hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstilling med vallak??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Utstilling med vallak??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  18:29:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Det er en ting jeg har lurt på, det finnes jo utstillinger for hopper og hingster. Men finnes det for vallaker også?? håper ¨på svar...
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  18:32:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Innen araber kan man i hvertfall stille sine vallakker.
vet at mange mener dette er tull, det har vært diskutert her på Mix før.
Men det er jeg ikek enig i.
Man kan da ha det gøy på utstilling, selv om hesten ikke kan avles på!

Om andre raser har det samme, er jeg usikker på.
Men i sør er det uofisielle utstillinger, der vil jeg tro et er mulig.

Anette Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/09/2006 :  00:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordlandshest/Lyngshest har ofte vallak-klasser på sine spesialutstillinger. Disse er ikke offisielle, men gir vallak-eiere mulighet til å vise dem frem.
I fjor var det en vallak som fikk beste resultat på bruksprøvetesten på Starum-utstillingen bla.
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  08:12:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Der er fleire plassar rundt om i Noreg der dei har vallakutstilling, ilag med hoppe/marasjå. Som tidlegare nemnt, så er dei ikkje offisielle.
Men det er vel litt seint å byrje å leite etter vallakutstillingar no i år, då marasjåa byrjar å bli ferdige no. Men kanskje neste år..?

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  10:58:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=12&ukat=74&ID=167776

Her er en annonse på uoffisiell utstilling nå i september.
Vet ikke hvordan det er i forhold til hvor du bor, men kanskje det klaffer?

Anette Gå til toppen av siden

Cheyenne

Skrevet - 18/09/2006 :  14:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvor i landet du holder til, men Hordaland Hest pleier å ha en helg i året med uoffisiell utstilling, der alle raser, størrelser, hopper, hingster og vallaker er velkommenHer er internettsiden deres. HHShow pleier å være en gang i mai/juni...

http://www.hordahest.com/
Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  20:56:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
På Laland i Rogaland har di hatt vallak utstilling, fleire år på rad! De e kjempe kjekt...Menne de er for nordlandshest og fjordhest bare...
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  22:04:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!

none som vet om det går han å stille islandshestvallaker??
isåfall hvor og når?
hav er kravene på de uttstillingen osv?

håper på svar

*klæm Christina & Odinn*
Gå til toppen av siden

SeeYou
» VIP

Skrevet - 30/01/2007 :  11:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Var på utstilling med min hest og da var det Show klasse der valakker kunne være med:)
Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  22:46:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har iallefall vært noen utstillinger på dølehest vallakker... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2007 :  08:50:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det er mange som har begynt å arrangere uoffisielle utstillinger, for at folk og hester skal få utstillings trening. Dette er noe en vanlig stall også kan arrangere. Og da kan man ha åpent for vallaker av alle raser.

Da rideklubben vår har hatt slike utstillinger har vi tatt i mot alle raser av alle kjønn og alder.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  00:09:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Arabervalakker kan i allefall stilles.
Men såvidt jeg veit ikke innen noen spesiell aldergruppe som med hingster og hopper(rett på meg hvis det er feil:p)
Fra i år er det pengepremie for 1.plass(i allefall 1.plass, hehe) i valakk klassene også(altså araber), og det er jo kjempebra:)
Valakkene trenger sin oppmerksomhet også!

-Tine. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  02:42:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det viktigste med utstillinger er å bedømme potensielle avlsdyr - å kåre hingster og premiere hopper - for rasens beste.

At mange raser også har klasser for vallaker, er for å "støtte opp" en hingst eller hoppe med deres avkom, som viser seg som "gode brukshester".

Det er også for å gi eiere av vallaker - eller hopper som ikke brukes i avl - mulighet til å vise gode eksemplarer av sin rase - noe som faktisk er meget viktig for alle de som faktisk IKKE er interessert i avl - men å ha en GOD hest av en rase - ja, en "ambassadør".

Hvis f.eks. vallaken "X" hopper 130 cm og går LA - da blir jo folk interessert i hvem som er hans foreldre. Det samme hvis det er ei hoppe - ehhh - skal du avle på henne? Hvem er faren?

Sånn utvikles en rase - også gjennom vallaker. De er MEGET verdifulle - ved at de er et "godt" føll. Det er en "misforståelse" at bare avlsdyr er å vurdere - det er like viktig at avkommene er "funksjonelle hester".

Det er jo ikke i konkurransefolks interesse å ha en hingst som stadig "må" være i avl, og langt mindre ei hoppe - som "aldri" kan trenes skikkelig, siden hun enten går drektig eller har føll ved foten.

Nei, dere som har vallaker og hopper i "konkurranse-form" - la "avlerne" sørge for avlen - og DERE har ansvar for å vise hva avkommene er gode for!
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 17/03/2007 :  22:52:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Her er jeg helt enig med deg Trine, dette er noe alle raseforeninger bør vurdere. Vallakutstillinger bør bli ofisielle på lik linje med hoppe og hingsteutstillinger, ikke fordi stolte småjenter skal få sløyfe til hesten sin men for å vise reelle avkomsgrupper etter kårede hingster og hopper. For det er jo brukshester vi i utgangspunktet avler fram, kun de beste av disse blir brukt videre i avlen, selv om man heller ikke må glemme at det fins mange gode hingster som pga eiers interesse eller andre ting aldri blir vist til kåring men kastrert.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.