hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - seriøs folkehøgskole?hestehagen 2??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 seriøs folkehøgskole?hestehagen 2??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  23:44:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg som mange andre lurer jo på hva jeg skal gjøre til neste år,å folkehøgskole var en av valgene.så i søken etter dette fant jeg noe jeg reagerte på
:Hestelinja på Høgtun har hovudvekt på at du skal lære å kjenne og forstå hestens adferd og behov. Lære kva vi skal gjere for å få ønska adferd. Du lærer å kommunisere med hesten i staden for å bruke tvang/straff. Vi brukar aldri pisk eller sporar, og vi brukar heller ikkje bitt.
http://www.hest.no/tekstlinker.html?tekstlinker.tlid=14

øhh!!
er dette seriøst eller??
vi som har drevet en stund med hest vet jo at så lenge man bruker pisk,sporer og bitt på riktig måte,ergo ikke som tvang eller straff,så er det jo faktisk bare positivt.

så da lurer jeg på om dette er da noe alla hestehagen eller liknende eller om dette er seriøst i det hele tatt?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

katrine89

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  23:58:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
jeg vil tro det er seriøst fordet om dette med bitt, pisk og sporer. Det er bare en annen måte å drive hestehold, og en annen filosof på hvordan omgås med hestene på.

Det er for all del ikke noe galt med bitt osv, det er sikkert bare de som baserer seg på å ikke bruke noen av disse hjelpemiddelene.

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2006 :  01:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Det hørtes seriøst ut syns jeg. Selv om det er en annen type hestehold/filosofi enn hva flesteparten er vant til, behøver ikke det bety at det er useriøst;)

Jeg personlig ville aldri gått der, både fordi jeg ikke liker islandshester spesiellt godt og opplegget virket for "ikke-sportslig" (ingenting sprang/dressur) Gøy for noen å drive med hest på denne måten, men jeg driver med hest på en annen måte enn dem. Kan ri hesten min uten hodelag, bitt og sporer jeg og, men alikevel er jeg ikke "hestehagen-menneske".

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  20:56:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Jeg synes at det hørtes helt grit ut jeg...
det er ikke mange skoler som har NH med på "reklamen"..
så ut som det var veldig mye turridning..

jaja... smaken er som baken ;)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.