hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Latterlig annonse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Latterlig annonse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

StorCharmøren

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  20:58:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har helt til nå betalt for å ri en konkurraneponni på tur. Men til gjengjeld fikk jeg trene så mye natural horsemanship og bakkearbeid jeg ville i tillegg, og hadde et fint samarbeid med hesteeieren, pluss at ponnien ble min aller beste venn Følte ikke at jeg trengte å ri på banen, for for å ri på banen synes jeg man bør ha jevnlig instrukjon og et mål å jobbe for på egenhånd også, noe jeg ikke hadde behov for da, men skal begynne med igjen nå(barokkridning)

Nå er tiden kommet for å ha en helfôrhest, og har valgt å ha halvfôrrytter fordi jeg trenger avlastning for å ha tid til venner og lekser, pluss at det hjelper litt på økonomien, er dyrt å ha hest, og synes det er greit å ha fôrrytter for å lette litt på økonimien som en av mange grunner, men ikke den eneste. Fôrrytteren min vil få ri både på bane og tur, og hoppe også, hvis hun spør meg om lov først.

Og synes ikke det skal være noen aldersgrense på på være erfaren. Selv er jeg 14 år og er FULLT klar over at jeg ikke er en verdensmester på hesteryggen, jeg vet at jeg helt sikkert har en del feil(de fleste har jo det), men vil allikevel ikke se på meg selv som uerfaren. Jeg rir spreke hester uten problemer, har vært med på innridning av en unghingst, føllhåndtering, vært borti avlshingster og litt av hvert annet også. Likevel er jeg jo ingen mester når det gjelder klassisk dressur, sprang og stevneridning, men når det gjelder å få en vanskelig hest til å slappe av og kose seg under rytter, synes jeg det går passelig bra ihvertfall. Dessuten har jeg vært veldig fokusert på å lære mye om bl.a førstehjelp, fôring, utstyrstilpasning, hovstell og hestepsykologi før jeg i det hele tatt tenkte på å skaffe meg hest selv, for mener de fleste hesteeiere ikke har satt seg ordentlig inn i alt som har med hestehverdagen å gjøre. Mange useriøse jenter og til dels gutter på min alder, det er jeg enig i, men synes ikke at man kan si at alle er det. Selv har jeg vært med på å både planlegge, tegne opp og bygge stallen der hesten min skal stå. Dette har jeg gjort i samarbeid med mine to venninner, og den ene venninnens far. Vi tre kommer til å ha ansvar for alt daglig stell av hestene, fôring(med god hjelp av veterinær og trener), utslipp og næringsinnhold i gress - når hestene skal gå på gress og ikke, hva slags fôring vi vil ha osv.

Selv ville jeg aldri tatt betaling for å ri andres hester, jeg ser på det slik: jeg steller hesten, møkker og fôrer, og som betaling får jeg ri. Og på stallen der jeg jobber i feriene jobber jeg fra klokka 6-14 og derretter 16-18. Jeg får mye praktisk erfaring, og rir mange forskjellige hester, pluss at jeg er barnevakt for stalleiers 8 åring og 4 åring- og som betaling for all jobbingen får jeg gratis kost og losji, pluss masssssse erfaring! Skal man ha betaling i form av penger synes jeg man burde ha en utdanning og gode kvalifikasjoner.

Synes bare det var viktig å få fram al det ikke alltid er fysisk alder og erfaring som går hånd i hånd. Noen ganger har kanskje den mentale alderen litt å si også?
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  17:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å fp betalt for å ri (om du ikke er ganske erfaren ) er latterlig, men e jo og latterlig at du skal betale eieren når du gjør henne en tjeneste ved å ha hesten 1 gang i uken eller så masse du måtte ha den i uken. Mener eg;) Gå til toppen av siden

Tuvus

» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  12:03:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trener en treåring og betaler ingenting for det. Jeg er den som holder mest på med henne, rir henne osv, men noen andre trener henne når jeg ikke har mulighet. Dette er en super avtale for meg, selvom jeg er klar over at den kan være litt ugunstig for eier i lengden. Men godene er ganske gjevnt fordelt. Jeg trener hesten hennes, og hjelper så mye jeg kan til med foring, møkking etc. Og jeg får lov til å ri henne så mye jeg vil. Eller selvfølgelig kan jeg ikke komme å ri henne hver dag, men det skjønner jeg jo selvfølgelig. Jeg er 14, og kanskje ikke den mest erfarne i verden, men jeg er stor nok til å ha en nogenlunde logisk forståelse på ting, så jeg vet jo hvordan jeg må planlegge ridning, annen trening, osv. Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  19:24:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jeg er enig i det christine26 skriver, jeg gjør nemlig det samme. Min forrytter betaler det faste hun rir i måneden, og hvis jeg trenger ekstra hjelp, får hun selvfølgelig ri gratis.

Egentlig synes jeg det burde blitt gratis uansett, men per dags dato trenger jeg pengene, så da må det nok bare bli sånn.

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Kela

» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  22:18:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mamma er sånn at hun mener at jeg skal få betalt for og ri og stelle.
Men jeg møkker, steller og rir fordi jeg elsker hest og det er det jeg vil leve med!

Jeg har ikke hest selv meg ønsker meg stert en. Mamma og pappa syntes det er for dyrt og få min egen hest, fordi jeg ikke greier og stå for alle utgjifte. Da jeg begynner og gå med aviser 1.Desember kan jeg betale litt selv. Men jeg må nok ha litt hjelp til det økonomiske av foreldrene mine. Min søster(Halvsøster) har tilsammen fire hester med hennes mamma. Dem får kanskje en Varmblods vallak på 13 år som jeg ska ha på för hvis dem får han. Så det blir spenndene!

Fikk ikke sett annonsen fordi den er vist sletta. Sikkert sletta etter at hun/han har vært inne her og sett
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.