hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - norsk varmblods 3års test
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 norsk varmblods 3års test
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 28/10/2006 :  16:55:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Hei..
Har planer om å stille ut hoppa mi neste år.
Noen som har sett på eller deltatt i dette arrangementet?
VEt det bedømmes i ekstriør,gangarter,og løshopping..

Noen som vet hva høyden ligger på?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/10/2006 :  02:16:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk inn på evt. sider til Norsk Varmblod, og på sidene til Norsk Hestesenter.
Der kan du finne ut mye, samt å skrive inn spørsmål.
Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 08/11/2006 :  11:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
De legger ikke så stor vekt på at hesten skal hoppe høyt. Det er viktigst for dommerene er å se ben og ryggteknikk, samt samarbeidsevne. Var å så på 3 årstesten i fjor og da la de opp hinderene til maks 1.10 tror jeg og det var på de aller beste hestene!
I tillegg til eksteriør, gangarter og løshopping kan du vise hesten din under rytter! Dette er frivillig.

Da blir vi å sees neste år på 3 årstesten da kross!

MVH Hanne
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 10/11/2006 :  02:10:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

I tillegg til eksteriør, gangarter og løshopping kan du vise hesten din under rytter! Dette er frivillig.

Opprinnelig postet av Zadora

Visning under rytter er ikke lenger frivillig.
Skal se om jeg finner link som bekrefter utsagnet mitt.

Guro
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 10/11/2006 :  15:46:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det blir gitt flere karakterer (0-10) innenfor de ulike disiplinene. Beste gangartshest og beste spranghest vil bli kåret. Før bedømmelsen starter må hestene mønstres på hardt underlag og godkjennes helsemessig av veterinær (det blir ikke gitt karakter for helsetilstand). Bedømmelsen skjer i ridehus, og det inngår ingen rideprøve. Hesten skal bære hodelag med vanlig trinsebitt. Mønstrers påkledning bør være ledig og pent. Mønstrer bør bruke hjelm. Hvis ønskelig kan mønstrer ha med pisk, maks. lengde 1,20 m.

nye regler etter det?

Vet det kommer nytt reglement fra 07..Men håper da jeg slipper å måtte ri henne på en 3 års test..

Redigert av - LivogZara den 10/11/2006 15:50:51 Gå til toppen av siden

SøndreAasGård

» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  16:49:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde min hingst på 3års testen i år. Rideprøven var da frivillig, men fra neste år er den tellende, altså ikke lenger frivillig. Hestene hopper opptil 110, litt mer om de er veldig gode. Tror min hoppa 115, men det var en sykt god spranghest der og han hoppa mellom 140-150.
Rideprøven er uproblematisk og de trenger ikke å være mye ridd. Jeg rei min unghest, og han har ikke blitt ridd mye. Begynte å sitte litt på han i mars, så gikk han med rytter 2-3 dager i uka med voksepauser i ny og ne fram til juni. Da var han på hingstebeite fram til september, også ble det litt intensivt fram til testen fordi vi bare hadde 1 mnd på oss.
Men om man rir forsiktig og fornuftig lider de ingen overlast av dette. Jeg mislikte mer at de må hoppes for min hest vokser sånn ca uavbrutt og tror ikke det er kjempebra å hoppe med gigantiske vekstsoner i leddene. Men han lever og er hel og glad selvom han har hatt fri i 6 uker etter testen og det er bare fordi jeg har operert.
Lykke til neste år
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 17/03/2007 :  18:12:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva med 4 års testen? noen som vet hvilke kriterier som stilles til heste da? spør fordi en vendinde av meg nå går til anskafelse av en 4 åring å snakket om at hun ikke fant ut hva som "krevdes" ti en 4 åring. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.