hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - OBS!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 OBS!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hårek

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  23:17:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHårek  Svar med kopi av melding
Grusomme bilder.

Jeg har to sesonger jobbet på slakteri. Jeg har sett endel hester komme dit. Rutinen er lik hver gang, reint og rolig til døden inntreffer. De som ikke klarer å gå selv, (beinbrudd m.m) blir nødslaktet hjemme. Om hesteeiere vil unngå sånn som på bildene må de ikke selge hesten til slaktepris, da heller slakte den. ? Vil tro at de fleste dyrleger skriver ut nødslakteattest om hesteeier ønsker det.
Hvorvidt vi skal spise kjøtt er opp til hver enkelt, men om dyrene hadde det så fælt så hadde de blitt nektet å bli slaktet av veterinærene som er på alle norske slakteri.
Jeg har selv 40 storfe som står på bås og binge. Melkekyrne får være ute fra slutten av mai til oktober, hver dag uansett vær, hadde de fått lov ville de vært inne. Der vet de at de slipper å gå etter vann og mat. Om ei ku må gå 200 meter etter vann,står hu heller tørst. Et lite paradoks.?
Litt på sidelinjen det med kuene men måtte bare få si det.

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  00:37:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Har også jobba på slakteri en periode, og har ingenting å utsette på hvordan hestene blir behandla der. Men kjøttindustrien her til lands tilnærmer seg mer og mer det vi ser fra lenger sør i Europa. Vi vil ikke betale det som det koster å produsere kjøttet her til lands, og dermed må det effektiviseres mer. Det lønner seg ikke lenger å drive små slakterier rundt omkring. Det blir færre og større slakterier, og lengre og lengre reisetid for dyrene. Håper det ikke blir så ille som det vi ser på sleipner.net, men vi beveger oss i den retningen... Gå til toppen av siden

Deliberate

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  11:49:52  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingDeliberate  Svar med kopi av melding
noe så j****!!!!!!!! det var helt grusomt å lese og se. at noen kan få seg til å gjøre noe sånt i det hele tatt. nei fytti *****... Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 01/12/2003 :  12:57:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har selv 40 storfe som står på bås og binge. Melkekyrne får være ute fra slutten av mai til oktober, hver dag uansett vær, hadde de fått lov ville de vært inne. Der vet de at de slipper å gå etter vann og mat. Om ei ku må gå 200 meter etter vann,står hu heller tørst.

Opprinnelig postet av Hårek

De kuene jeg har hatt med å gjøre har ikke hatt noe i mot å bevege seg - snarere tvert imot.. Men men, dette er heller ingen ku-debatt, men bare måtte si det..

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  16:45:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg håper at misshandlerne er fengslet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sånnt blir jeg JÆVLI sint av!!!!!
det er KJEMPEVIKTIG at eiere sjekker sånnt nøye før de sender dyrene sine i sånn transport, desværre er det vanskelig å finne sånnt ut.....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.