at hun ikke skvetter på tur eller ikke får rangen i en flokk og kanskje dermed sparker etter andre hester.

Nei det er ikke lett når alle skal ha en perfekt hest. Jeg har ringt på et par annonser hvor det er jenter (voksne) som er vant til det meste og tør ta imot nesten hva som helst og ser det som en utfordring med ex- travere i positiv betydning. Men da har dem som regel blitt kapret med en gang av andre. Men men, må bare smøre seg med tålmodighet her alså

Heidi

Gå til toppen av siden

juni

Skrevet - 20/11/2006 :  21:37:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he...ja det samme mener jeg.
Det er x-traver jeg oxo skal sette bort men hun er utrolig snill og rolig.Men folk krever for mye tror jeg.Det er nesten så man kan be de kjøpe seg en trehest....:) Man kan aldri garantere at en hest aldri skvetter,aldri er stri osv..Såpass peiling bør folk som skal ha hest på for vite.Man kan gi en indikasjon på hestens gemytt men det er da virkelig vesener av kjøtt og blod.Og man vet aldri hvordan de vil være hos andre..Kansje kjemien passer perfekt eller ikke.Uansett tar det gjerne ett par uker før en hest slår seg til ro på ett nytt sted,noe som er helt naturlig og forstålig.
Jeg tror mye av problemet her er at unge jenter som drømmer om å ha egen hest sitter innpå her å legger ut annonser og svarer på andre annonser for moro skyld.Da det i virkligheten er uaktuelt for de å få hest...Synes dette er veldig synd for alle oss andre som er seriøse og bruker siden som den skal.
Og til alle her som føler seg truffet: Finn på en annen hobby og forstå at vi som annonserer ikke ønsker oss brevvenner!!
Gå til toppen av siden

AnnieOgAnin
» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  20:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
folk som skal ha hest på for skal gjerne ha "den perfekte" hest som skal være 110% trafikk sikker ++++++++++ men den skal også kunne både sprang og dresur og så videre.... Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  00:04:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare si at jeg forstår at dem som vil ha hest på halvfor vil ha en "god hest" (kort sagt) Skulle jeg hatt hest på for hadde jeg ikke vært interessert i å betale for å ri en hest jeg måtte lære opp f.eks Jeg ville kun betalt om hesten kunne noe som kunne tilføre meg noe positivt i ridningen. F.eks da jeg for mange år tilbake skulle få noen til å ta hesten min noen dager i uken (det var før jeg ble "må-gjøre-alt-selv-kontrollfreak":p) var hesten min en ung traver som ikke kunne noe. Da hadde jeg en steller som ikke betalte noe. Hadde jeg krevd betaling hadde nok ingen villet ta på seg denne jobben/hjelpe til med å "ri inn hesten"

Dette ble litt vinklet mot ta betaling/ikke ta betaling (noe som har vært debattert flere ganger før:p), men poenget mitt er at jeg forstår at det ikke er så mange som vil ha "mindre gode hester" på for. Forrytteren "slipper" jo kjøpesummen, grunnen til at mange har mindre gode hester er nettopp at de ikke har råd til en god, mens forrytteren er mer på utkikk etter en god hest. P.S Mener ikke noe slemt når jeg sier gode/dårlige hester, men det er som kjent mange som assosierer ordet traver med dårlig ridehest (noe jeg ikke er enig i, men det er en annen sak). De vil ikke betale for å ri en traver liksom, når de kunne ridd en bedre hest for samme pris;) MANGE ridetravere er gode ridehester i mange grener, men få på markedet er klar over det.

Altså man vil finne drømmehesten, for prisen på drømmehesten betyr ikke noe pga en betaler bare løpende utgifter når man er halvforrytter. Det er en av mine teorier til "vanskelig å sette hesten ut på for":)

Nå har jeg aldri vært/vært på utkikk etter forrytter, men jeg er enig i at "I want the perfect horse"-tendensen dominerer en del på markedet;) I alle fall når man skal betale for det (ikke bare stelle)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 22/11/2006 00:05:56 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  11:30:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
"Problemet" her er jo at det er blitt så vanlig å ha egen hest, at det er mange på dyktige fórryttere. De som er dyktige ryttere og hestefolk, har ofte egen hest. Og har de ikke egen hest, vet de hva de er gode for og vil selvsagt ikke ri en hest som er "dårligere" enn dem.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  17:28:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Men da er det jo heller ikke vits i å svare på annonsen og så trekke seg etter mange mail frem og tilbake..vet hvor iriterende det kan være!Plutselig fikk de ikke lov av mamma og pappa å ha hest på for alikevel.

Nå har jeg alltid vært ekstremt heldig med forryttere,dog.
Lykke til!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  17:31:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men da er det jo heller ikke vits i å svare på annonsen og så trekke seg etter mange mail frem og tilbake..vet hvor iriterende det kan være!Plutselig fikk de ikke lov av mamma og pappa å ha hest på for alikevel.

Opprinnelig postet av Vindur og Lise

Det er jeg helt enig i! Utrolig mange useriøse folk som leker mailvenner og lever i drømmene for å si det sånn. Kjenner til en del av dem ja Både når det gjelder hest på for og salg.

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

juni

Skrevet - 22/11/2006 :  20:35:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil bare si at jeg forstår at dem som vil ha hest på halvfor vil ha en "god hest" (kort sagt) Skulle jeg hatt hest på for hadde jeg ikke vært interessert i å betale for å ri en hest jeg måtte lære opp f.eks Jeg ville kun betalt om hesten kunne noe som kunne tilføre meg noe positivt i ridningen. F.eks da jeg for mange år tilbake skulle få noen til å ta hesten min noen dager i uken (det var før jeg ble "må-gjøre-alt-selv-kontrollfreak":p) var hesten min en ung traver som ikke kunne noe. Da hadde jeg en steller som ikke betalte noe. Hadde jeg krevd betaling hadde nok ingen villet ta på seg denne jobben/hjelpe til med å "ri inn hesten"

Dette ble litt vinklet mot ta betaling/ikke ta betaling (noe som har vært debattert flere ganger før:p), men poenget mitt er at jeg forstår at det ikke er så mange som vil ha "mindre gode hester" på for. Forrytteren "slipper" jo kjøpesummen, grunnen til at mange har mindre gode hester er nettopp at de ikke har råd til en god, mens forrytteren er mer på utkikk etter en god hest. P.S Mener ikke noe slemt når jeg sier gode/dårlige hester, men det er som kjent mange som assosierer ordet traver med dårlig ridehest (noe jeg ikke er enig i, men det er en annen sak). De vil ikke betale for å ri en traver liksom, når de kunne ridd en bedre hest for samme pris;) MANGE ridetravere er gode ridehester i mange grener, men få på markedet er klar over det.

Altså man vil finne drømmehesten, for prisen på drømmehesten betyr ikke noe pga en betaler bare løpende utgifter når man er halvforrytter. Det er en av mine teorier til "vanskelig å sette hesten ut på for":)

Nå har jeg aldri vært/vært på utkikk etter forrytter, men jeg er enig i at "I want the perfect horse"-tendensen dominerer en del på markedet;) I alle fall når man skal betale for det (ikke bare stelle)

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Gå til toppen av siden

juni

Skrevet - 22/11/2006 :  20:48:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes emnet blir dratt ut litt i ulike retninger.Det jeg mente m innlegget gjaldt jenter som ønsker seg turhest på helfor..
Jeg har aldri tatt betalt for forryttere eller stalljenter.Jeg har en dressurrytter her jeg betaler for og ri opp mine travere i dressur.Men det er ikke mye.Jeg betaler henne kun reisepenger.Ridningene gjør hun av fri vilje.Så jeg er litt uenig i at de flinke rytterne ikke vil ri dårligere hester enn seg selv.Meget dyktig dressurrytter jeg har og hun ser på det å ri opp travere som en kjempe utfordring og tilfører seg selv masse erfaring.Det er jo nettopp i sånne tilfeller man kan utvikle seg som en god rytter.Har sett menge eks på ryttere som ikke kommer vidre fordi de sitter å rir "trykknapphester".Og som du sier så har man den utlærte,perfekte ridehesten og det er dette man holder på men,skal det vel svært mye til at disse hestene blir satt ut på for.
Men som sagt så er det synd at "unger" sitter innpå her å broker opp tiden våres på bare lek med mailer frem og tilbake..Og om man virkelig skal ha hest på for,og man skal ha den perfekte utlærte og sikkre hesten som egner seg til alt..............ja da tror jeg dere må lete lenge.Da er det kansje bedere å vurdere kjøp av hest..
Gå til toppen av siden

Kela

» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  22:09:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo mange som bare legger inn annonser for moro skyld! Hva er vitsen med det? Det er utrolig slitsomt med dem som liksom er intressert i og kjøpe hest også. Sender mail eller meld og leiker intressert men så viser det seg at den personen ikke er intressert i hesten i det hele tatt.

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  22:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
"Er det virkelig såå vanskelig??"
-JA!!

(hilsen en som aldri finner gode turryttere)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Julie_Satelitt

Skrevet - 26/11/2006 :  21:03:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har en Shagya hoppe som skal settes bort. Det har ikke akkurat vært så mange henvendelser der heller.. annonsen ligger på HM og FH.

Opprinnelig postet av Lopke

Kan du linke meg til annonsen Lopke? Finner den ikke Mulig jeg leter under feil kategori..?
Gå til toppen av siden

maxthe

» VIP

Skrevet - 27/11/2006 :  19:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
trur veldig mange er blitt kresne jeg.. jeg er kresen sjøl, men slipper å lete etter hest å ha på fòr da, heldigvis:) Gå til toppen av siden

Mickies-First-Lady

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  12:38:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det samme problemet har jeg vært borti. Useriøse henveder seg og finner useriøse på nette. men har jo endlig funnet en etter langt om lenge nå da.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.