hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøre med hack/bittløst?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Kjøre med hack/bittløst?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  19:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Travhacken brukes ikke alene etter hva jeg vet. Har aldri brukt den selv, men den brukes sammen med bitt. Ikke som vanlig hack med andre ord.

Om en velger bittløst eller ikke, det er alltid en fare for at hesten kan løpe ut. Og selv om det kan være lettere å stoppe med et stangbitt trenger det ikke være det. Siden dette er nytt må det uansett øves inn ør en setter på vogna og kjøres. Hesten må lære å stoppe for nye signaler, press over nesa fremfor i munnen.

Kjørte med hack en gang jeg, på hest som hadde sår i munnen. Det gikk nesten i grøfta. Hesten løp og jeg hadde null kontroll. Og det var nesten umulig å få styrt hodet til siden. Av den grunn er nok jeg blitt litt skeptisk til å kjøre med bittløst, men dette var en meget spesiell hest med store problemer utenom sårene i munnen. Men jeg kjører på trinsebitt til vanlig. Løper hesten ut løper den ut. Da har du ikke kontroll uansett. Jeg kjører ikke med sterke bitt sånn i tillfellet, da måtte jeg jo brukt stang hele tiden. En løpsk hest er farlig uansett, men det er ofte andre ting som gjør at du får stoppet hesten enn bittet. Selve bittet har ikke alt for stor betydning om hesten løper ut.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.