hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når hoppa skal sleppes med hingst......
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Når hoppa skal sleppes med hingst......
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  20:55:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Når vi til sommeren skal sleppe fjording hoppa vår på hingst slepp lurer jeg nå på en ting: (Helt sikkert et mega teit spørsmål, men jeg må jo spørre for å få svar)
Har lest og hørt mye om hopper som har blitt jaga og "mobba" bort av hingsten. For å forsøke å forebygge dette er det da viktig å forsøke å gjøre så hoppa ikke skiller seg ut på noen måte?? Vi har alltid klippet manen på hoppa vår i "sjakk mønster", kan dette være med på å øke risikoen for at hoppa blir hingstens "mobbe offer" hvis vi klipper henne slik føre sleppet?? Har det egentlig noe å si, og er det egentlig noe vi kan gjøre for å forebygge dette????
Hilsen lille usikre meg

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

brAsk

» VIP

Skrevet - 12/10/2006 :  21:27:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vore borti nokre hingstar som har jaga ut, eller mobba merrane, men det har aldri vore noko som kunne tilseie at dette skulle skje. Trur ikkje det er noko ein kan gjera for å forebyggje dette. Om det så skulle skje at merra vert mobba og jaga, er det nok helst noko som vi ikkje "ser", og kan gjere noko med. Det har nok meire med underkastelse og kroppshaldning trur eg. Heldigvis har aldri min hingst tatt ut nokor merr, er å enkelt når ein kan stole på hingsten, og ta ut og sleppe inn merrar på sleppet etter behov. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  22:48:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg har vært borti det når en hoppe slippes litt senere enn den dagen flokken samles. Hvis en hoppe kommer litt senere kan hingsten anse denne som en inntrenger og/eller hun vil bli utstøtt. Men om det vil ha noe å si på manen....det vet jeg ikke
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  19:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke hørt om hopper som blir mobba pga. klipp.... men vist hoppa skal vere lenge på slipp vil eg anbefale på det sterkeste og klippe manen så kort som mulig=) veldig vanskeligin å få få fin man når den er blitt lang...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.