hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En liten uofissiell ekstiørbedømmelse....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 En liten uofissiell ekstiørbedømmelse....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  21:37:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Til sommeren skal vi bedekke fjordinghoppa vår Almstjerna. Selv er jeg ikke særlig flink til å bedømme hestens ekstiør messige bygning og kunne derfor trenge litt hjelp til det nå som jeg leter etter en passende hingst. Vet hun har vært 2. eller 3. premiert på unghestskue som 2 åring tror jeg. Vi har ikke mulighet til å få stilt henne ut desverre, men jeg håper det finnes noen flinke heste folk der ute, som kan hjelpe meg litt med å gi en liten uhøytidelig ekstriør bedømmelse av fjordinghoppa vår ut i fra disse bildene. Vet det ikke er mulig å angi presist ut i fra bilder, men noen ekstriør messige synspunkter ville ha hjulpet oss godt på vei i jakten på hingst

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  21:51:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hun kan ikke ha fått 3. eller 2.pr. som 2 åring, dette er mulig kun på offisiell utstilling som 3 åring eller eldre. Men hun kan godt ha fått sløyfe.

Hun ser ut til å være lettbygd og smekker. Veldig vanskelig å se mer utifra bilder, men jeg synes du skal velge hingst etter hva slags avkom du ønsker. Ønsker du en lett brukshest, bruk en lettbygd, evt. ikke for tung hingst med gode bruksegenskaper.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  22:54:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ho hadde fin kropp, og såg ut til å vere godt muskulert. Kva hadde ho på beina som 2åring, veit du det?
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  07:23:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, om du hadde fått tak i poengene hennes hadde det vært noe lettere.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 07/09/2006 07:24:25 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/09/2006 :  14:28:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Veldig pen fjording, det får jeg si :) Men er det ikke en regel på hvor stor stjernen får være? 5 cm eller noe tror jeg, og er den større kan de ikke godkjennes på visning? Aner ikke om det har noen betydning for aveln. Men jeg synes det er pent med stjerne på fjordinger (og kode som en eller annen hingst har).

På første bildet synes jeg kanskje det ser ut som om hun har langt kryss i forhold til rygg, men dette er ikke tydelig på det andre bildet, der hun ser mye finere ut. Men jeg vet dessverre ikke hvordan en god fjording skal se ut, så kan egentlig ikke uttale meg.

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  16:01:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Max. 5 cm. i diameter på stjerna ja. Men hun kan brukes i avl uansett hvor stor den er.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  17:14:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Tusen takk for mange svar. I de papirene vi fikk med da vi kjøpte henne ligger det bl.annet en kopi fra et utstillings blad. Det står ikke hvor eller når det var i utskriften, men det står mye som jeg ikke forstår noe særlig av. Jeg gjengir hva som står i kopien her, så kanskje noen kunne forklare meg hva alt dette betyr
Almstjerna N-95-2562 Født:1995
Pr. S 1996
Far:Bjørktind N-91-2869
Pr. 3 1996
Mor: Kvitelin 13937F
Pr. 1 Avk. Pr. 2 1994
På kopien er det også skrevet på med kulepenn: 8-8-7-7-7- 37 og 95 med ring rundt. Om dette er noen form for karakterer, vet jeg ikke, men det er mye mulig. Noen som har greie på dette der ute??
Ellers takk for alle tilbakemeldinger dere har kommet med
Mvh Annette

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  17:20:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Da har ho fått 8 på type/preg, 8 på kropp/musklatur, 7 på bein, 7 på bevegelser og 7 i heilhet. 37 er samal eksteriør poeng. Trur dette er på unghestskue på Breim. Mykje muleg da ho er oppdretta på Sandane. Eg kjenner litt til oppdretteren hennes. 95 vil eg tippe er katalognummeret hennes fra den utstillingen. Enten i 1996 eller 97 el 98, mest truleg i 97 siden det står Pr. S 1996 der.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  21:02:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da har ho fått 8 på type/preg, 8 på kropp/musklatur, 7 på bein, 7 på bevegelser og 7 i heilhet. 37 er samal eksteriør poeng. Trur dette er på unghestskue på Breim. Mykje muleg da ho er oppdretta på Sandane. Eg kjenner litt til oppdretteren hennes. 95 vil eg tippe er katalognummeret hennes fra den utstillingen. Enten i 1996 eller 97 el 98, mest truleg i 97 siden det står Pr. S 1996 der.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Takk skal du ha. Nå ble jeg litt klokere på hva det betyr. Det er kjempe spennende å se etter den "rette" hingsten og vi gleder oss alleredet til neste sommer

Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  09:12:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal dere sette føll på Stjerna'n min??

Da skal jeg kose!

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  18:26:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal dere sette føll på Stjerna'n min??

Da skal jeg kose!

Opprinnelig postet av *june*

Ja neste sommer skal hun på date med en kjekk kar Muligens en date som vil vare hele sommeren Vi gleder oss veldig og skal forsøke å få tak i en hingst som er mest mulig lik Stjerna. Selvfølgelig må du komme å "Kose" da

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.