hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Påbud for sikkerhetsvest fra 2004
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Påbud for sikkerhetsvest fra 2004
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lurch

Skrevet - 03/12/2003 :  11:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
I det nye reglementet som kommer fra 2004 blir det påbudt for alle under 18 år og bruke sikkerhetsvest. Så nå kan dere sette dette på ønskelisten for julepresanger. Nå vil skadetallene reduseres betraktelig.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  11:58:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Et vedtak som jeg må si at kan være riktig så lurt.. Men gjelder dette alle grener?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lurch

Skrevet - 03/12/2003 :  12:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
aner ikke. Det vil være obligatorisk når det nye reglementet blir trykket opp, som gjelder fra mars 2004. Det burde gjelde for alle under 18 år på hesteryggen for å unngå skader. Vi har kjøpt Jockey-vestene som selges på Øvrevoll. De er lettere, tynnere og passer bedre til unge jenter som er i utvikling. Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  13:21:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Kan ikke annet enn å applaudere den nye loven
Skulle ønske de hadde sånt da jeg var yngre... Hadde sluppet endel sykehusbesøk da
Ang vestene fra Øvrevoll. Hva ligger de på i pris, og har de størrelser som passer (store) voksne også? Har lenge forsøkt å finne en skikkelig komfortabel sikkerhetsvest!

Redigert av - elx den 03/12/2003 13:28:15 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/12/2003 :  15:29:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Er dette som spoff spør om i generellt KR eller bare for sprang etc.
Kan i tilfelle tenke meg det blir ramaskrik i dressurleiren om dette skulle gjelde dem også :-)

Noen som vet om det er en internasjonal innføring forresten!? Eller bare noe som er "kommet på" i Norge!?

Slett ikke dumt kommet på iallfall!!

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  17:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
syntes det hørtes kjempelurt ut Kan hende mange stygge ulykker blir litt mindre stygge

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10
Redigert av - sPikE den 03/12/2003 17:24:32 Gå til toppen av siden

Lurch

Skrevet - 03/12/2003 :  19:04:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til de som spør om det gjelder bare Norge, så er det Norge som nå følger de de andre landene. Når det størrelsene på vestene på øvrevoll, så er de større enn de vanlige vestene, men de har snøring på sidene og glidelås. fordelen er at de kan tilpasses mer og være med lengre. Samtidig så kan man slippe ut varmen mellom slagene. Tror at disse er noe dyrer enn de vanlige. tror at de kostet ca kr. 1600. Jeg mener at det burde være obligatorisk for barn å bruke vest, uansett. Skadene skjer når man ikke er forberedt. Alle rideskoler skulle hatt til sine elever. Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 04/01/2004 :  05:56:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Altsaa gjelder disse reglene paa stevner under FEI? Starter nemlig mye FEI stevner, og da er det vel paa tide aa kjoope sikkerhetsvest!
Men dette kan da ikke gjelde for dressur og? Det blir litt rart liksom; Dressurtanter paa rolige vel dresserte hester uten hjelm og dilldall, men med klumpete sikkerhetsvest! Det var naa litt rart aa tenke seg....hihi... Til sprang er det derimot en god regel, men hvorfor bare til de under 18? De over 18 er vanligvis litt mer saarbare enn de under 18; barn som detter av spretter ofta opp igjen enn voksne som detter av.

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2004 :  18:01:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey hey er dte helt sikkert?
på D stevner også? har ikke hørt om den jeg...?
jaja tror på dere asså!!
men jeg syns det er en grei lov egentli......
men det blir sikkert litt stress i begynnelsen før den "går seg inn" hoss folk... snx

Team Sandnes, jepp.
Redigert av - AnnaogTommy den 12/01/2004 18:03:05 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2004 :  12:19:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For dere som lurer på hva dette vedtaket egetlig dreier seg om (fant litt info på rytterforundets sider):
"Nye regler for sikkerhetsvest"

Dette er et punkt i KR II som er konkuransereglementet for sprang. Det betyr at dette vedtaket gjelder sprangridning. Fra før er sikkerhetsvest påbudt i terrengdelen i feltritt, men det betyr at en også må benytte sikkerhetsvest under sprangprøven på et feltrittsstevne dersom en er 16 år, eller fylt 17 i det gjeldene år.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/01/2004 12:22:22 Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 23/01/2004 :  21:31:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bar at dette endlig ble påbudt! Da blir det ikke "dumt" å komme med sikkerjetsvest... en venninne ble ledd av noen undgommer da hun kom på stevne med sikkerhetsvest (noen aår siden), og den ene som lo av henen falt av hesten under stevnetr og måtte på sykehus... hadde nok ikke skjedd hvis hun ikke hadde vært så selvgod og led av andre! Sikkerhetsvest er tryggest uansett! Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  15:50:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg har delte meninger om dette med sikkerhetsvest...

For det første er det jo kjempe flott hvis det kan få ned antall skader på sprang banen, men det er noen som ikke liker å ri i vest, ink. meg ;)

Jeg føler at jeg mister balansen og ikke klarer å ri ordentlig med sikkerhetsvet på, og er ganske sikker på at ikke jeg er den eneste. Hvis den gjør og ute av balanse kan dette føre til at vi detter av fortere oxo... Bruker seff vest når jeg rir feltritt/hopper i terenget...

~Camilla~ Gå til toppen av siden

s-h-n-u-p-p-a
» VIP

Skrevet - 07/02/2004 :  18:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror nok dette gjelder bare for sprang, altså.... også tror jeg at det er påbudt for alle under 16! det er iallefall det jeg har lest... for meg er ikke dette et stort problem, for jeg rir nemlig dressur! gooo dressur!!! Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 10/09/2004 :  20:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
det gjelder bare i sprang,og kun i norge... hater det jeg,flaut å komme der på sånne store stevner som Em og nordisk me en støgg sikkerhetsvest.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  20:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er vel lov å ha sikkerhetsvesten under skjorten? Da er det jo ingen som ser den :-) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:53:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er vel ganske mye bedre å komme på stevne med sikkerhetsvest, og dra der i fra med hele ribbein og andre bein, enn å "se bra ut" og knekke det man kan knekke? Selvfølgelig, jeg setter det på spissen nå, men jeg tror du tar poenget mitt. Og nå i de seinere tider har det kommet veldig mange lette, fine sikkerhetsvester, og som Formosissima sier, er det bare å ha de under skjorta. Bedre å være på den sikre siden når man kommer litt opp i klassene (og forsåvidt i de lave og) mener nå jeg :) Man vet tross alt aldri hva som kan skje..! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.