hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - betaling!!!!!!!!!!!!!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 betaling!!!!!!!!!!!!!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

habbo

» VIP

Skrevet - 03/01/2004 :  01:31:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
heyhey!

eg suns ISHE de som har hesten på for skal betale for d.. d eneste di skal betale er stall plass, skoing og vetrinær..!! de skall ishe betale noe mere vertfall!! men viss de går innfor ein avtale med eieren med hesten.. att han/hun og skal betale!
for viss du ishe har råd til hest på for.. så kan du dele d me nogen andre / lr ha hest på halfor!
selfølgeli vill d ishe bli liske kjekt som om å ha på heilfor.. da kan du heller prøve å finne en billigere plass.. lr eventuelt sette den på en gard som d er tereng og går ann å ri!:P for d er dyrt å ha hest.. har kjempe lyst på sjøl men har ishe råd..!! kansje eieren og du som vill ha hest på for kan dele summen av stall leie..!

hehe! klemz
Gå til toppen av siden

habbo

» VIP

Skrevet - 03/01/2004 :  01:37:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
heyhey!

eg suns ISHE de som har hesten på for skal betale for d.. d eneste di skal betale er stall plass, skoing og vetrinær..!! de skall ishe betale noe mere vertfall!! men viss de går innfor ein avtale med eieren med hesten.. att han/hun og skal betale!
for viss du ishe har råd til hest på for.. så kan du dele d me nogen andre / lr ha hest på halfor!
selfølgeli vill d ishe bli liske kjekt som om å ha på heilfor.. da kan du heller prøve å finne en billigere plass.. lr eventuelt sette den på en gard som d er tereng og går ann å ri!:P for d er dyrt å ha hest.. har kjempe lyst på sjøl men har ishe råd..!! kansje eieren og du som vill ha hest på for kan dele summen av stall leie..!

hehe! klemz
Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  00:19:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, jeg har hest og har også forrytter FORDI jeg hverken har tid eller råd til å ha han hele uken selv. Så derfor ønsker jeg faktisk at andre som heller ikke har tid eller råd til å ha hest selv kan dele med meg. En vinn-vinn situasjon.

Hvor de flittige hestepasserne er - DET lurer jeg på. Alle jeg møter vil gjerne ri hesten min, men sannelig om de gidder så mye som å skylle bittet eller pusse han etterpå.. Ser at det er gjengs for jentene i stallen der vi er. De skal ha alle fordelene, men gidder ikke å gjøre jobben.
Jeg trives godt med møkking og stell, men at noen tror de skal få lov til å "bare" ha moroa - ¨DET er vel litt drøyt vel??

~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

Fallon_lady

» VIP

Skrevet - 06/01/2004 :  12:44:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg eier en hest sammen med ei vennine... vi har forrytter en dag i uken, å trives med det... ewr ofte vi ikke kna ha hesten selv... i jula var den andre eieren veldigveldig opptatt, å jeg skulle ha hesten nesten hver dag... så fikk jeg influensa (typisk)... prøvde hver dag å komme meg ned i stallen, men måtte ringe forryttern å be henne ha hesten!
forrytteren vår er ei kjempegrei jente som stiller opp veldig mye!
vi har i tillegg flere små "hjelpere" som setter ut hesten å de kna plutselig finne på å møkke ut om de kjeder seg... de får ofte ha hesten når vi ikke kan selv, å om jeg en dag ikke føler for å ri, så lar jeg dem få ri...
en av hjelperene våre er ei fantastisk jente! må bare si det! hun deler en hest med 2 søstre, hun er vår hjelper å hjelperen til en annen privathest, hun steller en privathest og to skolehester! den private hun steller får hun ikke ri, men hun setter den ut å tar den inn nesten hver dag å møkker... vår hest setter hun ut hver helg å hun rir den opptill flere ganger i uken! noen ganger bare skritting men ofte mye annet!
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2004 :  14:32:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hun stellern til fallon lady virka kjmpe grei! :D hehe
når jeg får hest vill jeg også ha en sånnen;)
hehe

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 07/01/2004 :  12:23:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Det beste er og ta betalt etter hvor høy stall leia er. Hvis den er 3000 kr i mnd. blir det ca. 100kr per dag, og da blir det jo riktig å betale dette. Man låner jo hesten, og da må man betale for det ;)
~Camilla~ Gå til toppen av siden

Anti
» VIP

Skrevet - 19/01/2004 :  22:07:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hest sjøl, og er nå på desperat jakt etter forrytter av den enkle grunn at hvis jeg skal ha råd til å ha hest må jeg jobbe, og hvis jeg skal jobbe har jeg ikke tid til hesten. når jeg da etterlyser forrytter vil jeg ha et menneske som gjør halvparten av arbeidet, får halvparten av moroa og betaler halvparten. ganske enkelt fordi det er eneste måten jeg kan få regnestykket til å gå opp. men hvis jeg for eksempel ikke skulle kunne ta hesten noen av mine dager, så kan jeg jo ikke forvente at forrytteren skal betale ekstra for å gjøre meg en tjeneste.
en hestepasser derimot gjør drittarbeidet, er gjerne i stallen sammen med eieren, og lærer av å dille rundt. som hestepasser får du kanskje ri litt, får kanskje litt betalt innimellom.
spør du meg er forskjellen på forrytter og hestepasser at forrytter er likestilt eieren så lende den betaler, mens en hestepasser må rette seg fullstendig etter andres ønske og planer, og selv om hestepasser gjør eier en tjeneste er det ikke alltid frynsegoder med den jobben...
men ingen får hest på for før de har vært hestepassere på ett eller annet vis, det er jo her opplæringen ligger!
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2004 :  00:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg har overhode ingen problemer med å ta betalt for at noen skal få bruke hesten min!

Det er ikke i alle tilfeller man kun averterer etter forrytter for hjelpens skyld! Når jeg skaffer meg en forrytter er det mye som inngår i dette:

1. Jeg kan ikke disponere hesten selv alle dager
2. Hesten koster å holde uansett, med tanke på for, stall, flis, sko ++
3. Slitasje på utstyr
4. Fare for skader
5. I noen tilfeller feilridning av hesten. Selv har jeg islandshest, og jeg meker fort forskjell i hesten min. I begynnelsen med ny forrytter la hun seg mer på tøylen, gikk uren tølt etc. Dette er jobb å rette opp igjen

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal betale for at andre bruker hesten min, utstyret mitt osv.
Da kunne hesten like gjerne hatt fri!

Jeg har regnet på dette, det koster 30 kroner døgnet å ha hesten, da utenom slitasje/innkjøp av nytt utstyr, sko, veteinærutgifter, etc.
Jeg tar pr. dags dato 50 kroner dagen noen bruker hesten min, da har jeg iberegnet alt, og dekker også evt. skader selv.

Jeg kunne godt hatt en fattig gutt eller jente i stallen min, en stallhjelp som møkket og stelte hestene, dette hadde jeg ikke tatt noe for, og heller gitt de gratis ridetimer i lønn. Men jeg har hverken tid eller mulighet for dette.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.15 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.