hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vaksiner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Vaksiner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sirijoh

Skrevet - 12/10/2006 :  00:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten ikke har fått vaksiner på 3år, hvordan skal man kunne levere vaksinasjonskort på stevner da? Må den vaksineres med alle vaksinene på en gang før stevnet? Hvordan fungerer dette med vaksiner egentlig?

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/10/2006 :  01:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kreves det vaksinasjonkort på stevener betyr det at hesten må være grunnvaksinert og ha oppfølging. Hester skal vaksineres en gang i året etter grunnvaksine. Du kan nok ikke leve noe kort da, siden hesten din ikke har fått vaksine.

Ettersom det har gått 3 år siden sist, må den grunnvaksineres igjen. Hestene vaksineres i hovesak mot influensa og stivkrampe. Grunnvaksine gjøres i to omganger, med opptil 3mnd. opphold mellom. Etterpå revaksineres de hvert år. Vaksine bør du ha uansett, så du bør få gjort det fortest mulig. Det er farlige, smertefulle og smittsomme sykdommer du vaksinerer hesten mot. Og derfor svært gode grunner for å vaksinere hesten sin hvert år. Synes ikke man skal hoppe over eller kutte ut vaksine.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  02:09:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hesten må vaksineres før stevner ja - hvorfor i alle dager har ikke hesten fått vaksine på 3 lange år!? Hesten skal først grunnvaksineres - før så deretter 1 gang årligt. Vil ikke tro at du kommer deg ut på noen stevner før dette er gjort. Men regner med at hesten hovedsakelig ikke er/var konkurranse hest grt. mangel på vaksinasjon på så lang tid.. (?)
Om jeg husker rett så burde revaksinasjonen hende etter kun 6 mnd, etter grunnvaksinen - men er ikke helt sikker nå..

Uansett - ring vet. din så får du all den hjelpen du trenger der

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 12/10/2006 02:15:14 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  09:01:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ja, det er noe sånn. Min hest hadde heller ikke hatt vaksine på... lurer på om det var 4 år! Og vi hadde fått høre når vi hadde henne på helfor jo at hun hadde fått vaksine...
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

sirijoh

Skrevet - 12/10/2006 :  15:04:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er grunnvaksinert, men er ikke fulgt opp di tre siste årene. Er en hest jeg har på for, men skal begynne og starte. Vet ikke hvorfor hun ikke er følgt opp. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  15:30:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten er grunnvaksinert for 3 år siden, gjelder ikke denne grunnvaksinen lengere. Den MÅ grunnvaksineres på nytt. Både med tanke på hesten, og for å få lov til å starte stevner.
Hege Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  17:19:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Driver midt i vaksineringen av en hest nå. Det skal gå fire til seks uker mellom grunnvaksine os første revaksinering, deretter en gang i året. Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  22:12:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp grunnvaksinert ene hesten min. Han fikk ene vaksinen i slutten av August,så en i slutten av September,så skal han ha en om et år.
Grunnvaksinering må gjøres uansett hvis det går over et år mellom vaksinene..

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 12/10/2006 :  22:33:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis hesten ikke har fått vaksiner på 3år, hvordan skal man kunne levere vaksinasjonskort på stevner da? Må den vaksineres med alle vaksinene på en gang før stevnet? Hvordan fungerer dette med vaksiner egentlig?

Her er gjeldene regler innenfor de forskjellige forbund:

http://www.nhest.no/lover/VAKSINASJONSBESTEMMELSER.pdf

Redigert av - xxxx den 12/10/2006 22:35:07 Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 13/10/2006 :  22:25:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
wooops:P
for hesten min ble grunnvaksinert som ung. men ikke fulgt opp..
(dom eier rætt og slætt)
MEN SÅ kom jeg:P og fikk han vaksinært hvert år, men no må jeg visst grunnvaksinere han på nytt leser jeg:S:S
jaja...jeg fikk no starte klubbstevner, men nå skal jeg opp i distrikststevner, så da må jeg ha..dette går bra, det ordner jeg:) men problemet er. hesten fikk vaksine i juni. kan den sa grunnvaksineres no igejn?
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  22:45:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hør med veterinæren din:) Si at du skal grunnvaksinere, og fortell når du vaksinerte sist.
Hege Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  23:53:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jaja...jeg fikk no starte klubbstevner, men nå skal jeg opp i distrikststevner, så da må jeg ha..

Opprinnelig postet av I_love_stegg

På klubbstevner skal ALLE hester være vaksinerte for å få lov til å starte! Dessverre er det ofte vaksinasjonskort ikke blir sjekket, både på klubb og større stevner Så jeg håper ikke de gav hester lov til å starte klubbstevne uten å være vaksinerte...

Uansett stevner eller ei: alle hester bør vaksineres!

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 13/10/2006 23:54:50 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.