hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Latterlig annonse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Latterlig annonse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  14:36:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?ukat=96&ID=169797

Javell hehe

Dersom det var så enkelt skulle jeg kuttet ut å være hesteeier selv, for hvorfor først kjøpe hesten og deretter betale i dyre dommer for å holde den, om jeg kan ri og ha all moroa helt gratis?

Hadde bare vert duster som eide hester da....

Hest koster penger uansett!

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  17:45:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Den er slettet tror jeg??

Line.
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  19:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja den er nok slettet. Likegreit Gå til toppen av siden

Sylvia1990

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  18:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva var det som sto der da? Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  19:34:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
En meget sint person som tydelig mislikte å betale for å ri. Som heller syntes at h*n burde betalt for å ri andre sine hester. Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  19:44:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Neppe, hvem gidder det til noen med en sånn holdning;)
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  22:46:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En meget sint person som tydelig mislikte å betale for å ri. Som heller syntes at h*n burde betalt for å ri andre sine hester.

Opprinnelig postet av Stall-Vinga

Latterlig! Det koster med hest og det koster og ri!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  22:59:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
En meget sint person som tydelig mislikte å betale for å ri. Som heller syntes at h*n burde betalt for å ri andre sine hester.

Opprinnelig postet av Stall-Vinga

Latterlig! Det koster med hest og det koster og ri!

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Hehe, hørte en morsom samtale i stallen her en dag mellom to av forrytterne til skolehestene. De syntes det var sååå forferdelig at de måtte betale for å ri, det var heller DE som skulle fått betalt! Da måtte jeg le litt, og hadde veldig lyst til å si noe sånt som at hadde de ridd LA/Middels nivå, så kanskje. Og dessuten kan de jo bare kjøpe seg hest selv, om de synes det er så forferdelig at de må betale (eller at foreldrene må betale..).
Ble litt OT..

Hege Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  19:49:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
hehe, tullingar!
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

Xxjulie

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  21:40:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn er folk nå til dags.. Mamma er sånn =P Mener JEG burde få betalt for å ri og stelle fôrhesten min, siden det er jeg som hjelper dem med å stelle, hlde hesten i form, møkke, fôre osv =P

Det er bare til å ta det med en klype salt, og drite i det.. Tviler på at noen svarte på den anonsen =P
Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 27/09/2006 :  21:44:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Jeg er vel av den typen som mener det burde være gratis. Men det spørs vel kanskje litt på målet for eieren også. Om eier vil ha fri, syns jeg ikke eier skal få betalt for å få fri. Syns heller ikke eier skal ta betalt for å sette hesten på for, fordi de har dårlig råd. Da burde heller eier vært forrytter...
Og såklart at eier da får igjen ved at forrytter hjelper til med møkking, stelling, og slike ting, så det ikke bare er ridinga for morro skyld, men at de jobber for det på et vis.
Litt OT.
Men det er nå min mening!

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  21:57:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ikke noe for å være forrytter, og eieren til hesten syntes heller ikke noe om å ta betalt når jeg bare gjør henne en tjeneste. Eier til hesten jeg red i sommer hadde samme holdning. Forrige hest jeg hadde på for betalte jeg heller ikke noe for, men sørget for utslipp og innslipp som betaling. Så det er ikke alle som syntes det er så latterlig å ikke betale for å ri.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  00:00:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hehe, hørte en morsom samtale i stallen her en dag mellom to av forrytterne til skolehestene. De syntes det var sååå forferdelig at de måtte betale for å ri, det var heller DE som skulle fått betalt! Da måtte jeg le litt, og hadde veldig lyst til å si noe sånt som at hadde de ridd LA/Middels nivå, så kanskje. Og dessuten kan de jo bare kjøpe seg hest selv, om de synes det er så forferdelig at de må betale (eller at foreldrene må betale..).
Ble litt OT..

Opprinnelig postet av Hege J

Ja, for da hadde nok foreldrene syns det ble mindre å betale ;-)
Det er jo ikke dirkete billig å være fôrrytter for skolehester vanligvis, i forhold til hva man får tilbake. Men slik er nå verden en gang blitt :-)

Uten å starte en ny fôrrytter-hesteeier debatt så syns jeg ikke det er noe problem å betale for å drive med hest, da det er noe man må gjøre nesten samme hvordan man ønsker å holde på. Men da skal jeg føle at jeg har noe igjen for det. (Og føler jeg ikke det sier jeg ganske enkelt nei takk ;-))

Guro
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  10:26:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ønsker heller ikke noe ny forrytter-hesteeier diskusjon, men vil gjerne prøve å få frem et poeng.
Alle kjenner til at når man har hest på helfor betaler man alle utgiftene, pluss tar arbeidet hesten medfører?
Ved halvfor betaler man halve utgiftene, halvfor = forrytter. Verre er det ikke.

Vil legge til at jeg ikke tar betalt av mine foryttere per dags dato. Det er fordi jeg er en kontroll frik når det gjelder hvordan hestene trenes og fordi hun ene er en dyktig rytter som har mye å tilføre.
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  12:38:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg er forrytter og betaler en fast sum i måneden. Jeg bruker da hesten som jeg vil. Hvis eier trenger at jeg stiller opp ekstra så betaler jeg ikke, da jeg gir en tjeneste til dem. Men for de faste dagene mine betaler jeg. Det koster å ha hest!
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  14:12:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poenget mitt var at det er latterlig at uerfarne jenter på 13-14 år synes at DE skal få betalt for å ri! Da vil jeg også ha "lønn" for å ri min egen hest;)
Hege Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.