hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor er hester så dyre i norge??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvorfor er hester så dyre i norge??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

87modell

Skrevet - 23/12/2002 :  12:48:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!Jeg er en jente i 15 års alderen og er på jakt etter hest,kommer ikke fra en av de rikeste familiene og må derfor finne noe rimlig.
Men nesten alle hestene jeg har sendt på har kostet fra 30000-200000!og i danmark har de mange gode hester som de selger for 150000!jeg snakket med en vennine i danmark som jobber i en stall og hun fortalte at de hadde solgt en topp hest til norge for 40000 og når den hadde komt til norge så hadde den nye eigeren solgt hesten for 120000!og det sier litt om pris forskjellen!
Jeg syns at alle de hesteeigerene skal tenke på hestens beste og ikke alle pengene de kan få for hesten!
Et godt hjem er vel viktigere enn penger????

Redigert av mix1 den 14/05/2003 11:55:57

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  13:34:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
ALT er dyrt i Norge! Da er det jo naturlig at hester også koster mere her. Det å HA hest er også dyrt. Det er noe du må vurdere nøye før du kjøper deg en selv!

Hva slags hest er du ute etter, siden du havner så høyt opp i prisklassene?

Jeg har hatt endel hester opp igjennom, og har sett at pris avhenger av mye forskjellig. Rasen betyr mye, faktisk mere enn om hesten KAN noe... Dernest kommer stamme og størrelse. En hest som er liten for rasen koster mindre enn en som er stor for rasen, så større er visst bedre...?

Ettersom vi jo vet at det er billigere å kjøpe hest fra Sverige eller Danmark, kan det være en idé for deg å kjøpe der. Mye jobb, men du sparer jo en god del penger. Selv sparte jeg vel rundt 30-40.000 på å kjøpe min nye hest fra Danmark kontra å kjøpe en her. Transport, moms og toll inkludert.

Husk at uansett hvor du kjøper hest så må du sikre deg at hesten er frisk, da!
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  14:51:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Det kommer jo VELDIG ann på hvordan hesterase du skal ha!!
En venn av meg har kjøpt en kaldblods for 14000 uten skader... Ikke noe feil med den i det hele tatt.. den hadde løpt inn 300000 på veddebanen men den var ikke kjapp nok lengre for det nivået!!
Ikke alle hester er dyre... Det kommer som sakt ann på hesterasen noen ganger
Gå til toppen av siden

knatten

» VIP

Skrevet - 23/12/2002 :  19:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes faktisk mange fine hester fundt i Norges land til greie priser. Men det er klart at hvis du har et bilde i hode om hva slags hest du skal ha, må du kanskje lete lenge.

Kjøpte selv en 3 år gammel Araber hingst av veldig bra stamme til 25000,- Absolutt ingen upris. Hesten var uerfaren og hadde noen hingstenykker jeg ikke var vekdig begeistret for. Men har nå fått en kjempe hest etter litt trening.

Er du villig til å jobbe kan selv en så kaldt "billig" hest bli en kvalitets hest. Kommer bare an på hvor mye tid og krefter du vil legge i den!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  23:29:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
som det sies, alt er dyrt i norge!
Men det finnes ikke bare dyre hester i norge.. det varierer veldig.. jeg har god tro på at du kan få en spranghest til kanskje 15.000, og som er like god som en til 30.000.
Synest at mange overdriver veldig med "prisingen" på hestene sine... Det må da være grenser :)
Jeg kjøpte en nydelig shettis til 5.ooo, og han er like god som en annen shettis!
Men du kan jo se for deg, en hest med god stamme, papirer og stevneresultater ligger selvfølgelig på et høyere prisnivå. Rasen har også mye og si.
Jeg syns at varmblodshester og kaldblodshester er så billige! hvorfor det?

Gå til toppen av siden

maRen-

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  23:44:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemaRen-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemaRen-  Svar med kopi av melding
fordi de er som oftes brukt på travbanen? der er det jo kalblodser og varmblodser som brukes..... Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2002 :  14:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Men ikke alle..
Jeg kjenner flere som har kjøpt seg varmblodshester, som de bruker til konurranse innen sprang&dressur, verken de eller foreldrene har noensinne starta et travløp, men alikevel lå prisen på dem på ca. 8-15.000.

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  19:24:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg kjøpte min hest for 20000 fra danmark. den gikk mb dressur, og da jeg begynte å hoppe med ham gikk han mb sprang også. så en hest til 20000 kan være like bra som en hest til 350000. venninna mi kjøpte nettopp en hest til 300000 som gikk mb sprang og lb dressur. skjønte ikke vitsen jeg... Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  21:36:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte hesten min for 7300 kr. Hun er ei kaldblodshoppe på 12 år.. Først testet hun meg veldig, men nå er hun blitt kjempefin. Hun skulle egentlig slaktes hvis hun ikke ble solgt i løpet av 2002. Hun er egentlig vært mer, men var ute av trening da jeg kjøpte henne.
konklusjon: Alle hester er ikke veldig dyre, man må bare bruke lang tid og se på mange annonser så finner man kanskje drømmehesten som ikke koster så alt for mye.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2003 :  17:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ganske bra spørsmål,men alt er nesten dyrere å Norge enn andre land.!
Men som de andre har nevt,så går d ann å finne en rimelig hest i Norge også :=)

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 15/09/2003 :  19:33:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg kjøpte min hest for 20000 fra danmark. den gikk mb dressur, og da jeg begynte å hoppe med ham gikk han mb sprang også. så en hest til 20000 kan være like bra som en hest til 350000. venninna mi kjøpte nettopp en hest til 300000 som gikk mb sprang og lb dressur. skjønte ikke vitsen jeg...

Det sier seg selv at det er en vesentlig klasseforskjell på de to hestene.
Hva mener de når de sier hesten går MB?
Går den et MB program stabilt og med gode resultater,eller er det en hest som kan øvelsene til en MB? Det er en stor forskjell mht pris.
Alder er en vesentlig ting her er det en MB hest på 14 år som ikke er noe dressurhåp lenger eller er det en 7 åring som går MB,som fremdeles er under utdanning og har et håp om å bli god i de høyere klasser?Gang er også vesentlig,hvor elastisk og sterk den er i sitt utrykk.
Det er tull å sammenlikne de to hestene og ikke skjønne vitsen med å gi 350' for en MB hest når du får en annen MB hest til 20'
Men det er klart at man kan kjøpe en billig åring eller et føll til 20' som senere viser seg å være et varp,etter man har trenet den selv.
Men å tro at du får det samme for 20' og 350' når det gjelder MB hest er latterlig,rett og slett.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.