hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bygger muskler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Bygger muskler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2006 :  18:55:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg har muligens kjøpt meg en American Paint horse på 7 år.
Han har ikke særlig mye muskler, så blir mye jobb med oppbygging der.
Er det noen som har noe tips om hva jeg kan fôre med?
- Kraftfôr
- Høy
Noen som har noen erfaringer der?

Mvh.
Hanne & Den forhåpentligvis nye hesten!

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 10/10/2006 :  20:14:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Proteiner er viktig om hesten skal bygge muskler. Men vær litt forsiktig, erfort gjort å fore for mye. Det best vil være om du kan få en skikkelig orplan regnet ut fra grovforet ditt, og treningen fremover. Finnes et hav av ulike kraftfortyper, alt etter hvor mye trening hesten får, alder og andre ting. Lucerne inneholder mye proteiner. Men høyet kan også være rikt på protein, derfor er det viktig å ha en analyse av det, slik at du ikk forer for mye og galt.

Ved hard trening (travhester) går de ofte på et ferdigblandet kraftfor og evt. havre. Bruker enten Komplett eller Energi (Champion). Mest Energi sammen med havre egentlig, og sper på med alt fra betfor, lucerne, olje osv. etter behov. Disse hestene går knallhardt da, og trenger ofte mer kraft enn mer nøysomme raser.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  04:55:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
I tillegg til proteiner, så er det også viktig med energi. Vil også anbefale å få analyse av høyet, slik at du vet hva du trenger mer av, og mindre av. Ellers er det viktig med mineraler.

Det er veldig mange muligheter for å tillegsfôre, så du må finne ut det som passer best for deg og din hest. Enkelte hester kan fylle i bena av enten bygg eller havre. Da går det an å bruke lucerne, multitilskudd, musliblanding, betfôr eller også champion oppdrett. Det går også an å bruke lucerne som grovfôr sammen med høy. Får kjøpt det som mini-rundballer.

Om jeg skal snakke av erfaring, så brukte jeg champion oppdrett sammen med bygg da jeg skulle trene opp gamlehesten min i form. gikk deretter over til champion energi med havre. nå har jeg unghest som skal bygges opp, men på henne bruker jeg blading av champion komplett, champion gull og litt multitilskudd.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 14/10/2006 :  18:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også en hest som mangler både muskler og kondis.. Jeg bruker champion komplett, er dette greit eller burde jeg gå over til oppdrett? Han får ikke så mye kraftfor egentlig.. Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  00:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du børt strengt tatt ikke bruke Opprett md mindre du har drektig hoppe eller unghest. Hesten skal bygge ekstremt med muskler dersom det skal være fornuftig å bruke Oppdrett. Til vanlig oppbygning og trening holder det med Komplett evt. Energi sammen md havre. Til vanlige trening og oppbygging holder det altså med Komplett. Ville heller økt mengden, evt. også lagt til havre eller betfor dersom hesten trenger mer. Du bør også ha høyanalyse, for det kan fort bli mye proteiner dersom du har kraftig høy og samtidig forer med Oppdrett. Kan bli krasj der.

Hold deg til Komplett du, og heller spe på med annet for om det trengs.
Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  00:10:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jeg fôrer hesten min med oppdrett, han er 5 år gammel. Dette fordi jeg skulle bygge muskler. Forøvrig funket det ikke veldig bra med komplett da han ble tynn, og dessuten manglet mye energi.

Istedenfor oppdrett kunne det vært lurt å prøve soyapellets. Om du skal bygge muskler. Dette ble jeg fortalt av en som er flink med fôring av hest. Noen som har noen synspunkter på dette?

Jeg vurderer selv å gå over til soyapellets, ettersom min egen er 5 år, og forsåvidt ingen unghest.

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.