hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dom i England... Strassertrimm.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Dom i England... Strassertrimm.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

oleo

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  12:44:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det er altså grunnen til at Strassertrim tar en del av sålen, hestens hov må tilpasses d underlage den skla gå på med de forutsetningene den har. Kunn da kan får man en høyt fungerende barfot. Tamhester får ikke samme fine variasjon i underlaget som en villhest og vi som tammhest eiere må dermed tilpasse miljø og hov for et best mulig resultat.

Og når det gjelder helene så skal ikke de være høyere en at hårlinjen er i en 30 graders vinkel over bakken. Men så klart, dette kan ikke hastes med og det gjør man heller ikke med strasser trim, men tingen er at hovene til syvende og sist skal ah den vinkelen. det er en vinkel vi ka finne på alle klov dyr ute i naturen.

Jeg blir utrolig frustret når jeg ser hva som skjer på slutten av videoen der hesten plutselig traver og alle er lykkelige, (nå skjønner dere sikkert ingenting) men jeg håper de som syns d var herlig å se på det. skjønner hva som virkelig har skjedd her? her har d skjedd d som alltid skjer med forfangne hester hos veterinær eller smed. "de bygger opp hælen", dytter hovbeine frem og blodtilførsel til nervene stoppes og hesten blir så kaldt "smertefri". "traver etter 10 dager". hemmeligheten er bare at den ikke kjenner d. For meg blir d veldig morask og etisk feil. skjønner ikke at folk syns d er flott å lure hesten og eieren til å tro at hesten er frisk.

vil abre at folk bør løfte på skylappene!

Opprinnelig postet av matprat

Nr 1.
Dette er ganske artig utsagn. Strasser trimmer i levende såle fordi hesten må tilpasses de forhold den lever på. I samme settning sier du at tamhester ikke får nok variasjon i underlaget. Er det ikke da litt feil å faktisk ta av sålen fremfor å la hesten tilpasse seg nettopp DET underlaget hesten lever på til daglig?? Hoven blir jo som sitt underlag og da kan underlaget i Arizona være det det vil for meg...det hjelper lite å trimme hoven til hva den egentlig burde vært fra naturens side dersom forholdene ikke kan opprettholde det!! Ergo....ser man da at veksten er for stor i forhold til slitasjen så ta man det men å trimme hoven konkav på innsiden fordi det er slik den skal være blir helt villt. Hoven vil bli konkav men det tar den tiden det trenger på den individuelle hest.

Nr 2.

Du sier at hoven SKAL ha den vinkelen....og at det er likt for alle klov dyr. Igjen kommer vi tilbake med underlag og slitasje. Men en annen ting jeg nå får bekreftet er at Strasser generaliserer at hesten skal ha en spesiell vinkel. Alle hester har ikke samme vinkel, og vertfall ikke samme vinkel som en ku eller geit. Jeg har nevnt tidligere at hoppa mi har to fremhøver som ser ut som de tilhører to ulike hester. Den ene hoven er rund-oval og lav mens den andre er trill rund og litt høyere. Jeg kan ikke ta lenger enn sålenivå på den ene hoven så da er det slik akkuratt den hoven er laget. Hun er like høy i begge hovene og trår likt men formen og anatomien til den ene hoven er helt ulik den andre.

Nr 3.

Jeg skjønner at du mener behandlingen hesten har fått er helt feil....selv om den er smertefri. Jeg er veldig interessert i å høre hva du ville gjort med denne hesten??

Er det slik å forstå at dersom du fikk en skade som gjorde deg mer eller mindre handikappet og med enorme smerter så ville du valgt å IKKE ta smertestillende og være handikappet frem til du ble frisk eller ville du tatt smertestillende for så å kunne ha det litt mindre vondt og for å kunne gå toalettet selv, kanskje spise og bla i en avis?

Vil bare minne om at ingen her trodde at denne hesten var frisk...den ble jo faktisk avlivet men det må ha vært en lettelse for hesten å få slippe de smertene den hadde den siste tiden den hadde igjen på denne kloden. Kanskje den kunne stå å spise maten sin uten smerter, kanskje den kunne glede seg over å bli leid en liten tur ut for å gresse litt, kanskje den faktisk kunne nyte å bli klappet og stelt med da den klarte å stå oppreist og ikke var nødt til å legge seg.

Line

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 01/12/2006 12:47:53 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.