hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hender og armer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Hender og armer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Blue_Velvet_Melissa

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  23:24:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et problem, som jeg sliter virkelig med. Man kan si jeg har noen problemer. Etter fjordinghingsten jeg var utrolig glad i og som jeg red omtrent hele tiden ble solgt, hadde jeg omtrent bare ridd ham og vendt meg til hans stil og måten jeg måtte ri ham på. Og man måtte være litt sterk på handa for å få bøyet ham. Så setter jeg meg opp på en vilter sportsponni som er livredd for munnen sin. Og hvordan går det? Jo, jeg ble slengt rett i veggen. Noen tips til hvordan jeg kan bli mykere? Ser ikke ut som at treneren min legger merke til det. Høres kanskje litt feil ut at man måtte være sterk, men det var måten treneren min sa det på, og hun sa heller ingenting mot det.

Har og problemer med å støtte opp på den utvendige tøylen. Jeg holder da for mye på innvendige og slipper opp utvendige fordi det ikke er mulig å "tvinge" hesten i form og på tøyle. Det er hendene jeg har problemer med, sjenkler og sete gjør jeg bra, men hendene er det store problemet mitt. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli en bedre rytter?
[/yellow][/pink]

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  18:39:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Jeg har også hatt samme problemet nesten:) Bare ikke med hånden, men overkroppen. Rei baare Windy<33 Og da må man sitte litt bakover osv, så ridelærern min kaller det for "Windy stilen" Men nå har jeg ridd andre hester, og da går det mye bedre nå!!!
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  22:03:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
I bunn og grunn, så er vi nok enige begge to, om at man ikke skal behøve å være sterk i henda.. For de skal man jo knapt bruke.

Men siden du har hatt en hest som er slik at dn trenger det, så skjønner jeg.
Du skulle da ha prøvd å gjøre hesten mykere i munnen, la den bære seg selv, og få den lydig for skjenkler.

Når du setter deg opp på sportsponnien så må du tenke at ingen hester er like. Hver gang jeg setter meg på en hest så begynner jeg fra bånn.. Først skritter jeg den fram, rir den ikke på tøylen.. Også gjør jeg noen stopp, og svinger begge veier.
SÅ tar jeg forsiktig i tøylene og prøver å ri den ned på tøylen bakfra,
Du burde nok ha ridd flere hester noen ganger, så du blir flinkere til å tilpasse deg. Det er viktig på veien til å bli en god rytter, å tilpasse seg. For hesten skal ikke tilpasse seg deg.

Hvis ponnien er veldig følsom så er den sikker EGENTLIG ganske lett å jobbe. Men den løper fra hånda fordi du er for sterk.. Derfor, ikke bland deg inn foran så mye.
Hold en jevn kontakt og bruk bein og sete. For det er det denne hesten trenger, høres det ut som..
Så hold forsiktig i mot og klem med beina og tenk frem, og slipp litt opp på hånden, så ikke hesten lærere seg å henge i henda dine.
Nå vet ikke jeg hvor skolert denne ponnien er, men hvis du har problemer med utrolig hånd, eller med å få den til å bruke ryggen, ta henda litt mer fra hverandre i førsten, eller bare i begynnelsen av timen.

NB! Hesten skal jobbe bakfra, gjennom ryggen og halsen, frem til munnen og i din hånd.
Ikke bøye hodet og la beina skli ut bak seg..
Det er veldig enkelt å få knekk på hodet til enhver hest, men de skal JOBBES dit.
Snarveier med hester blir ofte blindveier, der man må gå tilbake.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.