hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sal som sklir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 sal som sklir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

rusket

Skrevet - 10/11/2006 :  21:12:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Endelig har jeg funnet en sal som faktisk ligger godt på hesten min, problemet er at den sklir litt fremover, så han får ikke maksimalt skulderfrihet.

Løser dette med å bruke en antisklipad, MEN når jeg bruker dette så blir det bittelitt hudgnissninger. Er dette noe jeg bør bry meg om (salen sitter virkelig som et skudd), bør jeg bruke halereim istedet? Sistnevnte har jeg ingen erfaring med.

simsalabim - oppvask forsvinn!

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 10/11/2006 :  21:55:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
En sal som passer perfekt, skal ikke skli, verken med eller uten pad. Så salen passer nok ikke så bra som du tror. Selvom den passer bra mens hesten står i ro, betyr det ikke at den sitter bra under ridning.
Ellen Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2006 :  21:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En sal som passer perfekt, skal ikke skli, verken med eller uten pad. Så salen passer nok ikke så bra som du tror. Selvom den passer bra mens hesten står i ro, betyr det ikke at den sitter bra under ridning.

Opprinnelig postet av Hirsaluohkka

Enig i det.. Hvis salen passer perfekt ligger den som støpt uten å skli noen vei, og det skal absolutt ikke være nødvendig med pad..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 11/11/2006 :  10:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei dere har så rett så rett. Jeg har aldri hatt flunka ny sal før og fikk inntrykk av at nye saler kan skli rett og slett fordi det er nye og ikke tilpasset enda. Men dette er helt feil eller?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 11/11/2006 :  20:07:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, jeg har forhørt meg litt med "ekspertise", og det er enighet om at sal/gjordt vil skli litt frem på hesten min pga en medfødt kul han har under magen. Så egentlig er det gjordten som sklir fordi kulen ligger der den ligger, og salen blir da dratt med litt etter.

Fått anbefalt å bruke halereim inntil salen er skikkelig innridd.

Caroliine~

Skrevet - 11/11/2006 :  23:55:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaroliine~  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaroliine~  Svar med kopi av melding
Bruk Eskadron sin AntiSkliPad ;) Den funker kjempebra :) Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 12/11/2006 :  09:42:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men problemet med antisklipad er at materialet i pad'en lager friksjon i pelsen hans Caroline.

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 12/11/2006 :  15:15:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, ikke eskadon sin!! Jg har den, og den vireker ikke.. Heller ikke på 2 andre venner sine hester.. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 12/11/2006 :  15:23:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har antisklipad fra Skoies, den er helt lik som eskadron sin, bortsett fra at min har noen hull som kommer under salputene. Det er nettopp ved disse hullene jeg får hudfriksjon, så mulig den fra eksadron ville funket bedre for meg?

uansett så fungerer det finfint med halereim enn så lenge.

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  17:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Eksadon, og den ligger veldig bra.
KJøpte den på Løwenborg.
Har også en billigere utgave, kjøpt på en butikk for islandshester, ok den og men ikke like bra.
Har brukt disse ved "innridning" av 2 nye saler.

Anette Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2006 :  15:46:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Du kan også bruke en anatomisk gjord,som forhindrer at salen sklir frem. De har slike bla. på høøks..
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/11/2006 :  19:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke anatomisk gjordt hjelper mot at salen sklir. Men svingt gjordt derimot, det skal være saker. Men det var bare det å finne et sted som faktisk selger dette, noen som vet?

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2006 :  19:21:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
halereim fungerer kjempe bra på de hestene jeg rir som trenger det..
ellers anbefaler jeg IKKE å hoppe/sprang med halereim.. *sår*

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/11/2006 :  10:08:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, nei DET sier seg selv Karen :)
Når salen er ferdig innridd skal jeg prøve å slutte med reim, også investere i sjabrakk med antiskli under (som ikke gir friksjon). Den koster skjorta men er vel verdt det (hvis det funker).

Ellers så må jeg vel prøve denne svingte gjordten :)

SøndreAasGård

» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  17:23:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vær forsiktig med halereim i lengden. lett at hesten blir gående å spenne opp ryggen fordi det er ubehagelig og da blir det snart lite riktig muskulatur igjen.
Prøv heller stoppgjord.
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  23:21:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg mente en gjord som de selger på Høøks,som er utformet for å forhindre at salen sklir. Vet flere som har prøvd og har gode erfaringer!
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.