hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sliter med høyre galoppen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sliter med høyre galoppen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  15:29:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Jeg har et problem med hesten min, han fatter ikke høyregalopp lenger. I starten da jeg fikk han gikk han fint i høyregaloppen. Har dere et tips til hvordan jeg skal få til dette??

Håper på svar

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  20:08:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Får og styrke galoppen er det iallefall bra og ri volter, men først må du jo få han i riktig galopp da... Det må nesten noen andre forklare. Men vet du hvorfor han ikke går i høyregalopp? Husker da ponnien ble halt at hun ikke hadde noe lyst til å gå ene galoppen. Det er nå lenge siden da. Har du ridd får mye ene vei kanskje?
Men bare et spørsmål. Låner tråden din litt. Har hørt at hvis hesten er sterkere i ene galoppen skal du ikke ri mer på den galoppen som er svak, du skal fortsatt ri like mye på begge, men jobbe med og styrke galoppene. Er dette riktig?

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  21:25:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tren masse på fatning over bom...Du fatter og stopper, og holder på slik helt til han fatter høyregalopp ;)

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  22:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først må du jo finne ut om det er fordi den har vondt at den ikke vil gå i høyre galopp.. Studer den ute når den er "fri" og se om den går i begge galopper da.. Og så ville jeg longert den og se om den går begge galopper uten å gjøre "motstand". Om den går begge galopper i longe og "fri" ville jeg tro at det er hos deg feilen sitter, at du gør noe så hesten ikke forstår/klarer å gå i høyre galopp...

Tips: Still hesten utover på volte når du skal fatte, og samtidig ser du utover med blikket ditt. Da blir vekten din korrekt, og i tillegg "sperrer"! du utvendig frambein så den ikke kan sette det "engst fram" og fatte feil galopp!

Lykke til

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  09:47:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Først må du jo finne ut om det er fordi den har vondt at den ikke vil gå i høyre galopp.. Studer den ute når den er "fri" og se om den går i begge galopper da.. Og så ville jeg longert den og se om den går begge galopper uten å gjøre "motstand". Om den går begge galopper i longe og "fri" ville jeg tro at det er hos deg feilen sitter, at du gør noe så hesten ikke forstår/klarer å gå i høyre galopp...

Tips: Still hesten utover på volte når du skal fatte, og samtidig ser du utover med blikket ditt. Da blir vekten din korrekt, og i tillegg "sperrer"! du utvendig frambein så den ikke kan sette det "engst fram" og fatte feil galopp!

Lykke til

Opprinnelig postet av Challe_Mille_og_Narome

Problemet er at han ikke vill fatte galopp i longe uansett (gammel traver) så han fortsetter å trave i full fart hehe.

Men takk for tipsene dere ;)

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  18:33:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
få en flink instruktør til å hjelpe deg. det er vanskelig å få til ting alene, og enda vanskeligere for oss som ikke har sett dere å hjelpe
men tren masse volter, åttetall og overganger, så han blir bedre balansert. snu deg utover og tenk at du skal se på halen hans når du fatter, og fatt gjerne fra skritt om det hjelper. gi ekstremt tydelige hjelpere, og ha masse tålmodighet, så går det til slutt

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

StallØverTrana

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  11:30:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei... når hesten din har slutta og fatte høyregalopp, så tror jeg det har seg slik at han kan være stiv. Dersom hesten din prioriterer selv og gå i venstregalopp, så kan det være lurt å trene på fatninger på høyre hånd. Jeg tror selv at det er lurt å styre unna galopp i volter til du har fått en fin og jevn galopp. Ut ifra egen erfaring går det bedre og bedre dersom du får hesten din i rett galopp og holder den i galopp dersom den er rett. og hesten fatter feil, MÅ du bryte av og fatte på nytt. I fatninga må du forbrede deg og hesten. Sitt i arbeidstrav eller i lett sete. IKKE lettridning. Hold fast hånd på utvendig tøyle mens du løsner helt i innvendig. Da får hesten den friheten han/hun vil til å kunne komme opp i galopp. og hold galoppen ei runde rundt banen. Om hesten bryter av, må du finne den gode, rolige traven igjen før du fatter. ellers vil hesten lære seg å kunne trave veldig veldig fort slik at den går automatisk i galopp. Håper det hjelper... når du får en fin og jevn galopp kan du begynne i storvolter...
Hilsen Anita og Spot på Stall Øver Trana, Steinkjer
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.