hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester forsøkt stjålet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hester forsøkt stjålet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kveema

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  21:58:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt om dette er rette stedet å legge inn dette, men vær så snill å les det uansett da!

Natt til søndag 1. Oktober var jeg på vei hjem fra byen klokken halv fem på morgenen. Da vi kjører forbi stallen hvor jeg har hest stående ser jeg tilfeldigvis at lyset står på, så vi kjører innom. Inne i stallen finner jeg to av boksene tomme, og det ligger flere saler,hodelag,en avklippet strikkgjordt og flistepper strødd rundt i boksen til hesten min. Det er hesten min og hingsten på stallen som er borte. Etter en liten stund kommer hestene tuslende på gårdsplassen fra hvert sitt ulukkede beite. Hoppa mi har på seg sal og hingsten har på seg sal og hodelag uten tøyler. Senere finner vi et hodelag og en stigbøyle liggende på gårdsplassen. Hestene har antageligvis blitt ridd på, iogmed at min hest har mistet en sko og har tydelige fyllinger i alle 4 beina. Hingsten har fått et sår på høyre frambein og har antageligvis fått seg et slag over munnen, da han har fått hull etter tanna der og det er hovent.
En av naboene har registrert at lyset står på klokken halv tolv på kvelden (lyset slukkes og dørene lukkes klokken ni til vanlig og ingen av oss som holder til på stallen har vært der..), og en annen dame har ringt politiet klokken tre på natten og gitt bedskjed om at hun har sett en hvit hest (hingsten) og en gutt i hvit genser gående langs veien mellom Klekken og Hønefoss. (Min hest er svart og har antageligvis ikke synes i mørket.)

Det jeg nå etterlyser er tips og lignende fra folk som har sett disse hestene i tidsrommet mellom klokken halv tolv - tre eller senere, lørdag natt. (30.september) Vær så snill å kontakt meg! Dette er fryktelig viktig! Og til dere som ikke har sett noe men som kjenner folksom bor i området, spre historien videre og be dem kontakte meg, de som vet noe! Synes det er forferdelig viktig at sånt ikke må skje igjen og at de skyldige blir tatt, for dette kunne gått uendelig mye verre...

Alle tips mottas med takk(:

Tiril Johansen

Mail: tiriltj@hotmail.com

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 04/10/2006 :  23:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Det her høres vel nesten mer ut som et par gutter som kanskje har vært på vei hjem fra fest eller noe annet og funnet ut at de skal lage istand noen "morroheter". Hvorfor stjele en hest uten hestebil? De færreste tyver ville nok gjort det på den måten der...

Men, men, håper du finner ut av dette her og får fillerista de som har gjort dette, kunne som du sier endt forferdelig galt..

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

kveema

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  19:47:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er det jeg tror også. Men for alt vi vet så kan det også være et mislykket forsøk på å stjele hestene ôg. det har skjedd før, og det er lettere å stikke av med en hest til "fots" enn med bil og hestehenger.
Ikke vet jeg, men folka skal nå tas uansett!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  03:35:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Temaet er på annet emne også, og der har jeg foreslått forskjellige måter å beskytte stallen på.

Har dere tatt bilder? OG anmeldt det?
Gå til toppen av siden

kveema

» VIP

Skrevet - 11/10/2006 :  22:41:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, riktig det. Ville legge det inn flere steder for å få større mulighet for å få tips. Tatt bilder av hva? Ja saken er anmeldt. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.