hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg har skiftet LEGNING!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Jeg har skiftet LEGNING!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  20:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Men kjære AnnLajla du er da mer enn velkommen over!!

Klappe trøstende på hodet og klemme på.Vi har mer enn plass til deg og dyra dine også!

Hehe, neitakk.. Har det fint her eg.. Greier meg fint med Hestemarked sitt

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Samme her=)
Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 24/09/2006 :  22:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er vitsen med å lage et "heelt likt" forum en annen plass`a?? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  23:24:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er det helt likt? Jøsseball. ;-) Men da kan man vel spørre seg hvorfor HM eksisterer? Bukefalos var vel ute før dem (riktig nok svensk, men samme sak), var ikke EO ute før HM også? :-)
Redigert av - Silje-og-Tindra den 24/09/2006 23:25:43 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  00:54:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Først og fremst: EO er ikke som Hestemarked :-) Hvis du sier det tror jeg du får div EO brukere på nakken ;-)

Second: Buke er svensk :-) som du selv også nevner.

Så til hovedpoenget: FH ble laget fordi man generellt var misfornøyd med hestemarked. De av oss som har vært misfornøyde, men ikke ønsker å konvertere til nytt forum, bare benytte oss av begge må da få lov til det. For de som ønsker å bytte til nytt forum vil det mest effektive, og mest saliggjørende for alle parter antageligvis være å ikke stikke innom her så ofte. REtt og slett fordi at vi da vil oppdage at dere er borte, og begynne å savne dere, og komme joggende etter til FH :-) Hvis dere stadig er innom her vil det jo bli motsatt.

Wenche: jeg syns din opprinnelige ide er god, da du gadd å trekke i none tråder for å få fart i ting når det var som mest stillestående i hestemarked sitt nettverk. Stor klapp på skuldern for den :-) (Tenkte jeg skulle si ifra så ingen syns jeg har tråkket på noens tær)

(hvorfor i all verden gidder jeg å engasjere meg i dette mon tro??)

Guro
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  01:08:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Først og fremst: EO er ikke som Hestemarked :-) Hvis du sier det tror jeg du får div EO brukere på nakken ;-)

Second: Buke er svensk :-) som du selv også nevner.

Så til hovedpoenget: FH ble laget fordi man generellt var misfornøyd med hestemarked. De av oss som har vært misfornøyde, men ikke ønsker å konvertere til nytt forum, bare benytte oss av begge må da få lov til det. For de som ønsker å bytte til nytt forum vil det mest effektive, og mest saliggjørende for alle parter antageligvis være å ikke stikke innom her så ofte. REtt og slett fordi at vi da vil oppdage at dere er borte, og begynne å savne dere, og komme joggende etter til FH :-) Hvis dere stadig er innom her vil det jo bli motsatt.

Wenche: jeg syns din opprinnelige ide er god, da du gadd å trekke i none tråder for å få fart i ting når det var som mest stillestående i hestemarked sitt nettverk. Stor klapp på skuldern for den :-) (Tenkte jeg skulle si ifra så ingen syns jeg har tråkket på noens tær)

(hvorfor i all verden gidder jeg å engasjere meg i dette mon tro??)

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Kjempebra sagt, utrolig enig i mye av det du skriver;)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  01:10:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er vitsen med å lage et "heelt likt" forum en annen plass`a??

Opprinnelig postet av :o)

Fordi Hestemarked er så forferdelig...
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  01:14:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Må vi egentlig snakke om dette da? Jeg har erfart at det ikke går ann å spøke her inne, engang jeg sa en uheldig setning. Det går nok, men man må være forsiktig :-) Ikke alle som skjønner hva som er spøk og ikke. Men som sagt, må vi diskutere dette her da? Det blir alltid kranglig. Det er så ukoselig. La de som vil være på EO eller HM, være der. Trenger ikke lage nytt innlegg for hver person som takker for seg. Enkelte folk tåler ikke en spøk, sånn er det bare. Merker vel tidsnok hvem som fortsetter å være her og ikke. Jeg personlig bryr meg ikke så mye om den "nordlenning-episoden" som jeg regner med dette er ett resultat av. Jeg har ett liv utenom MIX, det spiller ikke så stor rolle for meg. Jeg titter innom når jeg ikke har stort annet å gjøre. Men kan skjønne at mer aktive brukere tar det mer til seg, fordi de er enda mer opptatt av å trives når de er her såpass ofte. Men jeg tror det er best at alle slutter å snakke om det her, som sagt så blir det bare krangling :-)

Amen!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  11:38:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
*Redigere litt*
Denne situasjonen her fascinerer meg. Det er helt utrolig hvor selvhøytidlige enkelte kan være, mens de i samme åndedrag skriver om sitt liv utenfor et forum - og ser ned på folk som, etter deres mening, bruker for mye tid på disse sidene.

For å ta meg selv. Jeg bruker "noen" timer på forum. Likevel har jeg en kjæreste som elsker meg - og jeg ham, jeg har venner som er glade i meg - og jeg er glade i dem, jeg har et hjem, jeg har en jobb, jeg studerer, jeg har mat, fire vegger rundt meg og tak over hodet. Jeg har en familie som støtter meg når det trengs. Jeg har en hest som er helt min egen. Jeg har et liv jeg også. Og det tror jeg ganske enkelt at alle inneblandet i "forumstriden" har, så slutt å definere ordet "liv" ut i fra hvor mye tid du selv bruker i et forum.

HM har kunder. Jeg velger å kalle det kunder, når det koster 3 kr. x antall ganger i året for å kunne bruke tjenesten. Kunder har rett til å vise misnøye, og rett til å kreve at tjenesten de kjøper blir forbedret, slik at den fungerer optimalt. HM har i noen år vist seg lite villige til å forandre på ting; helt til folk begynte å forlate dem. Da skjedde det litt ting i panikkartet fart, men så dabbet det vel litt av igjen.

Et nytt forum ble laget (og her må jeg bare spore av med en liten digresjon; jeg synes det er ganske artig å tilnærmet trekke slutningen "EO er IKKE likt HM og sier du det får du brukerne på ryggen, Buke er svensk, men FH er identisk med HM" .. :-)) - et forum som har de tingene enkelte brukere savnet fra HM; aktive moderatorer, en forumleder som svarer for seg og ordner opp i ting, en rekke forskjellige forumdeler og en litt mer intim sfære - samt at det er gratis, forumet er oppe og går og har ikke opplevd tregheter og/eller nedetid siden det kom opp. Skulle det bli et problem, er det flere brukere som står klar til å sponse Wenche med egen server.

Noen brukere av HM annonserte i harnisk at hit skulle de ikke mer, for her funker aldri ting. Aldri er nok en liten overdrivelse, men ting funker ikke optimalt her - det er ikke til å putte under en stol (men kjærlighet gjør jo blind, sier de). Men neggu om de skal tilgis.

For å dra enda en digresjon; når jeg bodde hjemme hos mamma hadde hun telefonselskap XXX for mobilabb. Vi hadde XXX fasttelefon også, så det ble da ganske naturlig for meg å velge XXXs bredbånd også. Men XXXs bredbånd var veldig dårlig; kundeservicen var veldig dårlig bl.a., og de brukte lang tid på å skylde ting som i utgangspunktet var deres feil, på meg - kunden. Jeg har ikke noe med XXX å gjøre i dag, og skal ikke ta i deres tjenester med ildtang en gang.

Vel. Det som forundrer meg her, er at gamle meddebattanter så brutalt skrur opp selvhøytidligheten og piggene - var man vennlig før, så skal man så aboslutt ikke tro at de er vennlige nå. De som virkelig gjør denne situasjonen S U R for meg er ikke HM som halter, men det er gamle meddebattanter som har blitt til eddikkrukker og som spyr eder og galle over folk som tør å tenke i andre baner enn HM.

Tydligvis tråkket "Vi blir stadig flere" noen på tærne. Men kjære vene. Det var en spøk. Kom over det. Det var ikke en drapstrussel, selv om noen aktivt får det til å høres sånn ut.

Slapp av folkens. Nyt livet. Lev med at noen vil være fler steder - om enn ikke like aktivt som andre. Lev med at folk synes de har noe å bidra med bidrar - og ikke slå hånden av dem som prøver.

Dere burde jo tenke etter hvor hyggelig alle disse trådene ser ut for nye debattanter, når de ser hvor farlig det er å ha humor her inne - eller gjøre noe som ikke passer enkelte brukere.

Just my two cents.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 25/09/2006 12:12:16 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  12:14:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*Redigere litt*
Denne situasjonen her fascinerer meg. Det er helt utrolig hvor selvhøytidlige enkelte kan være, mens de i samme åndedrag skriver om sitt liv utenfor et forum - og ser ned på folk som, etter deres mening, bruker for mye tid på disse sidene.

For å ta meg selv. Jeg bruker "noen" timer på forum. Likevel har jeg en kjæreste som elsker meg - og jeg ham, jeg har venner som er glade i meg - og jeg er glade i dem, jeg har et hjem, jeg har en jobb, jeg studerer, jeg har mat, fire vegger rundt meg og tak over hodet. Jeg har en familie som støtter meg når det trengs. Jeg har en hest som er helt min egen. Jeg har et liv jeg også. Og det tror jeg ganske enkelt at alle inneblandet i "forumstriden" har, så slutt å definere ordet "liv" ut i fra hvor mye tid du selv bruker i et forum.

HM har kunder. Jeg velger å kalle det kunder, når det koster 3 kr. x antall ganger i året for å kunne bruke tjenesten. Kunder har rett til å vise misnøye, og rett til å kreve at tjenesten de kjøper blir forbedret, slik at den fungerer optimalt. HM har i noen år vist seg lite villige til å forandre på ting; helt til folk begynte å forlate dem. Da skjedde det litt ting i panikkartet fart, men så dabbet det vel litt av igjen.

Et nytt forum ble laget (og her må jeg bare spore av med en liten digresjon; jeg synes det er ganske artig å tilnærmet trekke slutningen "EO er IKKE likt HM og sier du det får du brukerne på ryggen, Buke er svensk, men FH er identisk med HM" .. :-)) - et forum som har de tingene enkelte brukere savnet fra HM; aktive moderatorer, en forumleder som svarer for seg og ordner opp i ting, en rekke forskjellige forumdeler og en litt mer intim sfære - samt at det er gratis, forumet er oppe og går og har ikke opplevd tregheter og/eller nedetid siden det kom opp. Skulle det bli et problem, er det flere brukere som står klar til å sponse Wenche med egen server.

Noen brukere av HM annonserte i harnisk at hit skulle de ikke mer, for her funker aldri ting. Aldri er nok en liten overdrivelse, men ting funker ikke optimalt her - det er ikke til å putte under en stol (men kjærlighet gjør jo blind, sier de). Men neggu om de skal tilgis.

For å dra enda en digresjon; når jeg bodde hjemme hos mamma hadde hun telefonselskap XXX for mobilabb. Vi hadde XXX fasttelefon også, så det ble da ganske naturlig for meg å velge XXXs bredbånd også. Men XXXs bredbånd var veldig dårlig; kundeservicen var veldig dårlig bl.a., og de brukte lang tid på å skylde ting som i utgangspunktet var deres feil, på meg - kunden. Jeg har ikke noe med XXX å gjøre i dag, og skal ikke ta i deres tjenester med ildtang en gang, men mamma og andre bekjente bruker stadig XXX, selv om jeg ikke vil.

Vel. Det som forundrer meg her, er at gamle meddebattanter så brutalt skrur opp selvhøytidligheten og piggene - var man vennlig før, så skal man så aboslutt ikke tro at de er vennlige nå. De som virkelig gjør denne situasjonen S U R for meg er ikke HM som halter, men det er gamle meddebattanter som har blitt til eddikkrukker og som spyr eder og galle over folk som tør å tenke i andre baner enn HM.

Tydligvis tråkket "Vi blir stadig flere" noen på tærne. Men kjære vene. Det var en spøk. Kom over det. Det var ikke en drapstrussel, selv om noen aktivt får det til å høres sånn ut.

Slapp av folkens. Nyt livet. Lev med at noen vil være fler steder - om enn ikke like aktivt som andre. Lev med at folk synes de har noe å bidra med bidrar - og ikke slå hånden av dem som prøver.

Dere burde jo tenke etter hvor hyggelig alle disse trådene ser ut for nye debattanter, når de ser hvor farlig det er å ha humor her inne - eller gjøre noe som ikke passer enkelte brukere.

Just my two cents.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  13:22:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
.. tralala, nå får jeg ikke logget på slik at jeg får redigert emner heller :-s Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  17:12:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Applaus for Silje!! Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  19:53:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Silje: jeg sa nå aldri at FH var Hestemarked :-) Og det var jeg som skrev de andre tingene ang likheter i forumet. Beklager hvis min skriving virket som en insinuasjon på noe annet enn det som står der. Inget forum vil være "helt likt" all den tid man ikke har det samme miljøet. Dette bestemmes i stor grad av hvor mange man er som deltar aktivt, og hvordan forumet er oppbygd :-)

Selv har jeg ingen problemer med å forholde meg til hverken det ene eller det andre forumet vanligvis, jeg er adaptiv og klarer i stor grad å tilpasse meg :-)
Men trives med stort og åpent. hadde jeg vært litt flinkere til å skrive forståelig på svorsk hadde jeg kanskje skrevet, og ikke bare lest på buke også :-) Men døgnet har bare 26 timer som kjent;-) Så da er det greit å ikke følge med over alt.

Men nå drar jeg vel i grunnen ut en tråd som allerede er ganske død. jaja.. min tur til det denne gangen. Jeg bare er en av disse som klarer å irritere meg en hel masse på alle forum over slike dramatiske sortier. Alle som skal si hadet bra på tusen spennende måter. Bare å slutte å skrive er det ikke? Eller komme med en kort forklaring til de brukere man føler at man kjenner.

Ellers må jeg jo si at jeg syns det er fint med alle som måtte bli igjen her :-) Det er ikke det om å gjøre. Men det er kanksje på tide å begrave stridsøksen med hestemarked nå?

Guro
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  18:36:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For all del, la oss skape krig mellom to internettforum.

For all del, så må vi holde oss til hvert vårt forum når vi først har valgt en side. Vinglere blir skutt!

For all del, ikke bruk humor som et virkemiddel.

For all del, ikke bruk reklame!

For all del, la oss glemme at vi har hobbyen HEST felles. Nei, la dette handle om hvem som har det beste forumet og flest medlemmer. La oss krige mot hverandre, angripe og se hvem som kommer best ut av det.

For all del, ikke rekruttér nye forumdebattanter hos fienden. Det er høyst risikabelt, og du kan risikere ditt liv. Om du skulle klare å vinne en debattant over på din side, så må vedkommende knebles og bindes slik at han/hun aldri mer kan gå tilbake til sitt opprinnelige forum.

For all del, forsvar ditt forum til døden.

(Ironiknapp)

Kanskje man skal trekke pusten dypt, skru av pcen, gå ut en tur/i stallen og treffe folk/hester man kjenner, og få litt frisk luft?

Opprinnelig postet av maane

HAHAHAHAHA Det er faen ett av de beste innleggene jeg har hørt!!

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  19:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
For all del, la oss skape krig mellom to internettforum.

For all del, så må vi holde oss til hvert vårt forum når vi først har valgt en side. Vinglere blir skutt!

For all del, ikke bruk humor som et virkemiddel.

For all del, ikke bruk reklame!

For all del, la oss glemme at vi har hobbyen HEST felles. Nei, la dette handle om hvem som har det beste forumet og flest medlemmer. La oss krige mot hverandre, angripe og se hvem som kommer best ut av det.

For all del, ikke rekruttér nye forumdebattanter hos fienden. Det er høyst risikabelt, og du kan risikere ditt liv. Om du skulle klare å vinne en debattant over på din side, så må vedkommende knebles og bindes slik at han/hun aldri mer kan gå tilbake til sitt opprinnelige forum.

For all del, forsvar ditt forum til døden.

(Ironiknapp)

Kanskje man skal trekke pusten dypt, skru av pcen, gå ut en tur/i stallen og treffe folk/hester man kjenner, og få litt frisk luft?

Opprinnelig postet av maane

HAHAHAHAHA Det er faen ett av de beste innleggene jeg har hørt!!

Opprinnelig postet av JiviDream

Sannelig bra vi er forskjellige...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  19:46:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er sant. Hadde alle vært lik hadde det vært enda verre
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.