hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridetur endte dårlig
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Ridetur endte dårlig
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gulponnis

» VIP

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 22/10/2006 :  20:52:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg var ute å rei på Lørdag, og da skjedde seg som ikke burde ha skjedd. Jeg lånte en hest, og jeg og min venninne hadde en flott galopp. Vi skulle bremse. Men det gikk ikke. Så kom det vei. Og hesten min sklei, og datt, rett på asfalten. Vi glei bortover, og jeg datt jo selfølgelig av da. Hesten sprang vidre.
Da kom det ambulanse. Jeg måtte sy.
Jeg fikk høre at det gikk bra med hesten.
Jeg sitter nå, uten å kunne komme meg noen som helst plass, pga at jeg fikk et gigantisk sår på kneet, som som sagt, måtte syes.
Jeg har problemer med å gå, og røre meg.
I dag fikk jeg vite at hesten også ikke har det så bra. Den hadde løpt til motorveien, noe som hadde belastet føttene, og den vil ikke spise. Den er hoven i føtterne.

Her sitter jeg, med dårlig samvittighet, fanget uten å kunne røre meg stort, og jeg har så dårlig samvittighet.

Har dere noen eksempler på noen turer som har hendt veldig dårlig?

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway
Innlegg: 694

Skrevet - 22/10/2006 :  23:46:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Uff så trist, men heldigvis gikk det ikke så altfor ille!

Mitt bidrag til tur som endte dårlig var at jeg mistet min kjæreste hest.. Hun ble påkjørt av en fyllakjører..

Håper det går bra med både deg og hesten!!

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 23/10/2006 :  20:29:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
huff da.. det hørtes ikke bra ut. trøst deg med at det, tross alt, gikk bra med dere begge to. Det kunne gått mye verre.
Lykke til dere begge

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

emmy_og_pedro

» VIP

Innlegg: 19

Skrevet - 04/11/2006 :  21:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg fikk hensten til søstra mi på meg en gang da kom ambulansen men det gikk bra da Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway
Innlegg: 885

Skrevet - 14/11/2006 :  23:50:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Har ikke hatt noen rideturer som endte dårlig, iallefall ikke veldig dårlig, selv, men dattera til en nabo av oss hadde et uhell en gang. Var ute å galopperte på hesten sin da den ble skremt å kasta henne av. Hesten fikk panikk av noe og løp mot jernbanen hvor det kom et tog og rett inn mellom to vogner. Jenta, som var rundt 15 år, kunne ikke gjøre annet enn å se at hesten hennes ble påkjørt av toget. Stakkars...
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

hubbe
» VIP

Innlegg: 2

Skrevet - 20/11/2006 :  15:35:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde nettopp en ukykke med min ponni ;p
full av F innimellom
men pleier ikke stikke å sånt da...
kjørte med han da ( travponni) også fikk han en klabb i sprutskyddet ( plast greie mellom hesten og vogna, som gjør sånn at den som kjører ikke får sprut på seg) Det bråker jo oxo en del når han får en klabb oppi, og han prøver å stikke av, når han reagerer på denne lyden
Og før jeg får han ned i trav igjenn, kjører vi jo selvfølgelig over en diger sneklump med det ene hjulet Max uflaks!
jaaa... så Jeg detter frem, slår nesa i tverstanga ( stang mellom hesten og kusken)
Etterpå detter jeg av mellom setet og tverstanga..
Endte opp med et stykk brukket nese.... andre gangen jeg brekker nesa også faktisk
Ble påkjørt forje gang, men da var jeg veldig lita..
Ja, og hesten gikk det jo heldigvis bra med... sprang rett til stallen, og sto å ventet i døra
jaja..
han kan være litt av en ramp innimellom
men jeg synes det skal være litt futt i dem, for da er det gøy..
men er jo selvfølgelig ikke noe gøy når de stikker av hele tida...

Hilsen Maja og Hubbe <3
www.hubbeogmaja.piczo.com
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway
Innlegg: 870

Skrevet - 25/11/2006 :  17:32:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
hubbe : hvordan tørr du å kjøre med denne hesten hvis den pleier å stikke?
det hadde ikke jeg gjort..

jaja;P

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Mari E

» VIP

Innlegg: 11

Skrevet - 27/11/2006 :  23:57:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkars... har vondt av både deg og hesten. Har hatt mange uhell med hest, men det har heldigvis gått stort sett bra og uten alvorlige skader.
Sender deg en varm skulder og opp med hodet :-)
Det var ikke din skyld, du gjorde det jo ikke med vilje!
Hesten blir helt sikkert bra igjen og du kom fradet med helsa i behold :-)
Du får bare tenke som så at du er en erfaring rikere og at hesten eller du heldigvis ikke ble påkjørt på motorveien!

Keep going :-D
Gå til toppen av siden

Kjazza

Innlegg: 35

Skrevet - 02/12/2006 :  20:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette her, det er jo ikke din feil. Vær glad for at alt gikk bra. Hesten blir nok bra igjen den og skal du se.

Jeg har nettopp flyttet, og hesten min har vert litt tullete etter vi kom hit.
En dag ridde jeg tur og skulle forbi en barneskole. Noen gutter kastet en flaske så det smalt i asfalten og hesten skvatt. Han ble kjempe redd og urolig, og jeg hadde ikke annet valg enn å hoppe av han pga en hovedvei i nærheten. Da jeg var kommet av ble han mer stresset og jeg klarte å miste han. Han hoppet og danset og det var ikke gøy i det hele tatt. Jeg fikk tak i han og bestemte meg for å leie han og prøve å roe han ned.

Jeg gikk oppover på et fortau og han sleit og hoppet og var helt vill, sparket bakbeina i et autovern og var helt ko-ko. Måtte gå ut i veien for han ble helt vill bare det kom mennesker gående, og jeg ville jo ikke risikere noen skader. En stakkars gutt måtte jeg be gå en annen vei for jeg var redd hesten kunne skade han. Jeg hadde rett og slett null kontroll på han. Det var skikkelig ekkelt og alt jeg ønsket der var at noen kunne hjelpe meg.

Men da vi nærmet oss stallen roet han seg. Må si jeg var skikkelig skjelven da jeg fikk satt meg ned.

Men , heldigvis gikk alt bra her, han ble jo bare skremt stakkars.
Men det kunne gått så mye verre.
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway
Innlegg: 1184

Skrevet - 03/12/2006 :  08:53:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Var på skritte tur m ed minste ponnien. Skrittet ved veien da det plutselig kom en lastebil i full fart. Det er en smal vei, men har veldig høy farstgrense. Lurer på om det er 50 eller 60. Så jeg går så langt ut i grøfta jeg kommer, men Pernille blir jo redd får den svære buldrene tingen som kommer rundt svingen og hopper inn i den på siden og hopper ut igjen i grøfta. Hva gjør lastebilen? Bare fortsetter videre mens jeg sitter igjen med et nervevrak av en ponni!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

gulponnis

» VIP

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 17/12/2006 :  20:46:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Uff, ja.
Dette skriver jeg leeenge etter at det skjedde. ENDA så har ikke såret mitt grodd.
Jeg har kommet meg opp på hesteryggen, men ikke på hesten jeg rei den dagen.
Jeg er også blitt LIVREDD for asfalt, og går av hesten nesten hver gang jeg rir på det.
Takk for svar og lykke til.
OG GOD JUL!
Klem ina

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 17/12/2006 :  21:18:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
det hørtes ikke gøy ut! du får bare bite tenna sammen og ri ett skritt av gangen på asfalt, bare la hesten trå på det og rygge tilbake. og så gå litt lenger for hver gang.
lykke til videre og god bedring da, stå på

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.