hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - OBS!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 OBS!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2003 :  23:22:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
http://www.sleipner.net/

Påminnelse, kan aldri skje for ofte ang. dette!

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  10:29:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Fyttigrisen:( Jeg blir helt dårlig. Det er viktig at vi hesteeiere og andre får se dette, selv om det ikke er eller burde være tilfelle i norge...
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/11/2003 :  11:46:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er tilfelle også i Norge.
Selg derfor aldri hesten til slaktepris, eller for under 10.000
I Italia betaler slakteriene nemlig 4-5 ganger mer enn i Norge, så det er en lønnsom affære å kjøpe hester til slaktepris i Norge, for så å levere dem til slakt i Italia. At det medfører ubeskrivelige lidelser for hesten, er mindre viktig.

Hvis denne organisasjonen 'Sleipner' er et seriøst foretak, så er det kjempepositivt!

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  11:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
åherregud hvor kvalm jeg ble. så på videoen med sauene først og fikk skikkelig sjokk, og så så jeg artikkelen og da ble jeg rett og slett dårlig. det her er ikke lov, det er dyreplageri!! at ikke profesjonelle kan oppføre seg som noen og tenke på dyrene istede for pengene!!!!!! et annet eksempel: for noen dager siden oppstod det en brann i en hestetransport utenfor steinkjer. et par timer for ble en annen hest i den transporten avlivet av skader den pådro seg da den fikk helt panikk inne i transporten uten noen tilsynelatende grunn. det løp også en løs hund inne SAMMEN MED HESTENE! og den hadde jeg tenkt å sende hesten min med, det gjør meg helt syj (med tanke på at det kunne vært hun som hadde fått skader)......

nei, noe må gjøres, ikke bare i danmark!

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  12:35:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Tok meg nå tid til å lese artikkelen om at eg gjeng med engler kan ikke gjøre alt alene... Det er grusomt at noen kan behandle dyr slik. Det samme med dokumentaren levende flådd på TV2 for en tid tilbake, jeg har aldri sett noe så grusomt før... At dette skjer i Norge bør det gjøres noe med...
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  12:58:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Grusomt...
Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  12:58:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
Fyttikaktta, d e ein skam at dyr behandles slik. eg blir dårlig og får tårer i øynene av sånne ting. samtidig blir eg sint. dei så drive på med sånne ting sko få ha gjenom gått d samme. dei så drive på med sånne ting har itje mye hjerter, dyr e liv d o!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det her er ikke lov, det er dyreplageri!! at ikke profesjonelle kan oppføre seg som noen og tenke på dyrene istede for pengene!!!!!! har me ein sånn organisasjon her i norge?????? såg dokumentaren på Tv 2 for ei stund tebake (den så Stormy snakke om). helt enig med dg så grusome ting har eg aldri sett i mitt liv, d og d så eg så på sida.
ein skam e d siden d e sånn i velferdstaten Norge!!!!!!!!!!!1
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  17:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off, fikk helt vondt da jeg så bildene av hestene. Lurer på hva som står oppe i hodene på folk når de klarer å gjøre sånt mot hestene... Er helt forferdelig...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  21:14:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Antar det dreier seg om penger...
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/11/2003 :  21:20:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
I det kyniske hjørnet i dag vixi!?

Vel, sånt er opprivende og ekkelt å lese om, og man får en tanke paranoia overfor å selge hest billig osv. *usj*
Dessverre er det vel som Frik sier ikke noe vi bare kan tenke at "sånt skjer ikke her" om heller...ekkel tanke og bildene fester seg godt i hjernen...

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  21:50:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Det verste er jo også at dette gjelder ALLE dyr som blir fraktet der nede, ikke bare hest. Kuer, griser osv osv... Det samme her i norge, pelsdyroppdrettet! Eller kyllingene du spiser til middag! Eller i Kina, hvor du kan velge ut katten eller hunden du vil ha til middag selv! Det er for gale at dette ikke går an å gjøre noe med... Noe bør da kunne gjøres... Jeg kommer iallefall til å følge med på dette sleipnergreiene en stund, og antakelig melde meg inn når jeg ser om det er seriøse greier...
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det vixi. Urettferdighet mot dyr, som er det mest uskyldige på planeten, er noe av det verste mennesker gjør... Mennesker er jammen grusomme til tider...

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 29/11/2003 :  00:49:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Urettferdighet mot dyr, som er det mest uskyldige på planeten, er noe av det verste mennesker gjør... Mennesker er jammen grusomme til tider...

Opprinnelig postet av Stormy

Så enig så enig. Barnemishandling og dyremishandling burde gitt livstid! Eller kanskje det hadde vært ok straff å la oss ta oss av synderne?? Hir hir!!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2003 :  01:09:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Enig frik. Barnemishandlere, dyremishandlere, folk som forgriper seg på dyr og barn o.l. skulle ikke hatt lov til å gå løs... Sånne mennesker burde vært utryddet, kansje en drastisk måte, men jeg mener at de burde knekkes nakken på, gjerne som de har behandlet dyrene el. barna...
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2003 :  02:12:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig glad for at det ikke ville vært noen fortjeneste i å frakte norske hester dit ned (toll og regler etc.). For i dag er det fremdeles slik at hester i Norge som selges til slaktepris får en sjanse til å leve videre... Kanskje hos noen som virkelig setter pris på den og gjør alt de kan for at den skal ha det bra også..! For meg har en hest like stor "verdi" uansett hva jeg har betalt for den! Jeg lar ikke være å ringe veterinær når hesten jeg fikk gratis får kolikk på lørdagsnatta! Sånn tror jeg faktisk det er med over 90% av alle andre hesteeiere også..

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2003 :  16:11:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Alt i alt er nok Norge ganske bra med tanke på slaktedyrenes skjebner, vel vel - alt er jo relativt da . Men sett i forhold til mange andre land tror og håper jeg at det er gjennomsnittlig bedre.

Jeg forstår grunnlaget, og pengene styrer. Det "må" være slik for å gi den generelle forbruker det tilbudet som kreves. Det finnes jo veldig mange som tenker pris fremfor velvære.

Personlig vil jeg heller betale litt mer for "garantert" kjøtt. Kjøtt fra dyr som har hatt et godt liv - og en "bra" død. Hmf , sånn sett er det vel kanskje hestekjøtt som ligger best an....
Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 29/11/2003 :  19:37:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Et verdig liv - for firbeinte?!

Jeg har vært ine på flere ulike sider, men det bildegalleriet som var på Sleipner's sider, var bare helt forferdelig j****g grusomt. Det er så lett å tenke at dette ikke skjer her. Ikke i Norge og heller ingen annen plass. Det er som med de sult- og krigsrammede i Afrika; vi blir sjokkerte, synest synd i dem, men så glemmer vi det igjen. Hvorfor? Fordi vi er mest opptatt av oss selv. Vi bryr oss for lite. Og man tenker: "Hva kan jeg alene gjøre? Ingenting!" Dette er så feil! Viss man hadde sluttet å tenke sånn - så hadde vi sluppet å se alle disse fæle bildene...

Dyr er som oss mennesker; de har følelser, både på det fysiske og på det mentale planet. De kjenner kulde og varme, sult og tørst, smerter og velbehag, og de kan være glade og triste - ja, de kan til og med ha depresjoner! "Det er jo bare et dyr!" kan man høre folk si. Å ja, "bare" et dyr? Jeg blir så sint!

Da vi måtte avlive hesten vår, var jeg glad for at hun hadde fått så mye medisiner osv at hun ikke kun gå til slakt og bli pølse. Spise sin beste venn? Nei takk! Jeg er selv vegetarianer, men det er selvsagt helt greit for meg at andre spiser kjøtt. Men folk bør tenke over hvor kjøttet, eggene og melken kommer fra. Dyrene bør ha et godt liv, mest mulig på dyrenes premisser. På den gården vi har hestene våre, har de kjøttfe (aberdeen angus). Etter min mening har de kyrne det veldig bra i forhold til en del andre. De står i rene båser med masse flis i, får godt fôr og går på stooore, grønne beiter hele våren, sommeren og deler av høsten. Da er det ikke så ille når transporten kommer og henter dem... Stelte hest for en veterinær før, og var ofte med henne på jobb. Da fikk jeg se noe av det som ikke er et verdig liv for noe som helst dyr, men det kan ikke anmeldes fordi dyrene fikk mat, vann og tak over hodet. Regelverkene for dyrehold burde vært bedre! Men, det er jo "bare" dyr. Grrrrr.....

Dessverre er mye av kjøttet dere spiser, produsert av dyr som har hatt et dårlig liv. Et liv uten rettigheter, frihet og med for lite eller for mye (!) mat - et uverdig liv. Et lite eksempel: I butikken har de store, saftige og nygrilllede kyllinger. De er veldig store. Unormalt store. Hvorfor? Fordi de har fått altfor mye fôr - og de er dobbel så store som kyllingene som har fått normalt med mat - og et verdig liv. Og hønene? De som i tror går rundt på en liten gård og koser seg? De lever i små bur med mange andre høner. Og flere av dem blir hakket i hel.... Og pelsindustrien? Jeg tror de fleste vet hva som foregår der. Dyreforsøk? Norge er storforbruker av forsøksdyr, og mange forsøk kunne vært unngått. Er det nødvendig å se hvor kaldt vann en sel tåler før hjernen sprenger? Er det egentlig nødvendig å operere saueører på et apehode? Og all sminken som bir testet? Nødvendig? Verdig? NEI!

Jeg vet jeg sporet grundig av nå, men det er nødvendig at folk får vite om ting som dette. Og de som har "glemt" hvordan noen av dyrene har det, har bare godt av få en påminnelse om det. Jeg er medlem av noen dyrevernsforeninger som jobber med dette - meld dere inn dere også og vær med på å gi dyrene et verdig liv.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.