hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dialekt på mixen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dialekt på mixen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  17:38:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hvis vi alltid skal begynne med en ny tråd hver gang vi diskuterer noe blir det veldig uryddig.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  01:30:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Ja, skjønner hva du mener;)
Men nå har vi jo allerede to dialekttråder...

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  01:53:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... jeg synes det er moro å lese dialekt jeg! Spesielt dialekten til de som kommer fra Stavanger eller der i nærheten

Opprinnelig postet av Andrea & Juni

Fysste gang eg har hørrt någen så lige å lesa Stavangår-dialekt;) Blei litt glad nå
Dialekter e litt kjekt ja, i moderate mengder;)

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  09:40:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Får vel bare hive mæ utti det hær da
Æ skriv stort sett kun på dialækt når æ ska skriv me nån som prate samme dialækt.
Faktisk så finn æ det temmeli irritertanes at folk skriv på dialækt i sånne forum sånn som det hærran.. Ingen kan vel forvente at hele norge ska skjønne alle dialækta?? Nu e jo ikke Nord Norsk den værste dialækta å læs da.. (sjøl har æ ei meget blanda dialækt, fordi æ har bodd i Nordland, Troms og Finnmark)

Men jeg prøver så godt jeg kan å skrive på bokmål
Det er da det letteste for ALLE å lese, eller??
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  14:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
... jeg synes det er moro å lese dialekt jeg! Spesielt dialekten til de som kommer fra Stavanger eller der i nærheten

Fysste gang eg har hørrt någen så lige å lesa Stavangår-dialekt;) Blei litt glad nå

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Digger den dialekten! Den er helt KONGE!

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  14:32:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Digger den dialekten! Den er helt KONGE!

Virkelig TakkTakk hehe

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  14:35:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe.. Får vel bare hive mæ utti det hær da
Æ skriv stort sett kun på dialækt når æ ska skriv me nån som prate samme dialækt.
Faktisk så finn æ det temmeli irritertanes at folk skriv på dialækt i sånne forum sånn som det hærran.. Ingen kan vel forvente at hele norge ska skjønne alle dialækta?? Nu e jo ikke Nord Norsk den værste dialækta å læs da.. (sjøl har æ ei meget blanda dialækt, fordi æ har bodd i Nordland, Troms og Finnmark)

Men jeg prøver så godt jeg kan å skrive på bokmål
Det er da det letteste for ALLE å lese, eller??

Opprinnelig postet av Fatal-Attac

Den dialekten var behagelig å lese Ikke vanskelig i det hele tatt... Noen skriver jo mer ekstremt og da blir det vanskelig, men sånn som du skriver var veldig greit å lese. Syns jeg da=)

Ingen her som skriver Kristiansandsk/sørlandsk da? Det er så gøy

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  15:52:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
ja, då va d eg som sgo skriva dialektinnlegg... vett kje ka eg sga skriva om egentlig. må vel bare finna på någe, samma ka liksom poenge e jo bare å "visa" dialekten åsså sga andre lesa d. någen stresse kansje me å lesa d, någen syns d går sjempelett, andre ler kansje.. nei, vett kje eg! skrive sjøl dialekt mest på msn og i dagbogen her på hestemarked (någe eg prøve slutte me, bler lettere for alle folk om eg skrive bokmål hellår) Menne på forum e d absolutt best me bokmål seie nå eg.. Og nynorsk, d må jo åg ver lov då sjøl om eg sga innrømma d e litt slid å lesa i blandt:p
eg e foressten nesten seniorbruker her på HM, nærme mg 1000 innlegg. og d bare siden sommeren... jaja, skade jo ikkje d!
nei, vett du ka, nå finne eg ikkje på merr å skriva om, får holla dette..

p.s dette e stavangårsk asså, viss dokkår ikkje visste d då:p

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  20:49:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg vet at det skrikes like mye om dette på alle de forum jeg beveger meg i, men det kan hende jeg er på vrange steder?

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Absolutt ikke.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  21:09:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ja så va d min tur då te å sgriva et innlegg på dialekt. Eg snakke isje sånn hr mn eg sgrive sånn aligavel får d alle andr ronnt hr sgrive sånn x) Kommer då egentli fra østlandet mn har d så fint hr i rogaland atte. Men ka sga eg sei da... Heh...
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  22:56:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hehe. Genialt. Må si meg enig i at Stavanger-dialekta er råtøff!!

Selv skriver jeg bokmål, og synes det egentlig er helt OK.
Sikkert fordi jeg har bodd i Bærum i 5 år da.
Så mitt første "språk" var bokmål.

Har også snakket dialekten de snakker i Ålen. E hete Andrea e. E hi åfte vondt i buken og huggue, å der e gørkjedli. Nåsså'n e en fin ting. Gør at me ikke hi sjue av dåm.

Så har jeg snakket Namsosing:
Æ e fra Namso, æ. Å e særriøs trønder. Det e arti å eta IFA, å shå på guttan i byn. Vænnan mine e spesiell, æ e gla i dæm, å dæm e snill me mæ. (Måtte skrive noe for å få med "dæm" og "mæ".

Og nå bor jeg i Snåsa og snakker snåsisk:
I hi hi i Li i, hi i.
"I går!" -sa snåsningen, å gå gikk'en.
-Det låg ein hælv kælv i ælva å fløyt.
Ka det e ferr nå me guta? Dæm e så snål, men å så lælli nånn gång.
Meig like deig...

Keep up tha good dialækt folkens!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  17:32:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
den som forstår dette, er virkelig verdensmester!!:

d væks kjeilla bua tuttjling atta-i ej kallj vettjlj ..!!!

prøv da!!!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  17:40:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Da er ikke jeg verdensmester:p
Greide ikke tyde noenting jeg

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  18:06:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Er ikke så mye verdensmester jeg heller nei Skjønnte ikke en dritt
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 21/10/2006 :  10:55:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
"Vettjlj" er jo ikkje så lett å seie, manglar det ein vokal der? :)

(Nykkjel om de treng det: Trykk på fyrste staving (konsekvent!), dobbel konsonant er lagd til for å skilje mellom toner eller liknande ord).

Dø skjøna væl valdersmål? E skriv allder på dialekt, før dialekt æ ait talemål o ikkji ait skritfmål. Men e klara o lesa dai fleste dialekta, o e synst det æ mykjy meir personleg enn nynorsk o bokmål. Då kan ain liksom høyre kosst personen prata, o dæ synst e æ moro! Men e maine at når ain ska skrive offentleg, då ska ain bruke anten nynorsk enn bokmål. Når e les i debatta o ordskifte, æ det klart at ait velskreve o korrekt innlegg æ mykjy lettar å ta på alvor enn ait så æ fullt tå skrivefeil enn trykkfeil, har dårle tegnsetting enn æ slurvut. Mø har så stor valfrihait i både nynorsk og bokmål at dæ ska gå an å bruke ait mål så ligna på dæ du prata samtidi så du held deg innafør rettskrivingsnorma. E håpa dø klara å lesa detta, dæ æ'kji så greitt om dø ikkji veit kosst dialekta høyres ut. O no løva e å allder gjera dæ mair!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.