hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva koster kastrering av hingst??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hva koster kastrering av hingst??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  15:49:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei...hva koster som regel kastrering av hingst? hørt 2500 eller noe rundt der...stemmer det?

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:02:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
OM jeg husker riktig så er det den prisen du skriver her. Kastrerte min tidligere å var vel noe rundt der vi betalte også, men husker ikke om dop etc var med eller ei i prisen ..
Kan se om jeg gidder å finne frem regningen senere

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:36:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Hmm.. Venninnen min kastrerte hesten sin på fredag, og betalte rundt 6000kr, men dette var liggende.. Stående koster det nok rundt 2500-3000kr :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:56:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg betalte 1500,- tror jeg... det er halvannet år siden :) men det varierer vel litt rundt om i landet.
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 09/09/2006 :  23:01:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kommer som Lene sa, an på om det gjøres stående eller liggende, om det gjøres på stall eller på klinikk. Det rimeligste er å gjøre det på stall stående, tror det er ganske fort gjort. Mener veterinæren min anslo en ca pris på 2000 kr inkl dop
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 10/09/2006 :  13:11:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Jeg betalte 5000kr for stående kastrering på stallen. Vet ikke hvorfor denne dyrlegen tok så mye, men sjokket var stort da regningen kom ihvertfall(!) Tror prisen var rundt det samme på klinikk og med narkose. Med slike priser blir det lenge før jeg kjøper hingst igjen.
For ca3 år siden kastrerte en annen dyrlege en hest for meg det kom på 1500kr, regner med at prisene har steget de siste årene?
Uansett må du nok regne med noen tusenlapper.

Anbefaler deg å kontakte dyrlegen på forhånd og forhøre deg om hva det vil komme på inkludert alt, kjøring,medikamenter,honorar osv.slik at du ikke får en like ubehagelig overaskelse i posten som meg..

http://www.piczo.com/Rideturar
Redigert av - Brum den 10/09/2006 13:14:57 Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  23:00:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Betal svart!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 13/09/2006 :  00:29:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Betal svart!

Opprinnelig postet av hannev

Kanskje ikke helt den rette tingen å få utført svart spør du meg... Det er nok av hester som får komplikasjoner etter kasterering.. og hva gjør du da? Hesten må kanskje på klinikk, kanskje du får brukt for forsikringen din?

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 13/09/2006 :  11:05:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prisen veterinæren min ca anslo var i sommer, så jeg tviler på prisene har steget så mye siden da. 5000 kr for stående vaksinering på stall hørtes veldig rart ut, jeg trodde det var prisen for liggende kastrering på klinikk.

Hvorfor varierer prisene på kastrering ettersom hvor det er i landet? inngrepet gjøres vel på samme måte og utdannede veterinærer overalt ( I hope)?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  17:04:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvorfor varierer prisene på kastrering ettersom hvor det er i landet? inngrepet gjøres vel på samme måte og utdannede veterinærer overalt ( I hope)?

Opprinnelig postet av rusket

Tenkte bare på kjørevei osv for veterinæren jeg...prisene varierer dessuten for veterinærer også. Jeg og venninna mi betaler to forskjellige summer med to veterinærer for samme behandling.

Men det er jo også tydelig at det varierer når jeg betalte 1500,- som da også inkluderte tannrasp mens hesten først var dopa, mens man andre steder betaler 5000 for samme sak.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.